Jin berhenti betul betul di hadapan rumah. Akhirnya sampai juga~
Aku keluar dari kereta lalu meregangkan otot badan akibat terlalu lama duduk.
Sebaik sahaja pintu dibuka, aku terus berlari masuk ke dalam bilik. Kesah apa aku.
Aku merebahkan diri di atas tilam empuk ini lalu memejamkan mata. Tiba tiba pintu bilik dibuka dari luar. Aku membuka mata.
"Ni beg awak. Jangan lupa siapkan homework" ujar Sir Jin sambil meletakkan beg galas aku di atas katil. Lalu keluar dari bilik.
Ie benci pulak ada homework ni.
[Skip]
Selesai menyiapkan homework, aku merebahkan diri dia atas katil. Lalu aku peluk teddy bear aku. Tiba tiba telefon aku berbunyi menandakan ada mesej yang masuk.
From : Vasia
Weyhh ma maduFrom: Honey
Wut?From: Vasia
Besok teman aku gi library eh lepas balik sekolah?From : Honey
Lepas balik sekolah? Kau tau kan aku tak suka keluar lepas balik sekolah (ಥ_ಥ)From : Vasia
Alllaaaa boleh lah... Kali ni je kkkk. Nanti aku belanja kau makan kkkkFrom : Honey
K deal.Aku menutup telefon aku. Dia ni tau je kelemahan aku. Tiba tiba ak teringat sesuatu. Aku bangun lalu menarik penimbang yang aku letak di bawah katil. Aku berdiri di atas penimbang tersebut.
WTF?!
Apani ada penambahan ni?!
Aku teliti betul betul angka yang ditunjukkan oleh penimbang digital itu. Betullah 48.4. Ie tak boleh jadi ni.
Aku simpan penimbang itu semula di bawah katil. Aku lirik jam dinding. Pukul 4.30. Ok cun.
Aku keluar dari bilik lalu mengetuk pintu bilik Sir Jin. Lalu aku pulas tombol pintu. Aku lihat Sir Jin sibuk menaip sesuatu di Komputer riba nya.
"Ye Hani?" tanya Sir Jin tanpa memandang aku.
Aku duduk di sebelah sir sambil memeluk lengannya. Aku teliti perkara yang Sir type. Blur mood on.
"Sir~"
"Ye sayang?"
"Kita joging petang ni jom~"
"Joging?"
"Haah"
"Malas lah. Sir banyak kerja" balas Sir Jin. Aku mula membuat muka. Apani apani.
"Ala jom lah sir. Bukan lama pun. Jeballl??"
"Yang awak beria nak joging ni kenapa?" tanya Sir Jin pelik
"Berat saya naik~" ujar aku perlahan
"Berapa kg?" tanya Sir. Aku menunjukkan angka empat.
"4 kg?"
"Ani, 400g" jawab aku.
"La, 400g je."
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...