CHAPTER 208 | LORALYN VS ILLYDIA

5.4K 397 13
                                    

🔸FLASHBACK🔸

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Suasana huru-hara di Arastosa membuatkan kuasa telepati aku terhad. Pandangan mata memerhati tajam keadaan sesak di kawasan tengah pekan tersebut. Orang ramai berasak-asak melarikan diri!

Hurmmmm...

Aku agak Lycans berada di hujung Pekan Arastosa. Kraken sedang mengamuk di sana. Sudah semestinya makhluk tersebut sedang bertempur dengan Lycans, bukan?

Tapi...

Di mana Aiden?! Aku langsung tak boleh kesan dia! Please god, lets Aiden be safe!

Prakk...!

Aku tersentak apabila derapan tapak kasut but besi berderap di belakang! Seorang gadis berambut kuning susu tersenyum tatkala aku menoleh.

Dia lengkap memakai armor silver. Sebilah pedang bersinar kebiruan tergenggam di tangan.

"Loralyn Lyonne...The nine tail fox...Finally, our fate tied together..." Illydia berkata selamba. Aku menelan air liur.

"Illydia...Awak datang nak bunuh saya?"

"Why not? You're my vengeance after all..."

Dia berkata lalu menghunus pedang kepadaku. Pandangan matanya merenung tajam padaku. Eraman serigala kedengaran perlahan...

Aku mengikat rambut ke belakang. Illydia tersengih melihat aku bersedia untuk bertempur.

"Kau nak lawan aku, Loralyn?"

"I'm the wife of the legendary hunter...Jangan ingat saya lemah..."

"Fine then...Show me your strength!"

Illydia memekik seraya meluru kepadaku! Gerakannya pantas! Aku tunduk ke bawah seraya berpusing ke kanan! Tetakan pedangnya tersasar!

Illydia melompat ke atas beranda batu! Dia membuat lompatan akrobatik! Aku mengelak tipis serangan dia dari atas!

"Grrr...Grrr...Kau bagus...I didn't expect this"

Aku memerhati teliti gelagat dia. Illydia membalas pandangan mataku. Kami berdua bersedia untuk bertempur sekali lagi.

ZUUPPP!!

Gadis serigala memecut kepadaku sekali lagi! Tujahan pedangnya mengoyakkan gaun labuh! Aku bingkas melompat apabila bilah pedangnya cuba menetak dari bawah!

PANGGG!!

Aku tersentak apabila tetakan Illydia dibalas dari sisi! Vlademir menolak aku ke belakang, manakala Illydia terhumban ke sisi dek tendangan sang raja!

"Vlad...!"

"Get the fuck out of here, Lora! Biar aku uruskan dia ni!" Vlademir memekik lantang!

Gadis serigala bangun perlahan-lahan. Dia tertawa kecil melihat kedatangan Vlademir. Sang raja serigala menghunus pedang kepadanya. Eraman serigala kedengaran kuat...

"Hahaha...Vlademir Scovish...Long time no see..."

"Illydia...Lepaskan Loralyn...Dia tak bersalah dalam hal ni..."

"Grrr...Grrr...Dia rampas Lycans dari aku..."

"Ini bukan salah sesiapa, Illydia! Kau sepatutnya sudah mati! Beratus tahun Lycans ratap kematian kau!"

"GRRRRR!! GRRRR!! JUST SHUT THE FUCK UP! DARAH LORALYN MILIK AKU!"

Illydia menengking seraya melepaskan tetakan bertubi-tubi! Vlademir cuba berasak, tetapi kekuatan Illydia lebih hebat dari dia!

Aku menggenggam penumbuk seraya meluru dari sisi! Illydia tersentak dengan serangan mengejut aku!

BAKKKK!!

Illydia tersembam ke kanan dek tumbukan kuat dariku! Vlademir melibas pedang ke lengan kanan! Darah merenjis keluar!

Gadis serigala mengetap gigi! Dia melompat ke atas beranda batu! Luka di lengan, dia tekup kuat. Aku dan Vlademir bersedia jika dia menyerang tiba-tiba.

"Good move, Lora...Lycans ajarkan?" Vlademir menyoal perlahan. Aku mengusap buku lima.

"Nope...Just improvise..."

"Haha...Kau memang layak digelar Isteri Si Pemburu Lagenda..."

Illydia mengesat darah di bibir mendengar perbualan kami berdua. Darah yang menitis dari lengan kanan, dia ikat dengan seutas kain putih.

"Tskk...Aku terlalu pandang rendah pada kau dan Lora, Vlad...Tapi...Kali ni, kalian takkan berpeluang lagi...Aku takkan bagi muka..."

Illydia mengambil sebilah pedang lagi di pinggang. Kali ni, dia menggunakan dua bilah pedang. Aku dan Vlademir mengesat peluh di pipi...

Aku mengaku...

Dia serigala kuat...

Hunter perempuan yang hebat...

"THIS TIME, YOU ALL DIE BY MY BLADE!"

Illydia memekik seraya menujah tubuhnya ke depan! Aku dan Vlademir tersentak!

BRRRRRAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Satu tumbukan maha kuat menghentam batang hidung Illydia! Dia terpelanting jauh ke belakang! Tubuhnya melayang ke bawah Istana Imperial Wolf!

Aku dan Vlademir terkesima. Lycans mendarat di beranda batu. Buku lima diusap perlahan.

"Am i late...?" Lycans menyoal seraya menoleh kepadaku. Aku menitiskan air mata...

Dia datang tepat pada masanya...

But...

"Arghhh! Sakitlah!"

Lycans meronta kesakitan apabila aku menarik kuat rambutnya! Vlademir menahan gelak melihat gelagat kami berdua.

"MANA ABANG PERGI, HUH!? MANA AIDEN!?"

"RELAKS! I CAN EXPLAIN!"

"MANA AIDEN!"

"Lol, only Loralyn can beat the shit out of you, huh? Lycans?" Vlademir menyindir halus. Lycans mengetap gigi.

"Diamlah Vlad! Tolong aku!"

"MANA AIDEN!?"

LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]Where stories live. Discover now