Parktan eve geçerken aklımda hala Tunahan'ın söyledikleri vardı. Neden benimle uğraşıyordu Çağla?
" İyisin dimi? '' Cidden iyi olmamı beklemiyordu değil mi? Başımı iki yana salladım. Elimi tutup koşmaya başladı. Bizi görenler muhtemelen sevgili olduğumuzu düşünüyorlardı. Bir dondurmacının önünde durunca bende durdum.
" Neli istersin? '' Kaşlarımı kaldırdım. Dondurma? Alaycı ifademi farkedip gülümsedi.
" Niye öyle bakıyorsun. Bir kitapta böyle yazıyordu. " Dudaklarımı birbirine bastırdım. Madem öyleydi, bende ona uyacaktım.
" Limonlu ve çilekli. '' Yüzünü buruşturdu. Zaten duyan herkes böyle tepki veriyordu. Ama benim zevkim her zaman diğerlerinden farklıydı.
" Ikiside farkli şeyler ya. Sen nasıl yiyeceksin bunu? '' Dudaklarımı yalayıp dondurmalara döndüm.
" Ben böyle seviyorum. " Bir an için kaşları çatılır gibi olsa da birşey demedi. Siparişleri verip cebinden parayı çıkardı. Bende para çıkarmak için niyetlenince elimi tuttu.
" O elini kırarım. Hesabı erkek öder. " Gözlerimi devirip kolumu kurtardım. Ama erkeklerin bu takıntısını bildiğimden sesimi çıkarmadım. Dondurmacı külahları elimize verdi ve oradan ayrıldık. Dondurmayı yerken bir an onunla göz göze geldim.
" Düzgün ye şunu. " Gözlerimi şaşkınca kırpıştırdım.
" Zaten öyle yapıyorum. " Benim elimdeki dondurmayı alıp kenarlarına dökülen yerlerini yaladı.
" Sana bir daha külahta almayacağım. Plastik kaba koyduracağım. " Bir dahaki? Böyle birşey olacak mıydı? Telefonuma gelen mesaj sesiyle dondurmayı onun eline verdim. Çantamdan çıkarıp direk ekrana baktım. Bilinmeyen numarayı görünce bir an panik hissiyle doldum. Mesajı açıp hemen okudum.
" Sude ben Erhan. Buradayken yanıma uğrar mısın onu merak ettim. Eski günlerdeki gibi eğleniriz. "
Mesajına şimdilik cevap vermedim. Bana merakla bakan Tunayıda es geçtim. Tunahan elimdeki telefonu almaya çalıştı.
" Kim o? '' Dudaklarımı alayla büzdüm.
" Bunu öğrenecek konumda değilsin. " Cevap vermeyip yürümeye devam etti. Kızgındı, bunun en çok ben farkındaydım. Ama bana kızmaya hakkı yoktu. Ona hala kırgındım.
" Direk eve geçelim o zaman. " Başka planı varmış ama benim yüzümden iptal etmiş gibi konuşması kaşlarımı çatmama sebep oldu. Yine de başımı sallayıp onayladım. Evin önünde Erdinç'in arabasını görmemle hızlanmam bir oldu. Eve çıkıp kapıyı çaldım. Bir yandan da ayağımla ritim tutuyordum. Kapı açılıp karşıma Erdinç çıkınca hemen ona sarıldım.
" Ya Deren, tamam yakışıklıyım biliyorum. Ama boynuma atlamana gerek yok. '' Ona cevap veremeden arkamdan Tunahan'ın sesi geldi.
" Sana burdan bir koyarım, üçüncü kattan aşağı atlarsın. " Söylediği şeye kızsam mı gülsem mi karar veremedim. Erdinç sinirle ona dönünce bir kavga çıkmasını istemediğim için kolunu tutup içeri çektim. Babam salonda amcamla oturuyorlardı. Konuştukları konu her neyse ben odaya girince konuşmayı kestiler. Babam yana kayıp bana yer açtı. Tunahan da benim ardımdan odaya girdi ve herkes ona bakmaya başladı. Babam gülümseyince birşeyler olduğunu anladım. Kesinlikle bir planları vardı.
" Sen kızımla evlenmeyi mi düşünüyorsun? '' Gözlerim ağzımla orantılı olarak açılırken babama döndüm. Beni hemen ona vermek mi istiyordu?
" Evet efendim. '' Babam gülümseyip amcama döndü. Bu sefer söze o devam etti.
" Ama biz kızlardan başlık parası alırız. '' Tuna şaşırsa da ters birşey söylemedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YENİ AŞK
Storie d'amoreYeni bir şehir. Yeni bir iş. Yeni bir aşk. Bunlar eski bir eşle kıyaslanabilir mi ?