CHAPTER 277 | THE TALE'S END

6.8K 547 54
                                    

Put on your earphone and listen to the media for the full experience

🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱

Kini, dua tahun sudah berlalu. Keadaan bertukar seperti sediakala. Masing-masing menjalani kehidupan seperti biasa. Tanah gersang mulai subur. Mentari bersinar menandakan dunia kembali aman.

Oh! Kalian nak tahu apa yang terjadi pada mereka semua?

Ok, lets see...

Lycans dan Loralyn berpindah ke Moonvalend. Sebuah rumah kayu di lereng bukit menjadi pilihan. Impian si lagenda mahu hidup aman bersama isteri tercinta akhirnya tercapai.

Deathwing pula sudah berhenti dari mengamalkan ilmu sihir hitam. Sang naga pemusnah dunia sudah lupus, hanya Drake yang wujud. Dia tinggal bersama Sheera di kampung asalnya, Moonvalend.

Teaching the magic and stuff.

Merlin pula masih menjelajah dari pekan ke pekan. Menawarkan perkhidmatan percuma pada penduduk yang memerlukan.

And, yes. He still single. How pity.

Euryca dan Noah pula bakal menimang cahaya mata tak lama lagi. Kegembiraan mereka jelas terasa.

Hurmm, i wonder its gonna be a boy or girl?

Ciryla dan Allucard pula menjadi panglima besar untuk Imperial Wolf. Dengar ceritanya, Ciryla sudah bunting.

Well, good for them.

Leonidas dan Yunira pula menjadi nasihat pentadbiran kepada Aiden. Nasihat dari segi hal ehwal rakyat rasanya?

Entahlah, politics is not my thing.

Me?

Aku menjadi anak murid Dylan selama empat tahun untuk menjadi hunter yang hebat! Plus, Arria juga berlatih denganku!

Its feel so much better!

Aiden? Oh, you asked about Aiden?

Well...

Aiden menjadi pemerintah dunia. Tujuh pelusuk benua kini dibawah kuasa pentadbirannya. Segala sistem diskriminasi dihapuskan. Tiada lagi sistem kasta.

Tiada yang miskin. Semuanya sekata. Raja pekan diganti dengan pangkat Gabenor.

Sebuah dunia baru dilahirkan dari impian rakyat jelata. Aiden kini bergelar The Great King of World.

Dunia baru tanpa darah.

Dunia baru yang aman tanpa berbezaan budaya.

Dunia baru yang lebih maju dan makmur.

Dunia baru yang digelar...

VALENTHIA.

END

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now