Put on your earphone and listen to the media for the full experience
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
Plakk...!
Tombol pintu dipulas seraya ditolak ke depan. Aku dan Sheera masuk ke dalam sebuah kediaman kecil. Gadis berambut merah meletak beg ke atas sofa. Aku hanya berdiam diri di sudut pintu.
Hurmmm, boleh tahan cantik rumah batu ni. Walaupun ianya kelihatan seperti bilik di luar, tapi di dalamnya agak luas. Siap ada tandas dan dapur. So majestic.
Aku tak boleh sangkal. Dari segi teknologi, kaum manusia memang bijak. Look at their creation. So damn powerful. They can harvest a fucking stone to built this kind of shelter!
"Duduklah dulu, Drake...Saya masakkan makanan..."
Sheera berkata sambil mengikat rambutnya menjadi pony-tail. Aku mengangguk. Anak mata menjeling Sheera masuk ke bahagian dapur.
Dia membuka sebuah peti kotak dan mengambil bahan memasak. Aku duduk di kerusi yang terletak di dapur.
"Saya masakkan sayur campur dan daging bakar? Ok tak...?" Sheera menyoal manja. Aku mengangguk membalas soalannya.
Gelagat Sheera aku perhatikan dari belakang. Dia leka melakukan kerjanya. Sekali-sekala, dia bersiul kecil. Aku menyimpulkan senyuman.
500 tahun, dia sedikit pun tidak berubah. Bentuk badannya tetap sama macam dulu. Cuma rambutnya sudah panjang mencecah punggung.
Hurmmm...
"Macam mana awak tahu saya di sini, Drake? Merlin told you...?"
Sheera menyoal tiba-tiba tatkala aku leka memerhati dia. Si gadis langsung tidak menoleh. Aku menggaru pipi.
"Yes, Merlin told me...."
"Saya tunggu awak selama 5 tahun...Saya fikir, awak sudah lupakan saya...?"
"5 tahun? Humbug, aku rindukan kau selama 500 tahun...You don't know what kind of shit i have to deal..."
"Setahun di sini persamaan dengan 100 tahun di sana, Drake...Dunia manusia mempunyai jurang masa yang berbeza..."
"Ha...?"
"Drake..."
Sheera meletak pisau ke atas papan pemotong. Dia memalingkan muka kepadaku. Aku tersentak melihat matanya mulai berkaca.
"Ke-kenapa menangis...?"
"Saya dengar dari Fayla...Yang awak berubah, Drake...Turn into something..."
"What...?"
"The Destroyer?"
Aku menongkat dagu mendengar kata-katanya. Sheera menanti jawapan dariku. Suasana hening seketika. Hanya bunyi air dari sinki kedengaran...
"Drake...Answer me..."
"Yes! I'm the biggest villain in our world, Sheera! I am Deathwing! The Mighty Deathwing! The dragon born from hell!"
Sheera menggigit bibir mendengar balasan kataku. Kami berbalas pandangan...
"How many people...You've killed...?"
"Hundred thousand...Empat pekan aku hancurkan..."
"How could you...? Macam mana awak tergamak bunuh penduduk Moonvalend dan Arastosa...?"
BAMM!!
Sheera terkejut apabila aku menghentak meja! Mataku merenung tajam padanya!
"YOU DONT KNOW HOW I FEEL, SHEERA! AKU KEHILANGAN KAU! AKU DITUDUH SEBAGAI PEMUSNAH! SO, I DESTROY THEM ALL! ITS ALL BECAUSE OF YOU! I CRIED LIKE A MOTHERFUCKER FOR 500 HUNDRED LONGING TO SEE YOU!"
"Drake..."
"AKU KESEORANGAN SELAMA 500 TAHUN! NO ONE CAN ACCEPT ME! CUMA LYCANS YANG MASIH ANGGAP AKU KAWAN! AKU TIADA SAPA-SAPA, SHEERA!"
Aku duduk semula di kerusi. Sheera melontarkan pandangan sayu apabila aku menekup dahi.
"Yes, aku bukan lelaki baik...I'm just a goddamn dragon...People hated me...People treat me like a fucking animal..."
Usapan lembut Sheera singgah di belakang kepala. Gadis berambut merah membalas pandangan mataku apabila aku mendongak.
"Drake...I'm sorry for leaving you..."
"Just a sorry...?"
"Then? Apa awak nak?"
"Ikut aku balik...Kita bina hidup baru..."
"Sure...But, after this...Saya nak bawa awak jalan-jalan dulu..."
"We don't have much time, Sheera...Portal tu cuma boleh diseru selama 16 jam..."
"Hurmm..."
Sheera memerhati benda leper di tangan. Aku mengerut dahi melihat dia tersengih.
"Alah...Ada banyak masa lagi...Kita date dulu...Saya teringin sangat nak date bersama awak di dunia manusia ni...They have so much place to lovey dovey...!"
"Haih, you're still my old dumb Sheera..."
"What...?"
"Fine...But, kita balik terus lepas 'date' tu..."
"Haha! Thanks, Drake!"
Sheera kembali memasak. Aku meyandar pada kerusi. Mata tidak lepas dari memerhati dia...
Hurmm, apa bendanya date tu...?
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasyMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...