"Aku harap sangat Takim dapat belajar sekali dengan kita kat Zurich ni tapi keadaan tak mengizinkan, dia pula dah koma..," Darwisy mengambil iphone miliknya dari poket dan di letakkan di atas meja.
"Hmmm... ," Rafiq Wajihan termenung teringatkan seseorang.
"Nanti bulan depan aku nak balik lah tengok dia, kau nak tak ikut aku balik?," Tanya Darwisy.
"Hmmm...," Balas Rafiq Wajihan.
"Eh! dari tadi aku tengok kau ni hmm...hmm.... dah lah tu asyik termenung jer, apa yang kau menungkan tu Rafiq???..., teringat si jantung hati ke?," Darwisy memandang Rafiq Wajihan.
"Jantung hati ada, ni dalam badan aku, kalau buah hati tu belum lagi, berhati-hati tu mesti ada, aku bukannya apa, aku terbayang-bayang masa kita transit kat Dubai hari tu lah, hahaha," Rafiq Wajihan tergelak.
"Oh! yang pasal Eliya Raisya tu ke? dah terpaut ke?," Tanya Darwisy yang sedang menghirup coklat panas Swiss yang menyelerakan.
"Tak lah, mana ada tapi aku tak sangka, dia kenal auntie Hanim, sekali si Fiyya tu, hahaha!," Rafiq tersengih.
"Uishh besar betul rumah Eliya tu kan, aku macam nak menjerit tengok, mewah betul lah, dah macam istana raja, tapi aku tengok biasa jer Eliya tu, simple, aku tak sangka lah dia anak jutawan, hartawan, ha... ayah dia, Tuan Khazin Tharwan tu kan, terkenal seluruh dunia, kau tahu?, nama keluarga dia tu dah berabad tersohor, aku respect arr....huhh," Darwisy menggelengkan kepalanya.
"Aku pun terkejut, ingat kau seorang jer ke, uihhh..dah la tu, hotel, resort, muzium yang ada kat Swiss ni kebanyakannya milik keluarga Eliya, aku tengok gambar keluarga dia kat dinding tu, fuhhh!! keluarga besar tu, memang best lah, " Rafiq Wajihan minum coklat panasnya yang semakin suam.
"Aku suka Prof Elzara Sofia tu, sporting betul lah, dengar jer dia bercerita, terus bertambah semangat aku nak study, membuak-buak rasanya, aku juga terhutang budi dengan dia," Darwisy melihat iphonenya sambil tersenyum.
"Tu lah, aku pun, dia punya motivasi tu , fuhh!! jadi cergas otak aku, berfungsi semua saraf, hahaha, satu lagi aku suka bila Kak Elmyza tu kata 'lebih baik kehilangan masa muda daripada kehilangan masa depan, hahahha, memang keluarga ni kuat bekerja lah," Rafiq Wajihan memandang Darwisy.
"Bagus kan, mendalam tu , hahaha," Darwisy tersengih.
"Tuan Khazin tu mesti tegas kan, anak-anak dia semua berjaya," Rafiq Wajihan menerka.
"Kau tahu tak siapa sahabat baik Tuan Khazin?," Darwisy tersenyum.
"Siapa? vvip ke?," Rafiq kehairanan.
"Sahabat baik Tuan Khazin tu, keluarga dia sendiri, huh!!! aku pun mulanya ingatkan vvip mana, aku dengar dari Auntie Hanim, semua anugerah yang dia dapat adalah dari usaha dia sekeluarga, mereka lah tulang belakang dia dan sahabat dia," Darwisy tersenyum.
YOU ARE READING
SESUCI SALJU RINDU
Romance#Pemenang Anugerah #wattys2017 #Kategori Penulis Debut Elzara Sofia, dia di aniayai, terpaksa redha berkahwin dengan lelaki yang di cintai dengan cara yang tak sempurna dan mendapat tentangan dari keluarga pihak lelaki. Status Elzara yang di salah a...