Saya dah keluar wad ayeay
"Awak! Janganlah takutkan saya!" air mata Jin sudah mengalir tatkala matanya tertutup rapat dan tak bergerak.
"Awak.. Saya penat ni.. Bagilah saya tidur" aku membuka mata. Aku tersenyum nipis tatkala melihat wajahnya yang terkejut dengan air mata di pipinya.
"Saya tak mati lagi, jangan risau"
[Skip]
Jin pov
Aku tolak pintu wad dan masuk ke dalam wad dengan Hanseok di dukunganku. Dia excited nak jumpa adik dia.
Aku lihat Hani masih tertidur lena. Aku dekati katil bayi di penjuru bilik. Kelihatan dia masih tertidu lena.
"Hanseok, Hanseok sekarang jadi abang tau. Bukan lagi adik." ujar aku. Hanseok memandang bayi kecil itu lama.
"Atik?" aku angguk. Tiba tiba dia sembamkan wajahnya di leher aku dan mengelitik tak tentu pasal.
"Eh kenapa?" soalku pelik.
"Smol.." aku tergelak kecil. Dia tak tahu yang dia lagi smol.
"Hanseok dulu lagi smol tau" aku berjalan ke arah Hani yang masih tertidur lena. Aku labuhkan punggung di atas kerusi.
Perlahan lahan matanya terbuka dan memandang aku. Aku tersenyum dan kucup dahi dia singkat.
Readers pov
"Awak.."
"Ye sayang? Nak apa?"
"Awak dah tengok baby ke?" soalku sambil membetulkan kedudukan dan bersandar di kepala katil.
"Dah, comel macam saya" dia flip rambutnya yang menutupi mata. Aku mencebik. Angkat keranda sendiri.
"Maa! Smol!" Hanseok menjerit dan menunding ke arah katil bayi. Aku tergelak kecil.
"Awak dah bagi nama ke?" soalku.
"Belum, tapi saya rasa nak namakan dia Kim Jina" balasnya. Aku mencebik. Dah sah sah nama dia.
"Ala, Kim Hana lah. Bunyi cute tu" balasku.
"Ani, Kim Jina lah. Lagi cute"
"Ala time Hanseok kan awak dah bagi nama, kali ni saya lah pula" aku memuncungkan bibir.
"Mana boleh macam tu. Okaylah, untuk adil, kita osom?"
"Ehhh boleh je!" aku regangkan jari jari aku. Aku terrer bab osom mengosom ni.
"O... Som!" serentak kami menyebut. Aku air dan dia batu.
"Ohyeah!!! Saya menang!" aku tepuk tangan beberapa kali. Dia membuat muka.
"Alahhh mana aci"
"Next baby awak bagi nama lah pulak. Dealkan?" selorohku. Dia pandang aku sambil tersenyum.
"Next baby? Awak nak baby lagi?" soalnya sambil menjongketkan kening. Aku mengetap bibir.
"Cukuplah dua ni. Banyak banyak saya tak larat nak jaga" balasku. Dia mencebik.
"Tapi saya nak kembar.." mata aku sedikit membulat. Beranak sorang ni pun macam nak mati.
"Tengoklah macam mana" balas aku. Dia tersenyum.
"So nama dia Official Kim Hana. Yahuuu"
Tiba tiba pintu wad aku dibuka dari luar. Aku nampak Minji, Amber, Taehyung dan Suga.
"Woahh anak buah aku tambah sorang" ujar Yoongi.
"Asyik anak buah je, anak sendiri bila lagi? Kahwin lah cepat cepat, aku nak timang anak buah ni" kata kata aku membuatkan wajah Minji memerah. Okay dia malu.
"Tah kau Taehyung, anak buah dah dua, anak je belum ada lagi" bidas Jin pulak.
"Alah tak lama hyung, bulan depan kan aku kahwin. Tak lama lepas tu, hyung dapatlah anak buah" balas Taehyungg selamba. Amber memukul bahu Taehyung kuat. Taehyung meringis sakit.
"Apa nama baby tu?" soal Minji. Aku lihat wajah Jin cemberut.
"Kim Hana" Yoongi dan Taehyung sudahpun berkumpul di katil bayi itu.
"Hyung! Cutenya Hana! Tapi asal hyung tak cute pun?" soal Taehyung.
"Sebab aku yang cute" aku flip rambut aku.
"Pfttt, kau cute, macam monyet tercekik sambal je aku tengok" seloroh Yoongi. Aku ketap bibir geram.
"Babi kau"
"Sayang, jangan mencarut kan?" tegur Jin.
"Dia tu minta kena carut! Mulut tak ada insuran. Tembak pakai senapang kang" balas aku geram.
"Hani, kena jahit tak?" soal Amber tiba tiba. Aku menggeleng. Dari zaman Hanseok lagi aku beranak elok.
"Tak, okay je. Dua orang tu bagi kerjasama yang baik. Kenapa tanya?"
"Taehyung tu, dia kata nak anak sedozen"
"PFTTT BAPAK GELOJOH KAU TAEHYUNG HAHAHAHA"
- End -
Blink blink keluarga Kim mengundurkan diri🐣💜
Terima kasih yang sudah menyokong ff ini dari awal sampailah habis") simen sangat sangat terhura")
Dari 0 reader, 0 Vote dan 0 Comment, kini dan 30.5k readers, 5.22k Votes dan 1.89k comments. Seriously satu angka yang sangat besar, srsly")
Maafkan simen seandainya tak balas comment sebab pakcik oren ni minta kaki")
Tak lupa juga kepada silent readers, terima kasih kerana sudah menambah jumlah readers")
Buing biung nak special chapter tak?🐣💜
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
AléatoireHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...