Ch 36

1.3K 178 40
                                    

Aku pandang dia yang sedang menonton televisyen.

Sejak dari pagi tadi dia tak bercakap dengan aku langsung. Mungkin sebab semalam. Menyesal.

Seok Rin sudah pun keluar bersama Taehyung. Katanya tak nak mengganggu aku dan Sir Jin.

"Awak.." aku melabuhkan punggung di sebelahnya. Dia abaikan dan fokuskan pada televisyen. Gaduh jom.
"Awak.." aku goyangkan lengan dia. Mata aku hampir mengalirkan air mata.

"Awak, maaf.." aku menunduk. Tubir mata aku mengalirkan air mata. Tiba tiba dia mengusap pipi aku.

"Saya dah kata kan, jangan nangis?"

"Awak, saya minta maaf.. Saya-" jari telunjuknya diletakkan pada bibir aku.

"Saya dah tak nak dengar dah. Saya cuma nak tahu, macam mana awak boleh benarkan saya kahwin dengan dia? Something wrong? Or dia ugut awak?"

Cepat cepat aku menggeleng laju.

"Tak, dia.. Mengandung. Dan dia kata, awak dan dia.."

"Dan awak percaya? Awak lupa yang dia pernah cuba untuk runtuhkan rumah tangga kita? Saya berani bersumpah yang saya tak ada sentuh dia langsung"

Aku terdiam. Memang betul. Tapi kalau anak tu memang anak dia?

"Ta-tapi kalau betul.. Saya kesian"

Dia terdiam. Mungkin sedang berfikir sesuatu. Tiba tiba dia merampas phone ditangan aku.

"Hey! Apanii" ujar aku geram. Dia abaikan lalu membelek phone aku.

Dia menghubungi sesorang lalu menjauhkan diri dari aku. Mungkin tak mahu aku mendengar perbualan nya.

Tak lama kemudian dia menghampiri aku dan memberi phone aku semula.

"Saya keluar kejap ye?" kepala aku diusap perlahan. Aku mencebik.

"Nak ikut"

Dia memikir sejenak.

"Ok"

~

Kaki aku berhenti melangkah tatkala melihat Krystal tak jauh dari situ. Aku pandang dia.

"Awak.."

"Kenapa? Palli" dia menarik tangan aku menuju ke tempat Krystal.

Dia Agak terkejut dengan kehadiran aku. Mungkin dia ingat yang hanya ada Jin.

"Sa.. Saya nak pergi kedai coklat" aku bangun lalu berlari keluar. Biarlah Jin dan Krystal berbual apa yang patut. Aku tak nak tahu.

Mata aku bersinar tatkala melihat pelbagai jenis coklat yang terdapat di kedai coklat itu.

Nak beli satu kedai boleh?:3

[Skip]

Author pov

"Maaf Krystal, aku dah ada keluarga. Jinjja mianhae" habis sahaja kata kata itu, Jin terus bangun dan berlalu keluar.

Krystal menggenggam gelas kaca itu kuat. Seperti mahu pecahkan nya.

"Aku takkan benarkan kau bahagia sementara aku menderita. Takkan. Itu janji aku."

Usai membayar harga minumannya, dia keluar dari cafe itu dan berkira kira mahu pulang.

Tiba tiba bahunya dipegang. Dia melihat gerangan itu. Wajah yang sangat dia kenali dulu.

"Krystal.."

"Ba-baekhyun.."

[Skip]

Hampir setengah jam dia berpusing pusing di dalam kedai coklat itu. Di tangannya terdapat beberapa bekas coklat berlainan bentuk dan rasa.

Tiba tiba bahunya ditepuk dari belakang. Dia segera menoleh melihat gerangan yang menepuk bahunya tadi.

"Dah?" soal Jin. Jin mengambil bekas coklat di tangan Hani lalu membeleknya.

"Dah"

[Skip]

Aku duduk di sofa sambil menonton televisyen. Tangan aku ligat mengambil biskut di dalam Balang dan menyuapkan ke dalam mulut.

Drama korea ini menarik perhatian aku. Jarang aku minat drama macam ni. Bukan apa, Min Ho tu cumil.

"Sayang" Jin melabuhkan punggung di sebelah aku. Aku abaikan dan fokuskan pada televisyen. Dia rampas Balang biskut di tangan aku.

"Hey! Apani! Bagilah balik!" aku cuma merampas Balang biskut itu kembali namun gagal.

Tiba tiba dia meletakkan kepalanya di atas paha aku dan memejamkan mata.

"Awak ni asyik layan TV je. Tak pun layan makanan. Bila nak layan saya?" soalnya. Sesekali dia mencebik.

"Jeles eh?"

"Siapa tak jeles"

"Mengada. Itu pun nak jeles"

"Awak" dia mengubah posisi nya memandang aku.

"Nae?"

"Honeymoon jom?"

Buk !

Sebijik bantal aku baling tepat ke wajahnya.

"Jadah kau honeymoon."

"Ala jom lah. Kita belum pernah lagi honeymoon kan?"

"Nanti nantilah"

Aku perasan sesuatu di lehernya. Aku sentuh tanda di lehernya. Tanda yang aku buat semalam. Aku ketawa kecil.

"Made by Hani"

~

Author pov

Beberapa minggu sudah berlalu. Namun, sejak dua menjak ni, Jin mula berubah. Jin mula pulang lewat, kadang kadang hampir pagi baru dia pulang.

Dia risau, dia risau sekiranya Jin berubah kerana dirinya.

"Hani, tidur jom? Dah malam ni" Hani menggeleng. Jarum jam sudah pun menunjukkan pukul 11 malam.

"Takpe, Amber tidur lah. Hani nak tunggu Jin" tutur gadis itu perlahan. Sesekali dia menggosok matanya menahan ngantuk.

Seok Rin mengeluh perlahan. Bukan dia tak tahu mengapa Jin pulang lewat sejak dua menjak ni. Namun, Jin melarangnya untuk memberitahu Hani.

"Aigo, nanti dia baliklah. Hani mesti penatkan? Pergilah tidur" pujuknya lagi. Hani memandang Seok Rin lama.

"Amber, Jin dah tak sayang Hani ke?" tanya nya. Wajahnya seperti mahu menangis layaknya.

Seok Rin terus melabuhkan punggung di sebelah Hani. Bahu gadis itu diusap perlahan.

"Hani, kenapa Hani boleh fikir macam tu sekali?"

"Dia dah tak macam dulu, dia berubah drastik, dia dah tak ambil kisah pasal Hani. Dia selalu marah Hani"

Perlahan lahan air mata gadis itu mengalir. Benarlah orang kata apabila isteri sudah berbadan dua, suami mula berubah.

"Aigo, dah lah. Jangan fikir macam macam. Masuk tidur ye?"

Aku menggeleng perlahan. Sesekali aku menggosok mata aku menghilangkan ngantuk.

"Takpe, Amber tidur je."

"Jangan tidur lambat tau"

Akhirnya dia mengalah dan melangkah masuk ke rumahnya.

Aku merebahkan badan secara mengiring. Mata aku tertutup.

Tbc

Ch sebelum nya tak reach 40. Kiciwa. Tapi takpe. Ch kali ni tak sampai 1k.

History Teacher || K.S.J || (S2/S2)Where stories live. Discover now