Aku sedut air sambil membelek telefon. Hari ini Hanseok dan Hana ada kelas tambahan jadi aku bosan di rumah.
"Annyeong, boleh saya duduk?" seorang namja menyapa aku. Aku teragak Agak nak kasi sebab banyak lagi meja kosong.
"Er duduklah. Saya pun dah nak balik-"
"Ani, saya nak bercakap dengan awak. 5 minutes only" pinta namja itu. Akhirnya aku mengangguk.
"Saya Jeon Jungkook dari agensi modeling, kami sekarang tengah mencari model baru memandangkan model lama kami akan berpindah ke luar negara. Dan saya rasa, awak paling sesuai jadi model baru kami"
"Ani, saya dah berkeluarga. Ada suami dan ada dua orang anak"
"Jinjja? How old are you?" soal Jungkook.
"28"
"Tapi awak nampak macam 20 tahun. Seriously" aku senyum.
"Saya takkan paksa awak, tapi saya harap sangat yang awak akan terima. Pasal bayaran awak jangan risau. Ni namecard saya, also alamat office saya. Kalau awak terima, datang situ" Jungkook hulurkan sekeping kad kepada aku.
Aku sambut dengan teragak-agak. Artist and modelling.
"Khamsahamnida"
[Skip]
Aku mengiring ke kanan menghadap Jin yang sudah lama terlena. Wajahnya yang pulas membuatkan aku tersenyum nipis.
"Awak.."
"Hm.."
"Saya nak tanya boleh?"
"Esok boleh kan sayang? Saya betul betul ngantuk ni.."
Aku diam. Aku bangun dari katil dan betulkan rambut aku yang Agak serabai. Lalu aku turun ke bawah. Perut aku tiba tiba rasa lapar.
[Skip]
Aku angkat samyang yang sudah siap. Aku ambil chopstick dan letakkan di dalam mangkuk. Aku tarik kerusi dan melabuhkan punggung disitu.
"Sayang?" suapan aku terhenti tatkala melihat Jin yang baru masuk ke dapur.
"Patutlah saya cari tak jumpa. Kat sini rupanya" dia labuhkan punggung di hadapan aku. Aku menyengir dan sambung makan samyang.
"Saya lapar.." aku lap perencah yang tercalit di tepi bibir aku.
"Makan tak ajak" ujarnya.
"Awak nak ke? Saya boleh masa-"
"Ani Ani, saya gurau je. Sambunglah makan" aku menyelitkan rambut aku di tepi telinga dan sambung makan.
"Ohya, tadi awak kata awak nak tanya kan? Tanya apa?" soalnya. Suapan aku terhenti. Aku pandang dia.
"Saya tanya jangan marah tau" dia menongkah dagu memandang aku. Dia mengukirkan senyuman. Aduhai cair.
"Tanyalah"
"Boleh tak.. Saya nak kerja?" soalan aku membuatkan dia tersentak.
"Kenapa awak nak kerja? Duit yang saya bagi tiap tiap bulan tu tak cukup ke?" soalnya.
"Ani, cukup. Lebih dari cukup. Cuma.. Saya bosan dekat rumah. Hana dengan Hanseok pun balik petang. Jadi saya tak tahu nak buat apa. La-lagipun kerja ni sekejap je. Paling lama pun 3 jam"
"Bosan? Okay jom" dia tarik tangan aku dan mengikuti langkahnya. Aku tersentak.
"Ehhh samyang saya! Awak nak pergi mana?"
"Buat anak"
"Jin!"
"Kata boring kan? Lepasni awak dah tak boring sebab dah jaga baby lagi. Twins okay tak?"
"Awak!!!"
Tbc
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...