Aku termenung memandang Miss Jennie mengajar. Tak kau percaya tak aku kena kahwin dalam masa seminggu lagi.
Dalam masa 17 tahun. Kau Agak?
"Okay, class, jangan lupa siapkan kerja rumah kamu. Terima kasih, kamu boleh pergi rehat" aku menutup buku aku lalu keluar kelas.
Aku beraba poket aku mencari duit. Kejap. Tak.. Ada. Ni biar betul.
Aku teringat yang omma tak bagi duit. Hoho sedih. Sekarang aku nak makan apa ni?
Aku lapar ni.
Aku lihat Sir Jin mendekati aku.
"Min Hani, omma awak kata, awak tak bawa duit. So Sir ada buat something untuk awak. Dah jom makan" Sir Jin menarik tangan aku ke kantin.
You're my hero.
Aku duduk berhadapan Sir Jin. Lalu Sir Jin membuka bekalan nya. K aku dah Bau nasi goreng kimchi.
Sir Jin menyuapkan nasi tersebut ke dalam mulut aku. Ni gila perfect. Dap.
"Ie kau tengok tu. Tak malu gila"
"Tah. Aku rasa Sir Jin tu dah kena goda apa. Sampai bersuap bagai"
Aku menelan nasi goreng tersebut. Terasa pahit ditekak. Aku paling benci bila aku dengar ada orang kutuk aku.
"Tulah pasal. Ala biasalah. Perempuan tu kan suka goda namja hensem. Sir Jin tu hensem, sebab tu lah dia goda" ni dah lebih. Seriously dah lebih.
Aku mendekati makhluk yang mengutuk aku tadi. Tanpa sebarang kata, aku mengambil air oren yang sudah setengah itu lalu dituangkan ke atas salah satu makhluk disitu
"WOI GILA! APA KAU BUAT NI HA?!"
"KALAU KAU MARAH, AKU LAGI MARAH BILA KAU KUTUK AKU! KAU INGAT AKU TAK TAU KAU NI JENIS PEREMPUAN MACAM MANA HA!" Dah kau menengking, so aku pun balas lah
"Oppa, perempuan ni tuang air atas chagi.. Oppa.." aku lihat namja yang dipanggil oppa tadi mendekati aku.
"Hey perempuan. Apa kau buat dengan yeochin aku ha? Kau ingat kau sape?" kepala aku ditunjal.
Aku pandang dia tajam.
"Yeochin kau? Oh" aku pandang dia mendongak. Lalu aku menumbuk perutnya kuat. Lalu menyepak dadanya hingga dia jatuh terbaring di lantai. Lalu aku memegang muka dia
"MIN HANI!" aku toleh ke belakang. Sir Jin pandang aku tajam. Aku hanya mengabaikan.
"BAGITAU YEOCHIN BODOH KAU TU, SUPAYA JANGAN MULUT DIA TU SEBELUM MULUT DIA KENA SIMBAH DENGAN MINYAK PANAS! KAU JANGAN INGAT KAU SENIOR, KAU BOLEH KUTUK AKU MACAM MACAM! AKU PALING PANTANG BENDA TU! FAHAM!" aku pandang satu persatu wajah pelajar yang melihat kejadian ini.
Lalu aku pandang Sir Jin. Aku berlari meninggalkan kawasan kantin
~
Aku kini berada di atas bumbung sekolah. Akumenyembamkan wajah aku diantara lutut aku.
"Sir dah Agak awak ada ada kat sini" aku toleh ke arah suara tadi. Sir Jin duduk disebelah aku
"Kenapa awak pukul pelajar tadi? Awak tau tak kesalahan awak ni besar?" aku mengeluh perlahan
"Sa.. Saya marah.."
"Tapi tak sepatutnya awak pukul dia. Kes awak ni boleh dikategorikan kes jenayah tau."
"Sir, sir nampak kan siapa mula dulu? Siapa yang buat saya jadi macam ni. Saya tak nak pun pukul orang. Tapi saya paling pantang bila ada orang kutuk saya. Saya, saya tak boleh terima"
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...