To love someone is nothing,
To be loved by someone is something,
But,
To be loved by the one you love is everything...
Suasana di bilik kubikel putih sunyi sepi. Hujan merintis perlahan di luar tingkap. Kelihatan seorang lelaki bercermin mata asyik menatap buku. Rambut masainya digosok perlahan menandakan dia bosan...Klakk...!
Pintu kubikel putih dibuka tiba-tiba. Lycans dan Loralyn menyimpulkan senyuman tatkala mereka berdua melangkah masuk. Di belakang mereka pula, kelihatan Aiden dan Eilya...
"Sorry, JM...We're kinda late..."
Lycans berkata lalu duduk di kerusi plastik. Loralyn duduk di sebelah si lagenda. Aiden dan Eilya pula duduk di sisi kanan. JM menutup buku, lalu bangun dari kerusi...
"Mana yang lain...?"
Seusai JM menyoal, pintu dibuka sekali lagi. Kali ini, Vlademir dan Raisya menjengah. Diikuti dengan Michael dan Xinny. Lara dan Kyle pula masuk dengan gaya selamba...
Masing-masing mengambil tempat duduk. JM memeluk tubuh seraya memerhati gelagat mereka semua. Poket seluar jeans diseluk, kemudian mengukirkan senyuman...
"Soo...Semua pasangan terpilih dah ada dalam bilik ni...?"
JM menyoal lalu duduk di atas meja. Kyle memeluk tubuh. Kot hitamnya dikemaskan. Lara memasamkan muka. Dia melirikkan pandangan meluat...
"I think so..."
"Good...But, first...Lara, kenapa kau pandang aku macam tu...?"
Lara memalingkan muka. Rambut hitamnya disisirkan ke sisi. JM menanti jawapan dengan pandangan selamba...
"Awak malukan saya dulu..."
"Eh? When...?"
"You said, i was a bitch...Don't you remember?"
"Oh...But, you really are..."
Aiden dan Lycans tertawa terbahak-bahak mendengar jawapan pendek dari JM. Vlademir dan Raisya hanya berdiam diri. Kyle pula mengembungkan pipi menahan gelak!
"Ok-ok! Cukuplah tu! Nanti Lara menangis, susah kita!"
Michael menenangkan suasana. JM mengangguk. Aiden dan Lycans terdiam. Mereka berdua menggosok batang hidung. Lara menggigit bibir menahan bengang...
Suasana hening seketika. Masing-masing berdiam diri. Pandangan mata tertacap pada lelaki berambut masai di depan. JM mengalihkan pandangan ke tingkap...
"Sebelum aku beritahu keputusan undian...Aku ada soalan ringkas yang nak ditanya..."
JM berkata perlahan. Tangan masih menyeluk seluar jeans. Vlademir menyandar pada kerusi plastik...
"What is it...?"
"What is love...?"
JM menyoal tenang. Pandangan mata masih tidak beralih dari tingkap. Titisan air hujan diperhatikan lama. Mereka semua berbalas pandangan...
YOU ARE READING
LYCANS, THE TALE OF LEGENDS | PART TWO [C]
FantasíaMOHON BACA LYCANS : THE TALE OF LEGENDS PART ONE DULU. BUKU INI MERUPAKAN SAMBUNGAN DARI BAHAGIAN PERTAMA. HARAP MAKLUM. ****************************************************** "Aiden, jika ada apa-apa berlaku...Please take care of Lora for me...