CHAPTER 221 | ALL HAIL KING AIDEN

5.8K 459 18
                                    

Put on your earphone and listen to the media for the full experience

🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱

Cuaca pagi itu tenang. Awan kelihatan membiru di dada langit. Burung-burung berkicauan menggamit suasana. Penduduk Arsstosa berhimpun di hadapan istana Imperial Wolf...

Di hadapan Istana tersebut, kelihatan empat kerusi bersulamkan kain sutera merah. Merlin, Deathwing dan juga Lycans duduk di kerusi tersebut sambil menyilangkan kaki...

Mahkota raja Arastosa diletakkan di atas tugu batu bertatahkan emas. Aeryz dan Arria berdiri memeluk tubuh di sisi tembok batu. Noah dan Euryca pula hanya melihat majlis perasmian diraja tersebut di beranda batu...

Lycans tersenyum melihat Loralyn berdiri di sisi. Jari-jemari Loralyn memegang lembut bahu suaminya sambil menyimpulkan senyuman. Allucard dan Ciry tiba di depan Istana Imperial Wolf...

Gadis serigala berjalan ke arah tugu tersebut sebaik sahaja Allucard duduk di kerusi sutera merah yang keempat...

Ciryla menatap seketika penduduk Arastosa di depan. Nafas ditarik dalam-dalam kemudian dihembus keluar perlahan-lahan...

"Citizen of Arastosa..."

Semua orang tertumpu kepadanya apabila Ciryla memulakan ucapan perasmian. Lycans memeluk tubuh sambil memerhati Ciryla di depan...

"Kematian King Vlademir bukanlah tanda berakhirnya empayar Arastosa...Sampai bila kita mahu bersedih...? Sampai bila kita mahu meratap kematian The good King...? Just stop...King Vlademir tidak mahu kita bermuram durja macam ni..."

Penduduk Arastosa mengangguk perlahan mendengar kata-kata Ciryla. Merlin dan Deathwing hanya berdiam diri sambil memeluk tubuh...

"Protect the bloodlines...Itu kata-kata terakhir King Vlademir sebelum dia menghembuskan nafas terakhir...Siapa warisan Arastosa...? Yes, all of you. The Citizen of Arastosa...For this, me Ciryla Angelsnow presented to you...The new King of Arastosa! Aiden Lycans!"

Ciryla berkata lantang seraya menghala kedua tangan ke arah kanan. King Aiden dan juga Eilya muncul dari dalam istana. Semua orang terpegun melihat kedatangan Aiden...

Aiden mengenakan armor silver. Excalibur tersisip di belakang. Rambut coklatnya pula diikat dengan gaya man-bun. Derapan but silvernya memecahkan suasana hening di hadapan istana Imperial Wolf...

Tanpa ragu-ragu, Aiden berjalan ke arah tugu batu. Ciryla berganjak ke belakang. Lycans bangun dari kerusi. Si lagenda berdiri di sebelah kanan, manakala Eilya berdiri di sebelah kiri...

Aiden memerhati setiap penduduk Arastoa di depan. Mereka semua memaparkan riak muka sayu. Si serigala menghembuskan helaan nafas lemah...

"Just stop...Seeing your poor face make me feel guilty..." Aiden berkata lalu tertunduk. Lycans hanya berdiam diri di sisi...

"But..."

Aiden mendongak semula. Excalibur di belakang, dia capai dengan sebelah tangan. Pandangannya dilontarkan ke arah puncak gunung Arastosa, di mana kubur King Vlademir berada...

"In the name of Lord Barathum, I swear...I fucking swear...I'll protect all of you...Every single one of you...Until my last drop of blood..." King Aiden berkata  seraya mengangkat Excalibur ke atas...

"I'm not a polytical bastard, and never will be...Biar aku berterus-terang dengan kalian. Hades akan lancarkan perang tak lama lagi...He's gonna rip Arastosa apart..."

Penduduk Arastosa tertunduk mendengar kata-kata King Aiden. Mereka menggigil ketakutan. Ada juga yang mula menitiskan airmata...

"Kita perlukan bantuan...Tapi, raja-raja celaka tersebut menolak permintaan kita...How selfish are they..? How fucking retarded are they!? THEY'RE WILLING TO SEE ARASTOSA FALL APART! THEY WANT US TO BE DESTROYED BY HADES!"

Pekikan Aiden bergema lantang. Si serigala mengambil mahkota Arastosa lalu dipakaikan di kepala. Excalibur dihunuskan ke arah penduduk Arastosa...

"WITH THIS SWORD, I WILL SLAY ALL THOSE BASTARD KING! I WILL RIP THEM APART! SO THEY KNOW, THE STRENGTH OF ARASTOSA! AKU AKAN LANCARKAN SERANGAN PADA WAKTU FAJAR ESOK!"

Lycans dan Eilya hanya berdiam diri melihat Aiden memberikan ucapan maut. Askar-askar Arastosa di belakang mengangkat pedang ke udara!

"WE ARE THE HEROES! NOT A COWARD!
WE ARE THE HEROES! NOT A SCUM!
WE ARE HEROES! NOT A BASTARD!

WE ARE HEROES OF THE DARKEST TIME!"

Aiden menjerkah kuat! Penduduk Arastosa bersorak menyambut kata-kata King Aiden!

"WHOSE GONNA FIGHT WITH ME!?"

"WE WILL FIGHT WITH YOU, MY KING!"

"WHO GONNA SLAY THOSE COWARD KINGS!?"

"WE WILL SLAY THOSE COWARD KINGS!"

"WHO WILL PROTECT ARASTOSA!?"

"WE WILL PROTECT ARASTOSA!"

"JUST FUCK THEM! TAKE ANYTHING YOU CAN GET, GIVE NOTHING BACK! FOR ARASTOSA! FOR OUR BETTER FUTURE!"

King Aiden memekik seraya menyisip kembali Excalibur ke belakang! Orang ramai bersorak gembira! King Aiden dan Eilya berjalan masuk ke dalam Istana Imperial Wolf...

"ALL HAIL THE KING AIDEN!"

Lycans memberi sorakan! Rakyat Arastosa kian bersemangat!

"ALL HAIL KING AIDEN!"

Deathwing bangun dari kerusi. Dia berjalan mendekati Lycans dari belakang. Si lagenda menoleh apabila sang naga menepuk perlahan bahunya...

"See...? I told you before..." Deathwing berkata seraya melirikkan senyuman sinis. Lycans mengerut dahi...

"What...?"

"Your son gonna be The King of the World.."

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now