CHAPTER 205 | LYCANS, THE LEGENDS

5.3K 378 10
                                    

🔸FLASHBACK🔸

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

"Vlad!"

Loralyn memekik apabila dia berlari masuk ke dalam istana Imperial Wolf. Semua pengawal memberi tunduk hormat tatkala Loralyn melintasi mereka. King Vlademir dan Queen Raisya menuruni anak tangga tergesa-gesa.

"Lora! Mana Aiden?!" Vlademir menyoal. Loralyn termengah-mengah mengambil nafas.

"Aiden hilang, Vlad..."

"Shit! Guard, find that son of legends! Protect him!" King Vlademir memberi arahan. Tiga pengawal menurut perintah! Derapan but besi kedengaran apabila mereka keluar dari pintu gerbang.

"Ahh fuck...Things got worse...Raisya...Temankan Lora..." King Vlademir berkata lalu berjalan keluar dari dewan istana. Queen Raisya mengusap perlahan lengan Loralyn dari sisi.

"Bertenanglah Lora...Take a deep breath..."

"Where's my husband? Saya nak jumpa dia!"

"Lycans dah keluar dari istana...Dia pergi bertempur..."

"That dumb wolf..." Loralyn berkata geram lalu duduk di kerusi beralaskan sutera merah. Raisya duduk di sebelah.

"Who you called dumb!?"

Loralyn tersentak apabila suara Lycans kedengaran di dalam kepala. Raisya mengerut dahi apabila Loralyn mengetap gigi menahan bengang.

"Who else!? Mana abang pergi!? Cari Aiden cepat!"

"Kenapa nak marah pulak!? Damn it! You bugging my concentration!"

"Fuck your concentration! Find my son! Kalau apa-apa jadi, saya bunuh abang nanti!"

Suara Lycans menyepi. Loralyn merengus marah. Raisya menggosok belakang leher. Sungguh, Raisya tidak tahu apa yang buatkan Loralyn merengus sebegitu.

"Lora...Kenapa ni? Awak nampak tertekan"

"You know what, Raisya..."

"Hurm...?"

"Bila saya jumpa Lycans...I want to bite his dick off...!"

Kata-kata Loralyn membuatkan Raisya tergaman. Gadis berambut coklat bangun dari kerusi merah. Raisya hanya mampu memerhati Loralyn beredar pergi dari dewan istana. Dia naik ke tingkat atas.

"Lora...Awak nak pergi mana?"

"Cari Lycans lah!"

"Kenapa naik ke tingkat atas...?"

"Saya mahu kesan di mana Lycans berada melalui telepati..."

♓♓♓♓♓


"GROOAAARRRRRRRRR!! HURRRR!!"

Suara ngauman Kraken menggegarkan tanah Arastosa! Puluhan Hunter terkorban dek amukan makhluk gergasi tersebut! Tentera berkuda Arastosa tiba di medan peperangan.

Aku berlari di celahan runtuhan batu. Segala halangan aku elak dengan cekap dan tangkas. Dari jauh, aku dapat melihat Lycans bertempur dengan Kraken! Tetakan pedangnya menghasilkan aura merah dan hitam!

Pakkk...!!

Tubuh ditujah ke depan! Aku mendarat di atas dahan pokok! Pandanganku tertacap pada puluhan makhluk kegelapan di bawah. Mereka asyik meratah bangkai yang bergelimpangan di bawah.

Hurmm...

Biar Lycans uruskan makhluk sotong tu...

Kalau makhluk sampingan macam ni, rasanya aku boleh lawan...

"Jangan terjun kalau awak tak nak mati..."

Belum sempat aku melompat turun, satu suara menegur dari sisi. Aku bingkas menoleh. Gadis berambut putih susu berdiri di dahan sambil memeluk tubuh...

"Eh? Kau lagi...?" Aku menyoal. Dia memalingkan muka kepadaku. Kami berbalas pandangan seketika.

"Hurmm...Awak ni anak si lagenda, Lycanstrophes...?"

"Yeah...Kenapa tanya...?"

"Nothing..."

Aku tersengih. Ciryla menjeling tajam kepadaku. Makhluk kegelapan di bawah pokok, tidak lagi menjadi perhatian...

Heh, bila ada perempuan cun kat sebelah...

Mana ada benda lain yang lagi best nak dilayan...

"Kenapa tersengih macam tu...?"

"Heh...Kau berminat dengan aku...?" Aku menyoal nakal. Dia meninggung. Langsung tak endahkan pertanyaanku sebentar tadi..

"Hurmm...Makhluk-makhluk ni boleh tahan kuatnya, Aiden...Jika kita nak tewaskan..."

"Sooo...You remember my name, huh? Interesting..."

Penerangan Ciryla terhenti apabila aku menyampuk. Dia menggigit bibir seraya melemparkan pandangan meluat kepadaku.

"Can you be serious...?"

"Why you so pretty...?"

"Stop it, Aiden...I'm dead serious..."

"Damn, you're cute..."

"Aiden!"

"Erm...?"

Ciryla merengus geram. Aku tersengih menampakkan taring kecil. Haha, she's cute as heck when sulking like that...

Shit, i want her!

"Dengar sini, Aiden...Saya nak kita bergabung...Awak anak lagenda, kan? Mesti awak kuat dan pantas macam Lycans! Jadi..."

"Wanna date after this war...?"

Ciryla terus berdiri mendengar ajakan aku. Tanpa sebarang kata, dia melompat pergi. Aku menggaru belakang kepala melihat dia beredar begitu saja...

Hek'eleh...

Sombong pulak minah ni...

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now