"Amboi orang tu, senyum memanjang jer aku tengok dari pagi tadi, tak nak share dengan aku ke?," Perli Zaskia sambil tersenyum memandang Fiyya Mysara yang sibuk melihat mesej yang masuk ke iphonenya.
"Hihihi, akhirnya.... hati aku sah menjadi milik seseorang," Fiyya tersenyum.
"Hmm.... aku tahu siapa seseorang itu, aku yang rancang dengan Encik Darwisy kesayangan kau tu, hahaha," Zaskia ketawa.
"Kau ni, seminggu aku muram, menangis, sampai hati kau, " Fiyya membuat muka merajuk.
"Ala, yang tu idea abang aku, bukan aku, hihihi, tapi yang lain kau suka kan?!," Zaskia mendekati Fiyya Mysara.
"Meh aku nak peluk kau sikit, aku sayang sangat kat kau, hihihi," Fiyya memeluk Zaskia.
"Iyer..iyer.... aku pun sayang sangat kat kau, hihihi, dah, aku nak buat spageti untuk petang ni, jom tolong aku potong memotong yer," Zaskia bangun dan di ikuti Fiyya Mysara.
"Ting!!! tong!!!," Loceng rumah berbunyi.
"Eh! siapa pula tu, kejap aku tengok," Fiyya berlari ke arah pintu, daun pintu di buka.
"Assalamualaikum," Habib Hud memberi salam.
"Waalaikumussalam, eh! Hud, amboi sebakul buah-buahan kau bawa, untuk siapa tu, hihihi, sorry, aku nak pelawa masuk pun, ni rumah perempuan," Fiyya membuka pintu seluas-luasnya.
"Ermm Zaskia ada, aku nak jumpa dia kejap, aku tunggu kat kerusi depan tu, ambil lah buah ni," Habib Hud senyum.
"Zas ada, kejap ek...aku panggilkan dia, terima kasih untuk buah ni," Fiyya senyum dan beredar menuju ke dapur.
"Hah! siapa tu Fiyya?, amboi siap bagi sebakul buah lagi," Tanya Zaskia.
"Ermm....Hud, dia nak jumpa dengan kau lah, dia tunggu kat luar, kau pergi lah," Fiyya meletakkan bakul buah di atas meja.
"Hah!! Hud, la... kenapa pula dia nak jumpa aku, erghhh... tak nak lah," Zaskia memotong bawang putih.
"Alah..kau pergi jer lah, dia tunggu tu, pergi lah, tak baik buat orang menunggu lama-lama," Fiyya memujuk.
"Eee...malas lah, tak nak," Mulut Zaskia memuncung.
"Pergi lah, takkan lah nak biarkan dia tunggu hingga ke malam, kesian kat dia, kau pergi jer lah," Fiyya terus memujuk Zaskia.
"Hmm....yer lah...yer lah aku pergi," Zaskia membasuh tangannya.
"Hihihi," Fiyya ketawa kecil.
Zaskia berjalan menuju ke arah kerusi di bawah sepohon pokok yang keseluruhan daunnya telah gugur ke bumi, menandakan musim luruh. Kelihatan Habib Hud duduk membelakangi Zaskia menghadap jalan.
"Yer Hud, kenapa kau nak jumpa aku?," Tiba-tiba Zaskia muncul di tepi Hud. Hud seperti terkejut.
"Assalamualaikum," Hud memberi salam.
YOU ARE READING
SESUCI SALJU RINDU
Romance#Pemenang Anugerah #wattys2017 #Kategori Penulis Debut Elzara Sofia, dia di aniayai, terpaksa redha berkahwin dengan lelaki yang di cintai dengan cara yang tak sempurna dan mendapat tentangan dari keluarga pihak lelaki. Status Elzara yang di salah a...