Aku masuk ke dapur untuk masak makanan tengahari. Selalu Jin akan pulang untuk makan tengahari.
Sedang aku mengambil sayuran di dalam peti sejuk, aku terdengar bunyi enjin kereta dari luar. Tentu Jin.
Aku abaikan dan teruskan kerja aku. Aku ambil pemotong dan mula potong sayur.
"Sayang.." suara dia lemah kedengaran. Aku berdehem dan sambung kerja aku.
Tiba tiba dia peluk aku dari belakang. Dagunya diletakkan di bahu aku. Di tangannya terdapat sampul surat.
"Sayang.." pelukan diketatkan. Aku mula tak sedap hati. Suara dia lemah. Aku pusing dan menghadap dia. Wajah dia sayu.
"Awak okay tak ni?" soalku risau.
"Saya kena berhenti kerja.." ujarnya perlahan. Aku sedikit tersentak.
"Nae? Kenapa?" dia tak menjawab sebaliknya menyerahkan sampul surat itu kepada aku. Aku buka dan bacanya.
Dahi aku sedikit berkerut apabila membaca kertas itu. Ini bukan surat berhenti kerja. Dan kenapa ada nama aku dan Jin? Dan, Hawaii?
"Kim Seokjin, explain" aku pandang dia apabila dia mula tersenyum lebar.
"Ini trip honeymoon kita" jawab dia dengan sengihan.
"Suka buat saya risau!" aku tampar bahu dia kuat. Aku masukkan kertas itu semula kedalam sampul dan serahkan pada dia semula. Aku pusing dan sambung kerja.
"Ala sayang, maaflah. Saya sengaja je nak buat surprise" dia peluk bahu aku. Aku buat buat tak tahu.
"Ala sayang, jom lah. Dah lama sangat kan kita tak luangkan masa sama sama. Awak tu, asyik layan anak anak je. Saya kat sebelah pun kadang kadang awak tak perasan"
"Eh tu awak eh. Saya tak ada macam tu"
"Ha sama je lah. Jadi saya nak kita spend masa sama sama. Tak lama pun, seminggu je sayang"
"Taknak lah, dah jangan kacau saya" aku tolak tangan dia dari bahu aku.
"Mahal tau tak saya beli tiket flight ni. Hotel pun saya dah booking" aku toleh sedikit memandang dia.
"Nak buat saya rasa bersalah lah ni?"
Dia angkat bahu dan keluar dari dapur. Aku menggeleng perlahan.
Merajuk lah tu.[Skip]
Aku letakkan pinggan di atas meja. Lalu aku mendaki tangga untuk memanggil Jin.
"Awak, jom makan" aku lihat dia terbaring dengan meletakkan tangannya di dahi nya. Matanya tertutup rapat
"Tak lapar" aku mencebik. Asyik merajuk je kerja. Aku dekati dia dan duduk di sebelah dia.
"Merajuk lah ni?"
"Saya merajuk ke tak, bukan awak kisah pun. Saya bukan nya penting pun kan. Awak bukan sayang saya pun. Sayang anak anak je lebih" ujar nya.
Aku tersenyum. Dengan anak anak pun nak cemburu?
"Tengok tu, suka cakap yang bukan bukan. Kalau saya tak sayang awak, tak ada saya nak masak makan tengahari untuk awak. Tak ada saya bangun awal pagi untuk siapkan sarapan untuk awak" aku rebahkan kepala di atas perutnya.
"Tu sebab awak tak nak anak anak kelaparan. Tu je" aku bangun dari perut dia. Aku tersenyum senget.
Aku dekatkan wajah aku dengan dia. Masih kekal dengan posisi begitu. Aku kucup bibir dia lembut.
"Sayang saya tak tergoda" aku tergelak kecil. Yakin sangat lah tu yang aku nak goda dia.
"Awak, taknak lah majuk majuk, nanti kita tak ada kawan. Tak comel lah kalau awak majuk. Hudoh" ujar aku dengan suara yang dibuat buat.
Dia buka mata. Aku mencebik memandangnya. Dia mengukirkan senyuman nipis.
"Suka lah tu dapat goda saya?"
"Tergoda ke?" aku angkat kening beberapa kali. Dia tarik hidung aku kuat sehingga hidung aku kemerahan.
"Sakitlah!" aku gosk hidung aku beberapa kali. Dia tarik aku dalam pelukan. Aku sandar pada dada dia dan memejamkan mata.
"Jadi awak setuju lah kan?"
"Akan difikirkan. Nanti siapa nak jaga Hana dengan Hanseok?"
"Saya dah bagitau dengan omma. Nanti kita hantar kat rumah omma. Dorang boleh main dengan Cherry kat sana. Minggu depan kat cuti sekolah"
"Plan tak bincang dengan saya! Ni yang nak marah ni!"
"Takpe sayang, teruskan marah. Awak comel bila marah"
Tbc
Aku decide untuk unpublish History teacher Season 3. So aku aku rasa anggaplah 6 chapter season 3 ni adalah short spesial chapter.
Simen's out
11 Feb 2018
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
AcakHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...