Aku memuntahkan isi perut aku sejak tadi. Perit. Aku berkumur-kumur beberapa kali sebelum keluar dari tandas.
Tekak aku terasa perit. Kandungan aku kini sudah berusia 3 bulan. Cepatnya masa berlalu. Jam menunjukkan pukul 3 petang. Lagi sejam Sir Jin akan balik.
Tiba tiba telefon aku berbunyi. Aku ambilnya dari atas meja. Aku lihat pada screen telefon. Aku mengukirkan senyuman nipis tatkala melihat nama Sir Jin tertera di screen telefon aku.
Masuk kali ni, sudah hampir 7 kali Sir Jin menelefon aku pada hari ini.
"Sayangg"
"Ye"
"Okay tak ni? Lemah je dengar. Awak okay tak?"
"Okay, cuma saya asyik muntah muntah. Perit"
"La ye ke? Takpe kejap lagi saya balik. Awak nak apa apa ke?"
"Nak awak.. Awak cepatlah balik"
"Kejap lagi saya habis, saya balik lah"
"Jangan merayap"
[Skip]
Aku merebahkan badan di atas sofa. Kaki aku dijuntaikan ke bawah. Sesekali aku menghembuskan nafas perlahan.
Baru sahaja aku mahu menutup mata, pintu dibuka dari luar. Aku bangun lalu duduk di atas sofa. Terlihatlah wajah Sir Jin yang Agak keletihan masuk ke dalam rumah.
"Awakk!!!" aku menjerit lalu meluru ke arahnya dan memeluknya erat. Dia mengusap rambut aku perlahan.
"Rindu ke?" soalnya cuba menguji aku. Aku mencebik. Sebenarnya malu juga. Kenapa aku yang peluk dia?
"Mana ada! Saya wakilkan untuk anak awak" balas aku selamba. Aku lihat dia mengetap bibir geram.
"Pandai je" dia mengucup dahi aku singkat.
"Awak"
"Ye sayang?" tangannya mengusap rambut aku. Aku memukul tangannya perlahan. Geram!
"Tangan tu diam lah. Merayap je" aku menjeling ke arahnya. Dia tersengih tak bersalah.
"Siapa suruh isteri saya cantik sangat. Geram" aku mencebik.
Tiba tiba aku teringat sesuatu. Aku meluru ke bilik untuk mengambil sesuatu. Tak lama kemudian aku kembali ke ruang tamu sambil memegang satu surat.
"Bacalah"
Dia membaca surat itu dengan teliti. Dia mengukirkan senyuman lalu memandang aku.
"International Seoul Highschool?" aku mengangguk laju. Menjerit aku tatkala membaca surat itu. Bukan apa, excited.
"Tangguhkan ye?" senyuman aku perlahan lahan memudar. Wajah aku tak seceria tadi.
"Ke-kenapa..""Atas reason kandungan awak. Saya tak nak apa apa terjadi kat awak. Jadi saya akan minta tangguhkan sampai tahun depan. Lepas awak habis pantang" ujarnya.
Aku tolak tubuhnya ke belakang. Aku rampas surat di tangannya lalu berlalu masuk ke dalam bilik.
Sakit, geram, kecewa semuanya bercampur aduk. Perkara yang sepatutnya berlaku 2 minggu akan datang, kini terpaksa menunggu sehingga 10 bulan.
[Skip]
Keadaan senyap sepanjang masa makan tadi. Aku masih marah dengan nya.
Baru sahaja aku mahu berlalu ke bilik, tangan aku digenggam erat. Aku membatu.
"Sayang.. Saya tau awak marahkan saya. Saya buat ni untuk keselamatan awak. Saya risaukan awak. Awak tolonglah faham"
Aku pandang dia lama.
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...