🔸FLASHBACK🔸
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
Sebilah pedang berwarna silver berserta pemegang kristal, aku tatap lama. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa di beranda rumah kayu Lycans. Entah mengapa, hati aku berdebar-debar...
I need to fight Dante...
Dante, The son of Diviance bukan serigala sebarangan...
He's strong. Better than me...
But...
Aku perlu tewaskan dia. Jika tidak, Raisya terpaksa ikut Dante balik ke Milfgard. Segala apa yang aku rancangkan, akan terkubur begitu saja...
Drap...
Drap...
Aku bingkas menoleh apabila derapan tapak kaki kedengaran mendekati aku dari belakang. Raisya tersenyum membalas pandangan mataku.
Aku menyimpulkan senyuman kelat apabila dia duduk bersimpuh bersebelahan denganku...
"Vlad...How are you? Ok?" Raisya menyoal lembut. Jari-jemarinya mengusap perlahan tanganku dari sisi. Aku membalas belaian tangannya itu...
"Aku ok...Cuma..."
"Are you nervous...?" Raisya memotong kata-kata. Aku mengangguk. Pandangan kembali tertacap pada pedang di tangan...
"Hurmm...Dante serigala kuat, Raisya...You think, i can defeat him?"
"Of course you can...You're Vlademir...The most finest wolf i ever met..."
Aku tersenyum tawar mendengar kata-kata Raisya. Gadis bunian membalas senyuman aku. Wajahnya didekatkan. Tanpa sebarang tanda, Raisya mencium bibirku...
Aku membalas kucupan dia. Belakang kepala Raisya, aku rangkul dengan sebelah tangan. Desahan nafasnya mulai kencang. Eraman serigala kedengaran halus...
"Vlad..."
"Yes...?"
"I can help..."
"Help...? How...?"
"Saya tahu kelemahan Dante..." Raisya berbisik halus di telinga. Aku membulatkan mata. Senyuman sinis terukir di bibir mulus si gadis bunian...
Aku termangu-mangu apabila Raisya menyerahkan dua bebola kaca kepadaku. Cecair kuning terkandung di dalam bebola kaca tersebut. Aku mengerut dahi...
What the heck is this? Holy water? Dante bukan vampire...
"Apa benda ni...?"
♓♓♓♓♓♓
Segerombolan tentera Milfgard tiba di perkarangan pintu gerbang Arastosa. Sebuah kereta kuda berhenti betul-betul di depan pintu gerbang batu tersebut. King Dante keluar dari kabin kayu sambil mengemas kot merah diraja...Dua bilah pedang tersisip kemas di belakang. King Dante terus masuk ke dalam Pekan Arastosa, diiringi 300 tentera Milfgard dari belakang. Dewan istana kelihatan sesak dengan penduduk Arastosa...
"King Dante..." King Avekins menyambut kedatangan Dante dengan sopan. King Dante memberi tunduk hormat.
"King Avekins..."
"Haha! Aku sudah sediakan dewan sebagai tempat pertarungan kau dan Vlademir...!" King Avekins berkata lalu tertawa teruja. King Dante tersengih...
"Where's Vlademir? Pissing in his pants?" King Dante menyoal dengan nada bongkak. King Avekins tersengih. Janggut tebalnya diusap perlahan...
"Kau tampak yakin, Dante...Kau yakin? Kau boleh menang...?"
"Sudah semestinya aku akan menang...Vlademir cuma serigala lembik..."
"You think so...?" King Avekins membalas selamba lalu berjalan ke dewan istana. King Dante berjalan beriringan dengannya
Orang ramai bersorak lantang apabila mereka menyedari kehadiran King Dante dan King Avekins. Suasana mula bertukar riuh rendah...
Di sudut dewan, kelihatan Lycans sedang memberi tips bertempur pada Vlademir. Raisya pula berada di kerusi diraja, bersebelahan dengan takhta King Avekins...
"Vlad! Ingat! Kau kena sentiasa fokus!"
"Yeah-yeah...Aku tahulah, Lycans..."
"Bila Dante serang kau, kau kena elak ke belakang! Langkah dua tapak, kemudian kau serang! Libas dari sisi!"
Vlademir menggeleng kepala apabila Lycans terus menerus memberi nasihat. Loralyn hanya tersenyum melihat suaminya kelihatan resah...
"Abang...Janganlah risau...Vlad boleh tewaskan Dante..." Loralyn mencelah. Lycans mengalihkan pandangan kepadanya...
"Sayang tak tahu Dante macam mana...! Dia lebih kuat dari Vlad! Haih, abang risaulah..." Lycans membalas lalu menghela nafas lemah. Vlademir menepuk lembut bahu Lycans...
"Heh, dont worry! Aku tahulah apa nak buat!"
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasíaMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...