Ch 9

1.6K 227 10
                                    

Aku masuk ke dalam rumah. Nampak nya Sir Jin belum balik lagi. Aku masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

[Skip]

Aku ke dapur dengan buku yang baru aku beli tadi. Lalu aku membelek buku masakan itu. Resepi bibimbap menarik perhatian aku. Aku mencari bahan bahan yang tertulis di dalam buku itu.

Walaupun aku ni tak pandai masak, tapi sekurang kurangnya aku tau apa benda bawang, halia, garam, kentang tu sume. Hoho hesteg saya bangga.

Aku mula memotong bahan bahan yang tertulis di dalam buku itu.

Setelah siap membuat bibimbap, aku cuba mencari resepi pencuci mulut pula.

Ye, walaupun beberapa kali aku lari ke depan sebab minyak merecik. Tak guna betul. I berdendam dengan u.

Yah. Tak jumpa. Okay Hani. Ingat balik kek velvet omma. Aku tau omma pernah ajar aku buat kek velvet. Tapi yah, aku ingat ingat lupa.

Tepung, coco, susu segar. Yah apa lagi. K fine aku tak ingat. Masanya untuk google.

Dapat. Aku mencari bahan bahan yang diperlukan. Tapi yah. Banyak bahan tak ada. Aku teringat mini market yang berdekatan dengan rumah.

Aku mengambil purse aku, lalu mengunci pintu dan bermula dashi run run run.

[Skip]

Akhirnya setelah 1 jam berlalu, maka jadilah Kek velvet aku. Hoho hesteg saya bangga. Ini kali pertama aku masak.

Aku lihat jam. Pukul 4 petang. Aku terdengar bunyi enjin kereta Sir. Tepat pada masanya. Aku menunggu di ruang tamu.

"Sir!" aku tersenyum lebar apabila Sir Jin membuka pintu

"Ye sayang" Sir Jin memegang kepala aku lalu mengucup dahi aku.

Aku menarik Sir Jin kedalam biliknya. Aku takut dia ke dapur. Sebab aku belum kemas lagi. Hoho.

"Sir mandi dulu, lepastu pergi dapur eh? Saya ada masak something untuk sir"

"Jinja? Awak masak?"

"Yup!"

"Bukan beli eh?"

"Bukan! So Sir pergi mandi dulu, nanti Sir pergi dapur k" Sir Jin mengangguk lalu aku ke dapur.

Aku membersihkan dapur, serta bekas bekas yang aku gunakan tadi.

Aku menghidangkan bibimbap ke dalam mangkuk dan letakkan di atas meja.

Tak lama kemudian, Sir Jin menghampiri aku. Aku menarik sir untuk duduk.

"Nah, Sir cubalah rasa. Saya terima apa apa komen" Aku lihat Sir mula makan(?) bibimbap tersebut

Aish berdebar.

"Sir boleh komen tak ni?" aku mengangguk

"Boleh, tapi jangan terlalu komen yang menyakitkan hati lah" aku ketawa kecil

Sir Jin menyambung menikmati bibimbap tersebut. Tak nak komen ke? Aku dah berdebar ni.

"Sedap, sir suka. Pandai isteri sir masak" aku tersenyum lebar

"Yeke?"

"Yup" Aku menepuk tangan aku beberapa kali. Bukan gila, tapi terlalu happy. First time masak dan kena puji. Woah happy gila.
"Yeah gomawo sir! Ni pun sebab sir lah" Sir pandang aku pelik

"Sebab sir?"

"Yup, sebab buku masakan sir. Woah jinja daebak!" Aku dengar Sir Jin ketawa. Lebih tepat, ketawa malu.

History Teacher || K.S.J || (S2/S2)Where stories live. Discover now