20 tahun telah berlalu, Elzara dan Gazni menguburkan kenangan silam dengan kehadiran anak-anak saudara yang amat mereka kasihi seperti anak mereka sendiri. Mereka hidup tenang dan bahagia di Switzerland bersama keluarga Elzara.
Lain pula ceritanya di Malaysia, anak Hanim Hezra dan Zakwan Mirza kini telah meningkat remaja, dan berjaya memasuki universiti di Kuala Lumpur, Fiyya Mysara, gadis comel yang putih mulus, rambutnya lurus bersinar, sedikit garang, sedikit lembut.
"Eishh.....kau ni tahu cerita ke tidak, tak seram pun, hmm.. Rafiq..Rafiq...ke otak kau jem sebab Zaskia ada kat sini," Fiyya Mysara memuncungkan mulutnya kepada Zaskia sambil memanggang marshmallow.
"Eh! eh! eh! apa hal pula nama aku naik ni, eee....aku pula yang jadi mangsa dia," Zaskia mengembongkan mulutnya dengan nafas sambil memandang Fiyya Mysara.
"Eh! ke situ pula engkau ni cik Fiyya, dah la malam ni, harap unggun api ni jer, kau tak seram ke?!," Rafiq Wadihan menjeling Fiyya Mysara sambil memanggang sosejnya.
"Hoi Rafiq, kat belakang kita ni apa ek?! tiga buah rumah inap keluarga Tengku Mustakim Tengku Muqri, haa... cerah, terang....aku dah promote kat kau eeee...kau ni rabun ke Rafiq?..aduhh!!," Adam Fayyadh menepuk dahinya.
"Korang niee....kesian kat Rafiq, memanglah terang, tapi tengok tu, pokok-pokok tu semua besar-besar, gelap, kadang-kadang bunyi burung, eee ...tu ha! kat situ besar betullah paku pakis tu, tegak jer berdiri, aku pun takut... seram wei!...," Hana Insyirah memeluk tubuhnya.
Kelihatan Tengku Mustakim berjalan menghampiri unggun api, di tangannya, dulang berisi semangkuk besar keropok ikan goreng dan seteko teh panas Cameron.
"Jom kita makan..., Mak Cik Liana buatkan, eh! dari jauh aku dengar takutlah, seramlah, kenapa?" Tengku Mustakim meletakkan dulang di atas meja kayu jepun.
YOU ARE READING
SESUCI SALJU RINDU
Romance#Pemenang Anugerah #wattys2017 #Kategori Penulis Debut Elzara Sofia, dia di aniayai, terpaksa redha berkahwin dengan lelaki yang di cintai dengan cara yang tak sempurna dan mendapat tentangan dari keluarga pihak lelaki. Status Elzara yang di salah a...