Aku ketuk pen dekat meja. Tak boring senanya. Lepas ni Miss Krystal akan masuk. Yah.
Aku rasa dia dah tau aku ni bini Sir Jin. Sebab tu dia asyik marah aku je.
"Good morning miss"
"Morning, have a seat"
"So, miss nak tengok kerja rumah minggu lepas. Yang tak siap, miss akan denda. Buka buku" ujar Miss Krystal tegas. Acah je tu.
Aku membuka buku latihan aku. Aku dah siap k dah siap. Hesteg aku bangga.
Aku lihat Miss berjalan menuju ke tempat aku. Miss Krystal pandang aku tajam. Kau pahal.
"Min Hani, ni kenapa jawapan awak tak lengkap?"
Aku tilik jawapan aku semula. Betul dah. Dia tak minta sebab pun
"Dia bukan minta alasan pun miss" jawab aku
"Ha melawan! Bila saya cakap, dengar! Saya tak nak kerja awak ni. Pergi berdiri dekat luar sampai kelas saya habis. Faham!" buku aku dikoyakkan. Kau nampak tak siapa salah kat sini?
Aku penat buat kerja bodoh kau tu sampai satu hari, dengan 3 saat kau koyakkan buku disebabkan tak ada alasan. Aku rasa kau patut masuk sekolah balik.
Aku berdiri di depan kelas. Ini kali pertama aku kena berdiri dekat luar kelas disebabkan jawapan tak lengkap. Dey baca soalan boleh tak.
Aku tau kau suka laki aku, tak payahlah dera aku alah.
Hampir sejam aku berdiri di luar. Dah naik cramp kaki aku. Setengah jam lagi. Setengah jam lagi.
"Eh Hani? Kenapa awak berdiri kat sini?" aku pandang Sir Jin. Mungkin nak ke kelas sebelah kot.
"Kena denda"
"Tak buat homework?"
"Buat"
"So?"
"Sir tak payah tanya lah. Sakit pulak hati kita"
"Okay okay. Selamat menjalani hukuman" kepala aku diusap. Kau ingat aku ni kucing ke bahabi.
"Rambut saya rosak sir jaga eh" aku dengar Sir Jin ketawa kecil. Aku lihat ke dalam kelas.
Miss Krystal dah mula panas. Amekau.
DING DONG
Yeayhhhhh.
"Thank u class" Miss Krystal berjalan keluar. Dia jeling aku tajam. Aku cucuk kang.
"Jauhkan diri dari namchin Miss" aku mencebik. Namchin? Hek dia dah jadi laki aku.
Aku masuk ke kelas lalu duduk di tempat aku
"Best kena denda?" tanya V
"Banyaklah kau punya Best. Kau tengok ni buku aku dah koyak. Lepas ni confirm dia marah aku sebab tak buat balik." aku mengeluh.
"Ala sabarlah. Dia tengah bendera merah tu sebab tu lah dia moody sangat"
"Eh mana kau tau?"
"Aku Agak je. Takyah lah ambil serius"
~
"Sir"
"Ye sayang?"
"Miss Krystal masih suka sir eh?" Tanya aku sambil memandang ke hadapan
"Haah kot" Jawab Sir tanpa memandang aku. Sir Jin fokus pada pemanduannya
"Patutlah"
"Patutlah apa?"
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...