"Maya sayang..., mummy tengok kamu ni rapat dengan anak lelaki Tengku Muqri tu, ada apa-apa ke?," Geena Auliya melabuhkan punggungnya di tepi Puan Seri Arni Bellita.
"Nek Wan pun nak tahu juga," Puan Seri Arni Bellita tersengih.
"Mummy, nek wan,.... Maya memang suka, suka sangat-sangat kat Tengku Mustakim tu, dia baiklah, handsome, tinggi, hmm everything is ok...hihihi.," Maya Khaleesha ketawa kecil.
"Pandai anak mummy ni cari jodoh sendiri, macam tu lah nak hidup senang," Geena Auliya memeluk sisi Maya Khaleesha.
"Tengku Muqri tu kawan baik atuk Daryoz, jutawan terkenal, sama level dengan atuk, senang kamu Maya kalau kamu berkahwin dengan Tengku Mustakim, nek wan bangga tahu, " Puan Seri Arni Bellita tersenyum.
"Tapi dah sebulan Maya kenal Tengku Mustakim, macam-macam Maya dah buat untuk pikat dia, entahlah... dia macam tak minat jer kat Maya," Maya mencebik mulutnya.
"Ke dia minat sesiapa, nek wan selalu nampak Tengku Mustakim tu datang rumah si Zaskia tu, cuba kamu siasat, manalah tahu terjumpa cinta suci ke, cinta hati ke, jatuh cinta ke, rugi lah kamu nanti," Puan Seri Arni Bellita mengangkat kening kepada Geena Auliya.
"Maya rasa macam dia orang tu saling jatuh cinta lah nek wan, tapi masing-masing pendamkan jer, tak nak mengaku, hmm...Tengku Mustakim tu kalau jumpa Zaskia, macam couple, suap-suap lah, senyum-senyumlah, ketawa-ketawalah, eee... menyampah Maya tengok, geramlah Maya, nek wan.... ," Maya Khaleesha merengek dengan Puan Seri Arni Bellita.
"Kamu nak nek wan tolong ke Maya? kamu nak ke kahwin muda? ermm... tapi untung lah hidup kamu Maya, kalau kahwin dengan Tengku Mustakim tu sebab anak jutawan, eishhh...kaya tu," Puan Seri Arni Bellita senyum sinis.
"Betul ke nek wan, hihihi... Maya tak kisahlah kahwin muda ke, kahwin sekarang ke, lagi cepat lagi bagus, janji Maya dapat Tengku Mustakim...hihihi," Maya Khaleesha ketawa.
*********************************
Sebuah mpv Toyota Alphard 3.5 berwarna putih memasuki perkarangan sebuah tanah perkuburan di mana pusara anak-anak kembar Gazni Daiyyan dan Elzara Sofia di semadikan. Gazni dan Elzara turun dari mpv dan berjalan menuju ke pusara anak-anak kembar kesayangan mereka, Saffiy Idham dan Mujib Hanifah hanya memerhati Gazni dan Elzara, mereka berdiri di tepi mpv.
"Assalamualaikum anak-anak kesayangan mama yang mama sayang, mama datang sayang," Berlinang air mata Elzara. Dia sebak untuk seketika. Kelihatan Gazni mencabut rumput-rumput liar yang tumbuh di atas pusara anak-anak kembarnya. Al Fatihah di hadiahkan.
Lima belas minit kemudian, Elzara kembali ke mpv, di kesat air matanya dengan sapu tangan, hatinya sayu namun akur dengan ketentuan Illahi, Gazni masih berada di pusara anak-anaknya. Tiba-tiba kedengaran bunyi ekzos motosikal Honda Ex5 Dream Fi 110 memasuki kawasan tanah perkuburan. Sebentar kemudian, seorang lelaki yang kelihatan seperti dekat seabad umurnya menungkat motosikalnya.
YOU ARE READING
SESUCI SALJU RINDU
Romance#Pemenang Anugerah #wattys2017 #Kategori Penulis Debut Elzara Sofia, dia di aniayai, terpaksa redha berkahwin dengan lelaki yang di cintai dengan cara yang tak sempurna dan mendapat tentangan dari keluarga pihak lelaki. Status Elzara yang di salah a...