Aku dan Sir kini berada di sebuah restoran tepi pantai. Best. Sejuk. Kenapalah besok dah nak balik
"Sir"
"Ye?"
"Boleh tak kalau kita kat sini sampai besok? Taknak balik lagi" ujar aku perlahan
"Ani, lusa dah sekolah" ujar Sir Jin. Aku mencebik.
"Ala bolehlah.. Bukan selalu pun saya ponteng se-"
"Min Hani, awak selalu ponteng kelas. Jangan ingat sir tak tahu" potong Sir Jin. Lahai Sir tau rupanya.
"Alaa.." aku merungut. Lalu memainkan straw.
"Tak bolehlah, lagipun awak dah nak ujian. Dah habis ujian sir bawa awak pergi sini lagi. Okay?" Aku mengangguk laju. Lepas ujian pun lepas ujian lah.
"Janji eh? Kalau sir tipu, saya merajuk 5 minit" ujar aku sambil memeluk tubuh
"Aigo ye ye, janji" Ujar sir lalu pipi aku dicubit.
"Eh apa ni cubit pipi orang ni. Ie tau tak pipi saya ni mahal" marah aku sambil menggosok pipi aku.
"Tak sebab sir geram. Kiyut sangat" ujar sir lalu ketawa. Aku mencebik
~
Aku dan Sir pulang ke rumah sebaik sahaja matahari sudah terbenam.
"Annyeong omma" Sir Jin menyalami tangan omma diikuti dengan aku. Aku lihat Taehyung leka bermain Games di telefon nya.
"Pergi naik atas, mandi dulu. Lepast turun bawah. Kita makan sama" Ujar omma.
[Skip]
"Hyung, hyung tak boleh ke stay kat sini lama sikit? Lagipun hyung kan jarang balik" ujar Taehyung sambil menyuapkan makanan kedalam mulut
"Mana boleh, lusa hyung dah start kerja. Hani pun kena pergi sekolah." balas Sir Jin. Haih aku nak duk lama kat sini. Tak yah menghadap muka Miss Krystal. HAHAHA.
Tiba tiba aku rasa isi perut aku bergelojak. Aku rasa nak muntah. Aku terus berlari ke singki dan memuntahkan isi perut aku.
Sir Jin usap belakang aku perlahan. Setelah yaki yang isi perut aku sudah habis dikeluarkan, aku menutup mata sekejap. Lalu membasuh mulut aku.
"Awak okay tak ni?" tanya Sir Jin. Aku mengangguk.
"Okay, mungkin saya penat kot. Takpe jangan risau" ak tersenyum nipis.
"Hani? Kenapa ni? Hani tak sihat ke?" tanya omma yang tiba tiba muncul.
"Hani okay. Mungkin sebab Hani penat kot. Jangan risau omma, Hani tak apa apa" aku tersenyum.
"Hani pregnant kot" ujar omma tiba tiba. Aku membulatkan mata. Mustahil bin impossible wey
"Ish tak ada lah omma. La-lagipun Hani budak lagi. Takkan nak pregnant sekarang"
"Yelah, dah Hani pergi rehat kat atas. Jin teman dia" Ujar omma. Lalu Sir Jin memegang bahu aku dan naik je atas.
Aku dibaringkan di atas katil. Lalu aku diselimutkan. Kepala aku diusap perlahan.
"Awak okay tak ni?" tanya Sir Jin. Aku hanya mengangguk.
"Okay. Saya tak ada apa apa" ujar aku. Tiba tiba perut aku ditepuk perlahan
"Yah! Janganlah tepuk. Saya bukan baby tau"
"You are my baby girl" balas Sir Jin selamba.
"Yah sir!"
"Ala biarlah, dah sekarang awak tidur" Sir Jin menarik selimut hingga paras dada. Lalu aku memejamkan mata.
~
Aku terbangun dari tidur. Aku lihat jam yang menunjukkan pukul 2 pagi. Aku pegang perut aku.
"Sir.." aku gerakkan lengan sir Jin perlahan.
"Hm""Saya lapar.." aku pegang perut aku. Perut aku dah kosong sejak aku muntah tu.
"Pergilah turun bawah, makan" ujar Sir Jin tanpa membuka mata
"Teman.." pukul 2 pagi kot. Agak Agak lah.
"Tak ada apa apa lah. Buka lah lampu" ujar Sir Jin sambil menarik selimutnya. Aku mengetap gigi geram.
Perut aku berbunyi lagi. Aish tak boleh jadi ni. Akhirnya aku gagahkan diri untuk turun ke bawah.
"Wey" aku toleh ke arah televisyen yang masih menyala.
"Hm?"
"Kau nak apa?" Tanya Taehyung yang masih duduk di sofa
"Em, aku nak.. Aku nak-"
"Nak makan?" tanya nya. Aku mengangguk perlahan. Dia bangun lalu menarik aku untuk duduk di sofa. Aku terkedu sekejap.
"Nah" dia menghulurkan kotak pizza yang masih berbaki 4 slice. Aku teragak-agak untuk mengambil nya. Mana lah tau ada something.
"Ambil je. Aku tak letak apa apa" ujarnya selamba. Macam tau tau je. Aku mengambil satu slice lalu mengigit kecil.
Tiba tiba aku rasa ada benda yang menghempap paha aku. Aku pandang ke bawah.
"Y-yah! Apani. Beratlah!" aku tolak kepalanya yang berada di paha aku namun tak berganjak.
"Ala biarlah. Bukan selalu pun"
"Taehyung please. Tolong hormat aku"
Dia bangun dari pangkuan aku lalu memandang aku yang sedang menikmati pizza. Kesah lak aku.
"Dulu kau tak marah pun aku baring atas riba kau?"
"Tu dulu, sekarang aku dah jadi kakak ipar k-"
"Never. Aku tak pernah anggap kau kakak ipar aku. I repeat. Never"
"Suka hati kau lah Taehyung. Aku nak sambung tidur. Thanks untuk pizza tu." aku sudah berkira kira mahu bangun tetapi ditahan oleh Taehyung
"Aku sayangkan kau. Tolong cerai dengan abang aku." ujarnya. Aku membulatkan mata. Apa kau ingat kahwin cerai ni semudah tukar baju?
"Apa kau cakap ni? Kau nak rosakkan kebahagiaan abang kau ke?"
"Tolonglah, aku sayangkan kau"
"Jangan nak merepek. Kau muda lagi. Kau boleh cari yeoja lain. Lupakan aku. Aku dah bahagia dengan abang kau. Tolong terima tu." aku bangun lalu naik ke atas.
"Never Min Hani. Never"
~
Aku menyalami tangan omma dan memeluk omma lama.
"Jin, nanti baliklah selalu, tengok omma kat sini" ujar Omma. Sir Jin hanya tersenyum singkat lalu mengangguk.
"Lagi satu, pastikan bila balik sini, omma nak dengar berita gembira dari kamu berdua" ujar Omma. Aku pandang Sir. Sir pandang aku.
"Kalau ada rezeki, adalah omma" ujar Sir Jin. Aku hanya menunduk. Aish apa ni. Kan Best kalau laki yang mengandung beranak tu sume. Em kan Best.
Aku dan Sir Jin masuk ke dalam kereta. Lalu pacuan empat roda itu bergerak meninggalkan perkarangan rumah.
Keadaan Jalan raya yang Agak lenggang membuatkan aku bosan.
"Sir"
"Ye sayang?"
"Sir nak anak ke?"
"Bukan awak dah pernah tanya ke dulu?"
"Ala, apa salahnya tanya lagi. Kot kot berubah pikiran kee"
"Mestilah nak. Awak nak bagi Sir anak ke?"
"Em, saya takutlah."
"Takut?"
"Yelah takut. Kan Best kalau lelaki yang kena mengandung beranak bagai tu"
"Ada pulak"
Tbc
Aku kekurangan idea hhhhhhhh.
AKU UPDATE DISEBABKAN OLEH ANAK LYZ. SAY TQ TO HER.
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...