CHAPTER 272 | RISE OF THE NEW LEGENDS

5.8K 451 20
                                    

Lazarus tertawa sambil meneguk arak. Lord Barathum menyandar pada batu. Sebotol arak merah dilemparkan pada si dewa serigala. Lord Barathum pantas menyambut.

"Haha...Its damn funny..."

"Apa yang kelakarnya, Lazarus...?"

Lord Barathum menyoal lalu meneguk arak. Lazarus duduk di atas batu sambil memeluk tubuh. Dua batang gigi yang berada di atas permukaan batu, Lord Barathum ambil perlahan.

"Dia tumbuk kau kuat betul, sampai tercabut dua batang gigi! Haha!"

Lazarus berkata lalu tertawa sinis. Lord Barathum menyimpulkan senyuman. Sebatang gigi tadi, ditatapnya seketika.

"Tiada siapa yang mampu lepaskan tumbukan macam tu sebelum ni...Another legends? They barely touch me..."

"Aiden tu bukan sebarangan, Lord Barathum...Kepantasan dia bagaikan kilat..Aku langsung tak nampak dari mana serangan dia datang..."

Lord Barathum mendongak memandang langit. Lazarus meneguk arak. Mereka berdua berdiam diri seketika.

"Lazarus..."

"Yes, My Lord...?"

"The prophercy was right...Aiden Lycans gonna be the ruler of the new world...Dia satu-satunya serigala berekor sembilan yang pernah wujud..."

Lazarus tersengih. Barathum mengusap perlahan pipinya yang sengal dek tumbukan kuat Aiden sebentar tadi.

"Hades gonna shit brick, Lord Barathum..."

"Indeed..."


♓♓♓♓♓

Hujan merintis perlahan membasahi bumi Arastosa. Awan hitam merundung gelap. Keadaan sekeliling, aku perhatikan. Segalanya musnah. Mayat-mayat bergelimpangan. Bau darah menusuk hidung.

Shit, i was too late...

"Erghh...Damn..."

Aku menoleh ke sisi apabila mendengar suara mengomel. Deathwing kelihatan terkial-kial bangun dari runtuhan tembok batu. Aku berjalan mendekati dia.

"Death..."

Aku menegur seraya memapah dia. Si ahli sihir tercungap-cungap mengambil nafas. Belakang badannya, aku usap lembut.

Hurmmm, he's so worn out...

"Aiden...Lycans...Dia selamat...?"

Deathwing menyoal perlahan. Aku mengangguk. Si ahli sihir menghela nafas lega.

"Kau tiba tepat pada masanya, Aiden..."

"Tepat? Aku lewat, Death...Look around...Segalanya musnah..."

"At least, Lycans still breathing..."

Aku menggeleng kepala. Deathwing tersenyum apabila aku membuka portal ke Azeroth kepadanya.

"Death...Kau berehat di Azeroth..."

"Aiden..."

Deathwing sempat memanggil tatkala dia melangkah masuk ke dalam portal. Aku menoleh kepadanya.

"Penuhi takdir kau...You're the ruler of the new world..."

"Sure, Death...Bila kau tiba di Azeroth...Aku nak kau hasilkan sihir pelindung..Lindungi semua penduduk Azeroth...Make sure they survive..."

Deathwing mengangguk. Pintu portal ditutup. Aku kembali memandang ke depan. Hades kelihatan berdiri tegak kira-kira 500 meter dariku. Pandangan matanya menyala putih.

Hurmm, aura hitamnya terlalu kuat...

Far more superior than Deathwing...

Jadi, inilah Hades, si dewa kematian...?

Aku memeluk tubuh membalas pandangan matanya. Hades menyeringai menampakkan siung. Asap hitam berkepul naik ke ruang udara.

"Di mana Lycans...?"

Dia menyoal dengan nada suara dingin. Aku merenung dia tajam. Hades berdengus bagaikan serigala lapar.

"Kau belasah Lycans sampai lunyai, Hades..Aku mengaku, kau kuat...Tiada siapa yang mampu belasah dia sebegitu rupa..."

"Grrr...Grrr...Stop your nonsence! WHERE'S LYCANS!?"

Si dewa kematian menjerkah lantang! Suaranya bergema di ruang tandus Arastosa. Aku langsung tidak tergugat dengan aura hitamnya...

Hurmm, aura dia tidak sekuat Lord Barathum...

He's an easy prey...

"Lycans berundur, Hades...Lawan kau sekarang adalah aku..."

"GRRRR...GRRRRR!! I WANT LYCANS!"

"Over my dead body..."

Hades menghasilkan pedang hitam dari telapak tangan. Aku masih memeluk tubuh membalas pandangan matanya. Si dewa kematian bersedia untuk menyerang.

"FINE, I KILL YOU TOO!"

"Hades, don't you realise? This is the moment when epic music gonna kicks in, and i'm gonna send your ass back to the fucking hell?"

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now