🔸FLASHBACK🔸
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
Aku mendukung Sheera ke arah pelantar kayu yang terletak berhadapan dengan pondok lusuh. Suasana di dalam hutan Crescent terasa sunyi sepi. Hanya bunyi unggas kedengaran.
Darah merah masih lagi menitis dari peha si ahli sihir. Tubuhnya diletakkan ke atas pelantar, kemudian aku berjalan ke arah anak sungai.
Seusai mencedok air bersih dengan tempurung kelapa, aku berjalan semula ke arah Sheera. Mata si gadis sihir terpejam rapat. Nafasnya berombak perlahan.
"Mer-Merlin...."
Suara si ahli sihir kedengaran perlahan tatkala aku mengelap darah pekat dari pehanya. Kami berbalas pandangan. Aku mengusap lembut rambutnya.
"Hold on, sweet witcher...Aku akan rawat kau..."
"Drake....Saya nak jumpa Drake..."
"Hurmmm...Maaflah...Aku tak dapat kesan di mana Deathwing berada..."
Airmata Sheera menitis perlahan ke pipi mendengar kata-kata aku. kami berdiam diri seketika. Si ahli sihir mengusap lembut perutnya yang membusung.
"My child...Born...Without a father..."
"Sheera...Aku tak rasa Drake terkorban...Dia akan datang cari kau..."
"I'm dying, Merlin..."
"Jangan cakap macam tu...Aku boleh selamatkan kau..."
Sheera menghela nafas lemah. Aku tersentak apabila dia memegang erat pergelangan tanganku. Bebola mata tertacap padanya.
"Merlin...Save this child...Please..."
"Sheera...Just hold on...I'm trying to cure you..."
"There is no time..."
Pandangan mata Sheera kelihatan berkaca. Perasaan hiba mulai terasa. Aku tertunduk. Pegangan tangannya aku balas, erat.
"Merlin...."
"Just shut the fuck up! I'm the great Merlin! I can save you!"
"Saya tak dapat bertahan lagi, Merlin..."
"You're the wife of the Mighty Deathwing! Don't ever say that!"
"Merlin, please...."
Suara gemersik Sheera membuatkan airmataku menitis ke pelantar kayu. Gigi diketap kuat menahan hiba.
No! Aku takkan biarkan dia terkorban! Death need her! He need to see her!
Aku menghentak penumbuk ke tiang pelantar kayu. Sheera memandang sayu kepadaku. Kami berbalas pandangan, lama.
"Sheera...Listen...Aku akan selamatkan kau...Aku ada cara..."
"Merlin..."
"Kau akan berjumpa semula dengan Deathwing...I promise!"
Aku berkata seraya meletak tapak tangan ke atas perut Sheera. Si gadis sihir mengetap gigi menahan sakit apabila aura merah terhasil dari tapak tangan.
"By the name of Lord Azgalor! Me, Merlin the great one! Take this child from Sheera Shelliny womb! Dêañîallí Áltæ Rê Væmpë Âstô!"
Sheera meraung kesakitan apabila bayi berusia lapan bulan ditolak keluar dari rahim! Darah menyembur bagaikan paip pecah! Aku menyambut bayi lelaki tersebut dengan sebelah tangan.
Sheera menangis teresak-esak melihat bayi lelakinya berada di pangkuanku. Perlahan-lahan, dia mengendong bayinya itu.
"Shhh...Shh...Mommy here..."
Aku mengesat airmata melihat Sheera mengucup berkali-kali bayi tersebut. Helaan nafasnya kian lemah. Darah pekat membasahi pelantar kayu.
"Merlin...Terima kasih..."
"Its not done, yet...."
Sheera tersentak apabila aku mengambil bayi tersebut dari pangkuan dia. Bayi lelaki itu aku kendong dengan sebelah tangan, sebelah tangan lagi, memangku belakang leher Sheera.
"Apa...Awak buat...Merlin...?"
"Aku takkan biarkan kau mati!"
"Merlin!"
"Dïmêntïa Sêáll Ákröan Fêllïônãr!"
Kawasan sekeliling mulai bercahaya biru apabila aku memekikkan kata mantera! Bayi lelaki menangis semahu-mahunya! Sheera memegang erat lenganku!
"Merlin! This kind of magic...."
"Kita akan berjumpa lagi, Sheera! Di sana, perubatan lebih hebat dari sini! Aku sudah beritahu kawan aku di sana! Dia akan jaga kau!"
"Merlin! No!"
"Maafkan aku, Sheera! Cuma ini caranya untuk selamatkan kau!"
Sheera menangis teresak-esak melihat portal dimensi terbuka di depan mata! Pegangan tangannya kian lemah memaut lenganku.
"Merrrliiinnnnnn!"
"Sheera! Aku janji! Aku akan jaga bayi ni macam anak aku sendiri!"
"Tell Drake, i love him! I love him so much!"
"I will!"
Pautan tangan Sheera terlepas. Dia disedut masuk ke portal dimensi. Airmata berlinangan melihat Sheera perlahan-lahan menghilang...
Suasana kembali senyap apabila portal dimensi tertutup. Angin kembali menghembus tenang. Bayi lelaki tadi, aku kendong dengan sebelah tangan...
Darah pekat menitis dari bibir. Aku terbatuk-batuk menahan sakit...
Baguslah...
Aku berjaya hantar Sheera ke dunia besi untuk dirawat. Mujur aku boleh telepati dengan seorang kawan di sana...
Untuk hasilkan portal dimensi memerlukan tenaga sihir yang kuat...
But...
For Sheera...
I thinks...
I make a right move...
Perlahan-lahan pandanganku bertukar gelap...
Akhirnya aku pitam di pelantar kayu...
Bunyi tangisan bayi lelaki kedengaran sayu memenuhi ruang hutan Crescent...
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasíaMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...