22.Bölüm

18.5K 996 6
                                    

Katy merdivenlerden inip kalabalığa karışmaya başlayınca dük  yanına gitti hemen.Katynin bakışlarında tehditkar bir ifade vardı.Yaklaşmaması için uyarır gibiydi dükü.

Ama genç adam bu bakışları görmezden gelerek Katynin koluna girdi.Ardındanda fısıldaşmaları bir an önce kesmek için gözlerini Katyye dikerek bağırmaya başladı.

-''Müstakbel eşimin hakkında böyle dedikodular yapanlar dışlanmalı öyle değil mi sizcede?''

Bu sözler üzerine salondaki herkes ona dönüp baktı.Sonrada Katyye.Bakışlarındaki şaşkınlığı görmemek imkansızdı.

Dükte etrafına bakarak Katyyi biraz daha kendine çekti.Genç kadın bunu hissedince ürktü.Aslında ürkmesinin nedeni dükün dokunuşundan çok söylediği sözlerdi.'Müstakbel eşim'..

Genç adam yüzüne bir gülümseme kondurarak devam etti sözlerine.

-''Şimdi ayrılmak zorundayız.Katy zaten düğün hazırlıklarıyla meşgul.'' 

Bunları söyledikten sonra duraksayıp ağzı şaşkınlıktan beş karış,yüzü kanlar içindeki adamı işaret etti kafasıyla.

-''Böyle zırvalıklarla uğraşamaz.''

Sözlerini bitirdikten sonra kalabalığın yavaşça onlara yaklaşığını gördü.

Tebrikleri dinlerken Katynin kaskatı kolunu hissediyordu.Bir an önce bu kahrolası yerden çıkartmak istiyordu onu.

Tam bunun için girişimde bulunacağı anda yüzü kanlar içindeki adamın onlara doğru geldiğini gördü.Dükte dahil herkes küçümseyici bakışlarla bakıyordu ona.Katy ise donuk gözlerle.Zaten salondaki herkese donuk gözlerle bakıyordu.

Cansız bir bebekmiş gibi..Cansız,güzel,kirlenmiş bir bebek..

Dük adamın yanlarına gelip yere eğildiğini gördü.Kafasınıda eğerek yalvarmaya başladı.

-''Dük hazretleri affedin.Bu saygısızlığımı bağışlayın.Herkesin huzurunda sizden özür diliyorum.''

Bunları söylerken sesi titriyordu.

Düke ve eşine olan bu saygısızlığın bedelini ağır ödeyecekti bunuda biliyordu.Sosyetedeki yeri sarsılmıştı şimdiden.Salondakilerin yüzlerine bakınca anlıyordu bu gerçeği.

Dükün gerçekten bu kadınla evleneceğini düşünmemişti.Sadece nişanlı lakabı altındaki eğlencelerinden birisi sanmıştı bu kadınıda.Eğer böyle düşünmeseydi asla düşes olabilecek bir kadına ahlaksızca davranmazdı,davranamazdı.Hele ki Ferigler dükünün düşesine..

Dük tiksinerek baktı adama.Sonrada ciddi ve sert bir yüz ifadesiyle konuşmaya başladı.

-''Özür dilemen gereken kişi ben değilim.Katyden özür dileyeceksin.Bana gelince şuan senin ağzını burnunu dağıtmak için sabırsızlanıyorum emin ol.Canını seviyorsan bir daha karşıma çıkmazsın.''

Bu sözleri duyan adam hemen Katyye dönerek kafasını kaldırdı.Ama Katynin gözlerinin içine bakamıyordu.

-''Özür dilerim Bayan Katy.''

Bu sözler salonda yankılanınca dükte dahil herkes Katynin tepkisini bekliyordu.

Katyde bunu hissetti.

-''Keşke pişmanlığınız daha samimi olsaydı.Gerçekten buradaki insanların gözüne girebilmek için değilde yanlış davranışlarınız için olsaydı bu özür beyefendi.''

Bunları söyledikten sonra yüzü yanlış bir şey söylemiş gibi buruştu.Ve;

-''Bir şeye açıklık getirmem gerekiyor.Size beyefendi demek buradaki bir çok insana hakaret olur sanıyorum.Sizcede öyle değil mi?'' diye ekledi.Alaycı bir gülümseme vardı yüzünde.

Sonrada dükün ellerini bir kez daha hissetti.Ve bu eller onu kapıya doğru yöneltiyordu.Bu  gece ilk defa bir işe yarıyorlardı.

Salondan çıkıp dükün arabasının önüne geldiklerinde Katy dükle aynı arabaya  binmesi gerektiğini biliyordu.Başka çaresi yoktu.Bu insanlara böyle samimi gözüktükten sonra ayrı arabalarda gidemezlerdi.

Aslında arabaya falan binmekte istemiyorum diye düşündü içinden sonra.Tek isteği sabaha kadar yürümekti.Issız ormanın içinde eve varıncaya kadar yürümek..ve ardından tüm bu insanları ve özelliklede dükü hayatından çıkartmak.Eski hayatına geri dönmek.Sadece bunu diliyordu..

Bunları düşünürken arabacı arabanın merdivenini indirmişti.Dükte genç kadının arabaya binmesini bekliyordu.Katy dükün yüzüne bakmıyordu.Onun yüzüne bakınca o sahne gözünde canlanıyordu.

Dük ise yüzüne bakmak şöyle dursun sadece kaskatı bedeninin gevşemesini istiyordu.

Aslında niyeti Katyle aynı arabaya binmek değildi.Katynin birazcıkta olsa yalnız kalmasını sağlamak için kendisi Jasondan bir araba isteyecek onunla gidecekti.Ama işler planladığı gibi gitmemişti.Gerçi bundan memnun olmamış da sayılmazdı.

Eğer o şerefsiz dedikodu yaymak için girişimde bulunmasaydı belki de Katyyi sonsuza  dek kaybetmiş olacaktı.Ama bir sebepten bu sebep dedikoduda olsa sonsuza dek Katyye sahip olabilecekti.Katy için zorunlu olan evlilik onun için bir hediyeydi.

Hayatıyla eşdeğer bir hediye..

Nefes kadar değerli bir hediye..

TESADÜFHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin