KRAAAAKKK!!
Lycans menahan serangan Hades menggunakan bilah pedang! Si dewa kematian tersentak! Lycans memusingkan badan seraya menyiku pipi Hades!
BRAKKKKK!!
Allucard terkesima melihat Hades tersembam di atas tanah! Satu tendangan kuat menghentam perut! Si dewa kematian melayang kemudian merempuh pokok!
Lycans merenung tajam pada Hades. Dengusan nafasnya kedengaran kencang. Yasha disisipkan ke belakang, hanya Sange digenggam erat.
"Maybe you've become strong, Hades...But, jangan lupa siapa aku..."
Lycans berkata dengan nada dingin. Dia bersedia untuk memecut ke depan. Allucard tersengih. Bilah pedang gergasi digapai semula dari tanah.
ZUUUUUUFFFFFF!!
PLLOOOPPP!!
Belum sempat Hades bangun, Lycans dan Allucard sudah memecut laju ke depan! Aura biru terhasil dari tubuh sang lagenda! Simbol pemburu lagenda mulai bercahaya!
"I AM THE LEGENDS!"
Lycans memekik lalu melepaskan serangan bertubi-tubi! Hades sedaya upaya cuba mengelak! Allucard pula menyerang dari belakang! Si dewa kematian terkial-kial menahan serangan dua serigala tersebut!
KRAKKKK!!
BRAAAAAAAMMMMMMMMM!!
Satu tumbukan maha kuat menghentam sisi pinggang si dewa kematian! Tanah merekah dek impak tumbukan tersebut! Lycans mengetap gigi seraya memeras tenaga!
"ARRRRRRGHHHHHHH!!"
Hades terpelanting bagaikan beg guni! Tubuhnya melayang ke arah Pekan Arastosa, kemudian terhempas di bangunan batu! Asap hitam berkepul naik ke ruang udara...
Si lagenda termengah-mengah. Allucard mengusap perlahan belakang badannya. Pandangan mereka berdua tertacap pada tempat Hades terhempas sebentar tadi.
"Hah...Hah...Hah..."
Darah merah menitis dari bibir. Aura biru beransur-ansur malap. Ratusan ribu tentera undead masih lagi berperang dengan tentera Arastosa. Langsung tidak mengendahkan mereka berdua.
"Lycans...Its better for you to take rest..."
"No, aku takkan berundur selagi celaka ni tak mati..."
"Kau paksa tenaga, Lycans...God-Mode? That kind of strength consume your life..."
Seusai Allucard menghabiskan kata, Lycans sudah terkulai di sisi. Si serigala bingkas memaut pinggang si lagenda. Nafas Lycans kedengaran lemah. Darah merah lagi menitis ke tanah...
"Just take him to Loralyn, Allucard...Kalau kau ikut cakap dia, he's dead for sure!"
Suara Merlin kedengaran dari belakang. Allucard menoleh. Mereka berbalas pandangan.
"Teleportkan Lycans ke Azeroth..."
Allucard memberi arahan. Merlin mengangguk. Tapak tangan dihalakan ke arah si lagenda. Perlahan-lahan Lycans menghilang, hanya asap nipis kelihatan...
"Aku sudah kehilangan Vlademir...Jadi, aku takkan biarkan Lycans terkorban!"
Merlin berkata seraya mendepakan tangan. Allucard bersedia untuk bertempur. Si ahli sihir memejamkan mata.
"Réannï Pör Álgæ Gôlëmmüxãr Xêræ!"
Merlin memekikkan kata mantera! Bangunan batu di kawasan pekan Arastosa roboh ke tanah! Puluhan golem batu memunculkan diri dari serpihan batu tersebut!
Allucard tertawa. Merlin tersengih puas hati. Hades termangu-mangu melihat puluhan golem batu mengepung dirinya dalam bentuk bulatan.
"Allucard, its now or never! Kita akan bertahan sehingga Aiden balik ke sini!"
"Kau bantu aku dari belakang, Merlin! Aku akan cuba lengahkan Hades!"
"Don't die!"
"No, not today!"
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasyMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...