CHAPTER 269 | CIRYLA VS ILLYDIA

5.6K 425 16
                                    

Bangkai makhluk undead bersepahan di permukaan tanah. Mayat-mayat tentera Azeroth galak diratah gagak hitam. Langau menghurung daging busuk. Bau darah menerpa ke ruang udara.

Ciryla menggenggam pedang, erat. Illydia juga bersedia untuk bertempur. Kedua gadis serigala tersebut berbalas pandangan sambil mengeram perlahan.

"Listen, aku tak nak buang masa bertarung dengan kau...Just tell me, where's Loralyn?"

Illydia menyoal dengan nada tegas. Ciryla menyimpulkan senyuman sinis. Si gadis serigala menanti jawapan darinya.

BLINK!

Illydia tersentak apabila Ciryla hilang dari pandangan! Tatkala dia menoleh ke belakang, Ciryla sudah melibas pedang!

PANGG!!

Illydia menahan serangan tersebut! Dia memusingkan badan! Tendangannya ditahan dengan lengan! Ciryla tunduk ke bawah seraya berpusing!

BAKK!!

Tumbukan kuat singgah ke dagu! Illydia terhumban ke belakang! Tanpa membuang masa, si gadis serigala membuat lompatan akrobatik!

PRAKKK!!

PANGG!!

TINGGG!!

Mereka berbalas tetakan! Ciryla terus menerus menyerang bagaikan ribut! Illydia kian tergugat dek serangan ganas dari pemburu tersebut!

Illydia melibas pedangnya ke sisi! Ciryla menepis libasan tersebut, kemudian dia melompat ke atas! Illydia menghunus pedangnya ke atas!

BLINK!

Sekali lagi, Illydia tersentak! Ciryla hilang dari pandangan! Dia bingkas menoleh ke sisi! Ciryla menggenggam penumbuk! Dia pantas menahan dengan lengan!

BLINK!

BRAAKKK!!

Ciryla blink ke sisi kanan! Tumbukan kuat menghentam pipi! Illydia tersungkur ke tanah! Bibirnya pecah. Darah dikesat dengan ibu jari.

Ciryla melompat ke atas pokok. Kedua bilah pedang digenggam kemas. Rambut putihnya beralun mengikut deruan angin. Illydia mendongak memandang dia.

"You quiet good...Aku kagum..."

"For 800 hundred years, saya nantikan saat ni...Your blood is mine..."

Illydia terpegun mendengar kata-kata Ciryla. Si gadis serigala meninggung di dahan pokok. Dia bersedia untuk menyerang.

"Apa maksud kau ni...?"

ZUFFFFF!!

Ciryla melompat ke bawah sepantas kilat! Kedua bilah pedang dihunus ke depan! Illydia bingkas mempertahankan diri!

BLINK!

Illydia termangu-mangu apabila Ciryla hilang di depan mata! Belakang pedang menghentam belakang kepalanya! Dia tersungkur ke depan! Ciryla memusingkan badan!

BRAKKK!!

Ciryla melepaskan tendangan lutut ke batang hidung Illydia! Darah terhambur ke tanah! Gadis serigala langsung tidak memberi peluang!

"THIS IS FOR MY MOTHER! YOU KILLED HER 800 YEARS AGO!!"

Ciryla menengking lalu mencengkam rambut Illydia! Gadis serigala memeras tenaga! Illydia dilemparkan ke bangunan batu!

Ciryla mendarat ke tanah. Dia merenung Illydia dengan pandangan tajam. Si serigala sudah lembik tidak bermaya. Nafasnya termengah-mengah menahan sakit.

"A-apa kau cakapkan ni...? Erghhh..."

Illydia menyoal lemah. Ciryla berjalan perlahan-lahan mendekati dia. Pandangannya penuh dengan kebencian.

"800 tahun dulu...Ketika serangan Kraken di Arastosa...You killed my mother...In front of my eyes..."

Illydia membeliakkan mata. Ciryla menghunus pedang ke dadanya. Eraman bengang kedengaran.

"Kau...Kau budak kecil tu...?"

"Yes, i am..."

"ARGHHHHHHHHHHHHH!!"

Ciryla menikam dadanya dengan kedua pedang! Darah membuak keluar bagaikan paip pecah! Dengusan Illydia kedengaran kencang!

"This time, you stay dead..."

Ciryla berkata dengan nada dingin. Illydia mengelupur menahan sakit. Setelah seketika, dia terkulai kaku...

Ciryla menghembus nafas. Pandangannya didongakkan ke langit. Tangannya menggenggam penumbuk.

"Ibu, i just avenged your dead...Rest in peace..."

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now