CHAPTER 265 | BATTLE SYMPHONY

5.6K 399 5
                                    

Aku bersedia sambil memerhati tiga serigala di depan. Noah pula sudah berada dalam posisi pertahanan. Pedang silver digenggam kemas. Debu tebal dihembus angin kencang.

Hurmm, tiga serigala ni bukan sebarangan. Aura kegelapan jelas terasa semenjak kehadiran mereka bertiga. Smell so fucking rancid...

Mereka bertiga ni undead...?

ZUFFFF!!

Lelaki berambut dreadlock memulakan langkah pertama! Dia memecut laju ke arah kami berdua sambil memegang pedang gergasi!

PANGG!!

Noah menahan dengan pedang silver tetakan serigala tersebut! Aku bingkas melompat ke sisi! Beberapa das tembakan dilepaskan!

Glaive melompat ke sisi Lancelot! Tembakan aku ditepis dengan bilah pedang! Asgard pula menyerbu dari arah belakang!

Kami bergasak sambil mengelak tipis serangan mereka bertiga! Eraman serigala membingitkan suasana! Noah membuat pusingan lipat, kemudian berundur ke belakang!

Aku memusingkan badan seraya melompat ke atas pokok! Revolver aku sudah terpotong dek tetakan Glaive. Noah menghela nafas panjang. Ketiga serigala tersebut tersengih melihat kami berdua berkobar-kobar...

"A weak wolf, huh? Damn that bitch...Kalian hanya budak mentah..."

Asgard berkata dengan nada dingin. Serpihan revolver dicampak ke sisi. Aku menggenggam erat revolver di tangan.

Damn, mereka bertiga ni pantas. Langsung tidak beri peluang untuk aku dan Noah menyusun langkah...

PLOP!!

Belum sempat aku dan Noah bersedia, Asgard dan Lancelot sudah melompat ke arah kami berdua! Pergerakan mereka pantas! Bagaikan kilat menyambar!

BAKKKK!!

PRAKKKK!!

Aku dan Noah berpusar ke udara apabila tendangan padu singgah di bahu dan perut! Glaive menyerbu dari bawah!

Belum sempat tubuh kami berdua menghempas tanah, tumbukan padu Glaive sudah menghentam kepala! Aku dan Noah tercampak ke kawasan hujung pekan!

Aku mengetap gigi apabila impak tubuh menghentam benteng batu terasa menyengat! Noah pula mengerut dahi di sisi. Pedangnya sudah terlepas dari tangan.

Aku merentap lengan Noah ke sisi apabila tiga serigala tersebut menyerbu sekali lagi! Dua das tembakan dilepaskan! Dengan mudah Asgard menepis tembakan tersebut!

DARN IT! SENJATA NI LANGSUNG TIDAK BERGUNA!

Kami berdua terkial-kial menahan serangan mereka bertiga! Noah menghasilkan sihir benteng api, namun langsung tiada kesan! Mereka terus menerus bergasak ganas!

"DON'T LOOK DOWN ON ME, YOU SHITTY MOTHERFUCKER!"

Glaive menengking lantang! Dia menggenggam penumbuk! Aku dan Noah tersungkur ke atas tanah apabila tumbukan kuat menghempas pipi!

Debu tebal berterbangan ke ruang udara. Asap hitam memenuhi kawasan Azeroth. Ribuan bangunan batu terbakar dek serangan makhluk kegelapan.

Glaive, Asgard dan juga Lancelot mendarat di atas bangunan batu. Pedang dipacakkan ke mayat tentera Azeroth. Renungan mata mereka bertiga kelihatan bengis memandang aku dan Noah.

"Urghhh...Aeryz...Mereka bertiga terlalu pantas...Senjata kau langsung tiada guna"

Noah berkata perlahan sambil mengesat darah di bibir. Aku menekup pipi menahan sengal. Mereka bertiga hanya berdiri di atas bangunan batu.

"Aku menyesal, Noah..."

"Apa kau kesalkan?"

"Aku menyesal tidak berlatih dengan atuk.."

"Tiada gunanya kau menyesal sekarang, Aeryz..."

Noah membidas tenang. Aku mengangguk. Revolver dicampak ke sisi. Pedang silver digapai dari belakang. Noah menghasilkan pedang ais dari telapak tangan.

Kami bersedia sekali lagi. Nafas terasa semput. Darah pekat menitis dari bibir. Suasana di pekan Azeroth kacau bilau. Pekikan penduduk pekan membingitkan keadaan.

Aku tak boleh biarkan mereka bertiga menang...

Aku anak kepada Aiden, cucu kepada si lagenda, Lycanstrophes...

But, i'm weak as shit...

Tapi...

Inilah peluang untuk aku buktikan...

AKU BUKAN LEMAH SEPERTI YANG DISANGKAKAN!

"AERYZ!!"

Noah tersentak apabila aku memecut laju ke depan sambil menghunus pedang! Gigi diketap kuat! Glaive dan Lancelot mengelak ke sisi apabila aku melibas pedang ke kanan!

BAKK!!

Tendangan lutut aku berjaya menghentam bahu Asgard! Dia terhumban ke bawah! Belum sempat dia membuat pusingan lipat, tetakan pedang menghiris daging pipinya!

Si serigala menyeringai sakit! Dia berpusing kemudian meluncur ke kawasan pejalan kaki! Darah merah dikesat dengan tapak tangan.

Aku mendarat di benteng batu. Noah pula menarik nafas lega melihat seorang gadis berambut putih menggenggam pedang. Darah merah menitis dari bilahnya...

"Huff...Huff...Sorry, i'm late..."

Arria berkata sambil termengah-mengah. Aku tersenyum kelat. Armor besinya kelihatan comot dek debu tebal.

"Baguslah kau datang Arria...Aeryz ni tak boleh pakai...Useless..."

"What did you say..?"

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now