CHAPTER 250 | HELL RISER

5.5K 380 10
                                    

Di dasar lautan, kelihatan sebuah lohong kelam. Ianya gelap. Langsung tiada cahaya. Ratusan ekor jerung berenang membentuk pusaran. Aura hitam terasa membahang.

Di dalam lohong tersebut, tersergam sebuah istana. Istana Atlantis yang dulunya milik Poseidon, kini sudah bertukar tangan. Dewa lautan itu tewas di tangan dewa kematian.

Di dalam istana tersebut, kelihatan sebuah takhta. Hades duduk sambil menyilangkan kaki. Dua bilah pedang terpacak di kiri dan kanan. Matanya menyala merah.

Illydia berjalan selamba merentasi dewan luas istana kegelapan tersebut. Rambut putih susunya kelihatan kemas diikat sanggul. Hades tersengih melihat kedatangan gadis serigala tersebut.

"My Lord..."

Illydia memberi tunduk hormat. Hades mengangkat tangan. Gadis serigala mendongak. Dua ekor makhluk gergasi kelihatan gah menjaga pintu gerbang istana. Bunyi dengusan nafasnya bergema memenuhi ruang istana.

"Illydia...Kau sudah selesai bermeditasi...?"

Hades menyoal lembut. Illydia mengangguk. Pedang silver dikemaskan dengan sebelah tangan. Si dewa kematian tersengih puas hati.

"Aku sudah bersedia, Hades..."

"Are you sure...?"

"Yes..."

Seusai Illydia memberi jawapan, Hades bangun dari takhta. Pakaian serba hitamnya kelihatan berasap nipis. Dia mengorak langkah ke depan.

"Hades...Kau yakin, kita boleh menang kali ni...?"

Illydia menyoal tatkala mereka berjalan beriringan ke pintu gerbang istana. Air laut bergelora tenang. Hanya kawasan istana tersebut yang terlindung dari air laut. Hades menghentikan langkah. Dia memeluk tubuh.

"Menang? We already win...Lycans just the old wolf...Kekuatan dia tidak sekuat dulu..."

"Are you sure? Lycans bukan serigala sebarangan, Hades... Dia tidak dapat diduga..."

"Janganlah risau...Aku bukan Hades yang dulu, Illydia... Kuasa Ares, Poseidon dan Zeus sudah sebati dalam tubuh aku...I feel stronger..."

Hades berkata seraya mengangkat kedua tangan. Illydia berganjak ke belakang apabila tanah bergegar kuat. Si dewa kematian memaut pinggang Illydia, kemudian dia terbang ke puncak istana.

"RISE! RISE FROM HELL, MY UNDEAD ARMY! FEED ON INNOCENT SOUL! QUENCH YOUR THIRST FOR BLOOD! OBEY ME AS YOUR MASTER!"

Hades memekik lantang. Air laut yang tadinya tenang, mulai bergelora hebat! Tanah merekah dan api menyambar keluar dari dasar! Bunyi dengung membingitkan telinga!

Dari dasar tanah tersebut, ratusan juta makhluk undead merangkak keluar. Asap hitam berkepul keluar dari rongga tubuh. Bunyi pekikan mereka bagaikan taufan melanda.

Tidak cukup dengan itu, tiga ratus ribu makhluk kegelapan bersaiz gunung turut merangkak keluar dari lubang neraka. Illydia membundarkan mata.

Hades menyimpulkan senyuman sinis melihat bala tenteranya bersedia untuk bertempur. Mata merah dialihkan pada Illydia.

"Kali ni, aku takkan bagi peluang...Darah Lycans milik aku..."

Hades berbisik halus. Jari telunjuk dihalakan ke atas. Lohong hitam terbuka, ratusan juta makhluk undead meluncur keluar dari dasar lautan!

"Darah Loralyn milik aku, Hades...Leave her to me..."

Illydia berkata lalu melompat ke atas seekor makhluk kelawar, kemudian dia terbang keluar dari puncak istana. Hades tertawa berdekah-dekah. Kedua tangan dijulang sekali lagi!

"HAPUSKAN ARASTOSA, MY ARMY OF HELL! THE GREAT WAR, BEGINS!"

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now