🔸FLASHBACK🔸
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
Tanah Arastosa bergegar hebat! Orang ramai bertempiaran melarikan diri! Ratusan Hunter memunculkan diri, mereka bertungkus lumus cuba bertahan dari serangan ganas Kraken.
"Ibu! Ada sotong mengamuk kat pekan! Kita kena pergi dari sini!"
Aiden berkata dengan nada termengah-mengah! Aku mengemas rambut ke belakang kemudian berlari keluar bersama Aiden!
"Aiden, ada nampak Lycans?" Aku menyoal tatkala kami menuruni tangga batu. Si serigala cilik mengangkat bahu.
"Ntah, dah mampus kot..."
"Aiden! Janganlah macam ni! Cakaplah betul-betul!"
Si serigala memaparkan riak muka meluat. Sebilah pedang besi digapai dari pinggang. Belum sempat dia melompat turun, lengannya aku genggam erat!
"Aiden nak pergi mana!?"
"Aiden nak lawan makhluk sotong tu lah!"
"No way! Its too dangerous! Stay with me!"
"I must protect you! I'm the hunter!" Dia menengking lalu merentap lengannya dariku!
"AIDENNN!!"
Aku memekik seraya mengejar dia dari belakang! Laju betul dia pecut! Walaupun Aiden tidak sepantas Lycans, but its quite impressive!
BOOOOMMMMMM!!
Runtuhan batu menghalang laluan! Aku tersentak! Tatkala aku menoleh ke belakang, beberapa ekor makhluk kegelapan meluru kepadaku!
"Léáno Lê Amræ!" Aku melafazkan kata mantera seraya menghembus nafas kepada makhluk-makhluk tersebut! Mereka semua hangus terbakar!
Fuh, nasib aku masih ada kuasa sihir, walaupun tidak sekuat dulu...
Tapi, aku masih mampu pertahankan diri sendiri!
Aku meninjau sekeliling. Segalanya hancur. Keadaan bertukar kelam kabut. Kabus tebal memenuhi kawasan pekan Arastosa. Tanpa membuang masa, aku berlari ke kanan!
Aku pasti, Vlademir mesti ada bersama Lycans!
♎♎♎♎♎
Pakkk...!!Aku mendarat di sebuah bangunan batu. Makhluk sotong yang kian mengganas, aku perhatikan teliti. Keadaan sekeliling terasa sesak. Bau darah dan juga bunyi pekikan penduduk membingitkan suasana!
Hurmmm...
Dari mana makhluk ni datang? Tadi ok je? Tetiba je muncul...
Tanpa membuang masa, aku melompat ke bawah! Aku memecut ke arah Kraken tersebut sambil menggenggam pedang! Ratusan Hunter lain juga sengit bertempur dengan makhluk tersebut!
Hell yeah! I'm one of them! I'm the hunter!
"Hiarghhh!!" Aku memekik seraya melepaskan tetakan bertubi-tubi ke susungut gergasi! Langsung tiada kesan!
BAKKK!!
Aku membuat pusingan lipat ke belakang apabila susungut tersebut cuba memukul dari sisi! Segala apa yang Lycans ajar, aku praktikkan!
Aku menyerang sekali lagi! Libasan pedang yang dilancarkan, berjaya mengoyak kulit keras makhluk ganas tersebut!
Fuck yeah! Ini Aiden lah! The finest Hunter!
Namun begitu, tatkala aku mendongak...
Sebuah sesungut gergasi melayang perlahan...
Ah shit...
I'm dead...
BOOKKKK!!
Tubuh aku melayang ke sisi! Sesungut tersebut gagal menghempap aku dari atas! Pandanganku berpinar-pinar...
Who saves me...?
Dari kekaburan tersebut, pandangan mataku tertacap pada seorang gadis berambut putih susu dengan gaya braids. Dua bilah pedang tergenggam kemas di tangannya...
Perlahan-lahan aku bangun dari meniarap. Dia menjeling tajam padaku. Rengusan geram dilepaskan...
"Ergghhh...You saved me..?"
"Of course you dummy wolf...Cara awak serang tu salah...This things is not ordinary creature...Kraken is one of the ancient creature...No sword can penetrate his skin.."
Aku mengganguk seraya berjalan ke sisi dia. Gadis serigala tersebut memerhati ke depan. Langsung tak endahkan aku yang tersengih macam kerang busuk...
"Thanks...Err...Apa nama kau ni...?"
"Ciryla..."
"Call me Aiden..."
"Whatever..." Dia membalas dingin lalu memecut ke depan! Aku tergaman...
Whoa...Sombong betul dia ni...
But, she's kinda cute tho...
Well, aku kena hapuskan raksasa sotong ni dulu. Then, baru aku boleh pikat dia...
PRAKKK!!
Aku tersentak apabila sesorang mendarat betul-betul di depan aku! Langkahku terhenti! Rambut putih beralun ditiup angin...
Air liur ditelan perlahan...
"Aiden...Mana Loralyn..." Lycans menyoal selamba. Matanya tertacap pada Kraken di depan. Belakang kepala digosok mendengar pertanyaan dia...
"Ermm...Tak tahu..."
" Find her...And protect her...Aku berharap pada kau, Aiden...Protect Lora for me..."
Lycans berkata lalu memecut ke depan! Terlalu pantas! Bagaikan angin! Aku terkesima melihat kekuatan dia...
Wait...
He's counting on me...?
Seriously...?
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasyMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...