Ch 41 - Special Chapter

1.4K 174 43
                                    

Mata aku tak lepas dari screen laptop sejak pukul 10 malam tadi. Kerja kerja yang harus dibuat benar benar memenatkan.

Tangan aku tak lepas dari menekan kekunci di laptop itu. Aku lirik jam dinding. Pukul 3 pagi. Sesekali aku regangkan otot tangan aku.

"Sayang? Tak tidur lagi?" Jin melabuhkan punggung di sebelah aku. Mug berisi coklat panas diletakkan di atas meja.

"Belum, saya kena siapkan sebelum lusa" aku menenyeh mata menghilangkan ngantuk. Aku ambil mug itu dan menghirup coklat panas itu. Dap.

"Besok bolehkan? Kelas awak petang je kan?"

"Memanglah, tapi pagi saya dah janji dengan Minji, pergi library"

Dia menghirup coklat panas itu sebelum mengambil laptop dan meletakkannya di atas riba.

Aku menyandarkan kepala aku di bahunya. Lalu aku menutup mata.

"Awak siapkan besok je lah. Sempat ni. Dah jom tidur. Tak elok awak tidur lambat"

Dia mematikan laptop aku dan meletakkannya di atas meja. Rambut aku diusap perlahan sebelum dahi aku dikucup lembut.

[Skip]

Jin pov

"Sayang, ireona" aku menggerakkan tubuhnya yang dibaluti dengan selimut. Dia menarik selimut menutupi wajahnya.

"Kejaplah.."

"Semalam kata janji dengan Minji nak pergi library?"

"Lama lagi.."

"Nae? Lama lagi? Sayang, sekarang dah pukul 10"

Readers pov

Mata aku yang mengantuk menjadi segar bugar apabila dia mengatakan sekarang pukul 10.

"Jinjja?! Aigoo kenapa awak tak gerak saya awal awal!?"

"Saya dah kejutkan dari pukul 7. Awak yang taknak bangun. Tu lah semalam saya suruh tidur awal, taknak." bebelnya. Aku tolak selimut lalu bergegas ke bilik air.

Confirm Minji marah. Matilanak.

Dia menggeleng kepala melihat tingkah laku aku.

[Skip]

Usai bersiap, aku capai phone serta buku buku dan bergegas keluar dari bilik. Aku melangkah ke dapur.

"Sayang, kot ye pun duduk lah dulu" sahutnya apabila melihat aku mengambil roti dan meminum air dengan teregsa gesa.

"Saya dah lambat sangat sangat. Confirm makcik tu marah gila. Saya pergi dulu eh" aku kucup pipi dia lalu berlari keluar dari rumah.

~

Aku berlari anak masuk ke dalam library. Aku terlihat Minji sedang membelek phone nya.

"Minji~"

"Hani! Tau tak dah 2 jam aku tunggu kau?!" marahnya. Aku menguis alas meja.

"Tau.. Aku bangun lambat. Siapkan assignment semalam.. Sowy.."

"Sorry sorry. Takde sorry sorry" rajuknya sambil memeluk tubuh. Aku peluk lengan nya.

"Ala Minji-ah.."

Dia pandang aku lama. Lalu dia tersenyum penuh makna.

"Aku nak brownies yang pernah kau bawa ritu. Sebagai hukuman. Boleh an?" soalnya. Aku menelan ludah.

"E-eh! No problem. Boleh je untuk Minji kethayangan aku"

"Aku nak.. Petang ni."

"JINJA?!"

History Teacher || K.S.J || (S2/S2)Where stories live. Discover now