O günden sonra iki gün geçmişti ama Katy dükü hiç görememişti.Eve gelmiyordu neredeyse.Geldiği varsada Katy görmüyordu muhtemelen.
Onunla karşılaşmamak için tüm gün odasında kitap okuyordu.Yada Charlinin odasında oluyordu.
Baloya beş gün kalmıştı.Onunla gitmek istemiyordu.Elinde olsa o adamın yüzünü bir daha görmemek için hemen şimdi kaçıp giderdi.Ama yapamıyordu.Charli için yapamazdı.Lanet nişan yalanı yüzünden yapamazdı.İşte bunlar yüzünden katlanmak zorundaydı.
Hiç bir şey olmamış gibi birde dükün annesi baloyu duyunca hemen Paristeki modacıları eve dökmüştü.Katy ısrar etmiş kıyafete falan ihtiyacı olmadığını dile getirmeye çalışmıştı.Ama nafile.
Tanrım neden bunlar hep benim başıma geliyor diye düşündü.Sonra aşağıda beklemekte olan terzileri anımsayınca yataktan indi.
Salona girdiğinde dükün annesi ''Gel kızım.'' dedi.Sonrada karşısında duran orta yaşlarda,siyah saçlı,kahverengi gözlü bir kadını göstererek ''Bu Madam Cyrus kızım.Kıyafetlerini tasarlayacak olan bayan.'' diye sürdürdü konuşmasını.
Katy esmer kadına döndü.Yüzünde sıcak bir gülümseme vrdı.
-''Memnun oldum Madam Cyrus.Bende Katy.Kayınvalidemin teklifini reddederek muhteşem zevkinizden beni mahrum etmediğiniz için teşekkür ederim.''
Madam Cyrus böyle bir iltifat beklemiyordu.Karşısındaki kadını süzdü hayranlıkla.Onun gibi binlerce genç soylu hanım giydirmişti.
Yüzlerinde soğuk,küçümseyici,şımarık ifadeler görmeye alışıktı.Ama gülümseyerek ona iltifat edilmesine alışık değildi.Bu yüzden cevap vermekte geciktiğini anlayarak yüzünde sıcak bir gülümsemeyle karşılık verdi.
-''Bende memnun oldum küçük hanım.Benim zevkimin muhteşemliği sizin güzelliğiniz karşısında sönük kalacak bu kez.''.
Katy bu cevaba mahçupça gülümseyerek salonun ortasında duran yüksek yuvarlak tahtanın üzerine çıktı.Gözü birbirinden güzel kumaşlara takıldı.Rengarenk çeşit çeşit kumaşlarla doluydu oda.
Arkasını döndü sonra ve..Lanet olsun dedi içinden.Dük karşısında tekli bir koltuğa oturmuş onu süzüyordu tepeden tırnağa.
Geldiğinden beri buradamıydı yani.Bütün o iltifatları duymuş muydu?Sonra gözlerini dükten kaçırdı. Hemen Madam Cyrusa dönerek ''Hazırım ben başlayabiriz'' dedi suratında sahte bir gülümsemeyle.
Gülümsemesi sahteydi çünkü arkasında durup onu dikizleyen adamın cesareti karşısında sinirden köpürüyordu.O gün onu delice öptükten,sözleriyle incittikten sonra bir özür bile dilememişti.Hayır dedi sonra özür falan beklemiyordu ama karşısına geçip onu süzebileceğini de beklemiyordu.Nasıl bir cürretsiz,pislik insan böyle cesaretli davranabilirdi.
Katy arkasını dönüp gözlerini gözlerine dikerek bildiği tüm küfürleri savurmak istiyordu.Ama tatmin olamayacağını biliyordu.Öyle bir durum olsa da bu pisliğin yüzü alaycı bir gülümsemeyle aydınlanırdı.
Sinirden iki yanındaki ellerini yumruk yapmıştı.Madam Cyrus rengarenk kumaşları üzerine tutup yorum yapıyor.Dükün annesinin fikrini alıyordu.Katy kendisini sakinleştirmeye çalıştı ve kimsenin farketmemesi için sıkılı olan ellerini gevşetti.
Ama geç kalmıştı.Dük Katynin şuan onu öldürmek istediğini biliyordu.
Lanet olsun onu kırmış, incitmiş olmasına rağmen kendini frenliyemiyordu.Bu kadınla başbaşa kaldığında mantığı yok oluyordu.
Şu anda bile annesiyle,şu modacı kadını odadan dışarı çıkartıp Katyyi kucağına almak için can atıyordu.Onu görünce dudaklarının tadına bakmamak,ellerini onun pürüzsüz teninde gezdirmemek için kendini zor zapt ediyordu.
Onu acımasızca öptüğü günün akşamı evden birazcık uzaklaşma kararı almıştı.İhtirasını dindirmek için Londraya metresinin yanına gitmeye karar vermişti.Ama zavallı metresi Sara altında zevk çığlıkları atarken onun aklında tek bir düşünce vardı.Katy..
İki gün sonra dayanamayacağını anlayarak eve dönmeye karar vermişti.Lanet olsun dedi içinden metresinin sıcacık yatağından kalkıp buraya gelmesinin tek bir nedeni vardı.
Bu nedeni kabullenmek istemiyordu ama Katyyi özlediğini az önce gözlerine bakarken bir kez daha farketti.
Madam Cyrus işini halledince Katy aceleyle izin isteyip odasına çıkmıştı.O canavarla aynı havayı bile solumak istemiyordu.
Şimdi ise yatağına uzanmış eline en çok sevdiği kitabı almış,okuyordu.Aslında pek okuyor denemezdi hatta kitabı ters tutuyordu.Ama düşüncelere o kadar dalmıştı ki bunun farkında bile değildi.
Ella kapıyı aralamış içeriye girmişti.Ama Katy bunların hepsinden habersizdi.
Ella'nın ''Katy'' demesiyle düşüncelerinden uzaklaştı.
Ellayı karşısında görünce kendine geldi.Yüzüne bir gülümseme kondurdu.
-''Hoşgeldin Ella.''
Ella son günlerde Katynin bir problemi olduğunu hissetti.Brainde iki gündür eve gelmiyordu neredeyse.Tartışmış olmalılar diye düşündü.Yüzüne zoraki bir gülümseme yerleştirdi
-''Ne yapıyorsun burada?''
Katy kitabı yukarıya kaldırdı görmesini sğlamaya çalışarak.
-''Kitap okuyordum.''
Bunun üzerine Ella ''İlginç'' diyerek sırıttı.
Katy Ellanın bu tepkisi karşısında anlamamış gibi kaşlarını yukarıya kaldırdı.
-''İlginç olan ne ?''
-''Daha önce kitabı tersinden okuyan kimse görmemiştim.O yüzden garipsedim biraz.'' dedi yüzünde oyun bozan bir gülümsemeyle Ella.
Katy pes ederek gülümsedi.
-''Haklısın garipsenecek bir yetenek ama zamanla alışırsın.Yeteneklerim diğer hemcinslerimden biraz farklı.''
Bunun üzerine Ella ellerini havaya kadırıp sırıttı.
-''E peki napalım o zaman alışacağız.''
Ardından yüzünü ciddi bir ifade bürüdü.Sesindeki tınıda en az yüzündeki kadar ciddiydi.
-''Katy sen gerçekten farklısın.Brainın sana olan bakışlarıda farklı.Aynı ortamda bulunduğunuzda gözlerini senden alamıyor.Aranızda her ne geçti bilemiyorum ama bunların farkında ol diye söylüyorum.Brain duygularını çok iyi gizler.Belki yardımı dokunur.''
Katy içini dökebileceği birisinin olmasını şu an herşeyden çok istiyordu ama bu Ella olamazdı.Ellada herşeyden habersizdi.Ellaya bakınca onun karşısında nasılda teselli edici konuşmaya çalıştığını gördü ve bütün bedenini suçluluk duygusu kapladı.Bir an ona herşeyi söylemek istedi.Ama sonra lanet olsun nasıl söyleyebilirdimki diye düşündü.Ne diyecekti ona öpüşürken yakalandık mı?Resmen kendi onurumu,şerefimi iki paralık ettim diye düşündü utanç içinde.
Katy Ellanın soru sormasını engellemek için kısaca karşılık verdi.
-''Teşekkür ederim.Aklımda tutarım.''
Bunun üzerine Ella gülümsedi.
-''Ben aşağıya inip Charliye bakacağım.Sende gel istersen.'' diye bir öneride bulundu.
-''Birazdan gelirim bende.''
Ella odanın kapısını açtı.Arkasına dönerek eliyle kitabı işaret etti.
- ''He unutmadan söyleyeyim.Bir ara şu yeteğin konusunda benide aydınlat.Merak uyandırıyor.'' Söylediklerinin ardından şen bir kahkaha attı.
Katyde ona katılınca kapıyı çekip çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TESADÜF
RomanceKorkuyordum.Ama bu korkunun sebebi o içime girerken çekeceğim acı değildi..Onu memnun etmek istiyordum.Yanlış bir şey yapmak istemiyordum.Üzerime doğru uzandı.Bunun üzerine gözlerimi kapadım.Gözlerimi kapamamla onun alnını alnımda hissetmem bir olmu...