Ch 17

1.5K 210 19
                                    

Aku hanya mendiamkan diri sejak dari tadi

"Budak"

"Apa?"

"Kau ada masalah dengan.. Jin hyung?" tanya Yoongi sambil memandang ke hadapan. Sesekali dia menguap menahan ngantuk

"Entahlah" jawab aku singkat.

"Jin hyung tau tak kau balik rumah omma ni?"

"Tau, cuma dia tak tahu bila. Aku senyap senyap je keluar ni"

"Budak, kau tak baik buat camtu dekat Jin hyung. Even dia ada salah, kau kena hormat dia As your husband. Kau kena inform dengan dia terlebih dahulu. Kesian dia. Aku pun, kalau tengok bini tak ada kat rumah, boleh jadi gila" balas Yoongi panjang lebar.

"Dia curang" ujar aku tiba tiba

"Ha?"

"Dia cium yeoja lain, dalam bilik atas katil! Kau ingat aku nak senyum je ke? Nak gelak ke? Ke kau nak aku ceria macam tak ada apa apa?" balas aku. Aku rasa air mata aku mengalir deras di pipi.

"Biar betul? Aku macam tak yakin dia buat macam tu. Kau dah minta penjelasan dari dia?"

"Dia.. Dia minta maaf.." tangisan aku semakin kuat. Tak dapat mengawal kesedihan tiap kali nama Sir Jin disebut.

Aku rasa kereta berhenti di tepi jalan, lalu Yoongi memeluk aku erat dan mengusap rambut aku.

Aku melepaskan pelukan setelah tangisan aku reda. Aku mengusap pipi aku yang masih bersisa air mata

"Yoongi.."

"Ya?"

"Jangan bagitau omma pasal ni eh?"

"Wae?"

"Aku taknak omma risau. Nanti pandai pandai lah aku selesaikan eh?"

"Suka hati kau lah budak"

~

Jin pov

Aku terjaga dari tidur. Aku lirik jam. Dah pukul 7 rupanya. Aku bangun lalu membersihkan diri.

Usai membersihkan diri, aku membelek phone aku. Satu mesej dari Yoongi aku buka

From : Yoongi
Jin Hyung, we need to talk

From: Jin
Wae?

From: Yoongi
Nanti hyung tau lah. Kita jumpa dekat maldrine cafe. Dalam sejam lagi

From: Jin
Okay.

Notification yang mengatakan phone aku kekurangan memori membuatkan aku rimas. Setahu aku, aku dah buang banyak video dan gambar yang tak diperlukan.

Aku pergi ke aplikasi video. Eh? Video apa sampai 2gb ni? Video yang berdurasi selama 29 minit 46 saat itu aku buka.

"Annyeong" oh video aku.

Apabila video itu sudah hampir setengah, aku membulatkan mata. Ini.. Ini dimana Krystal masuk ke dalam bilik aku.. Dan..

Semuanya! Semuanya terakam dengan jelas! Aku dah ada bukti!

"Ha-" terkejut beruk aku apabila Hani tiada di dalam biliknya. Aku mengecek di dalam bilik air. Pun takada. Aish mana dia pergi?

Takkan lah.. Dia lari?

History Teacher || K.S.J || (S2/S2)Where stories live. Discover now