"Sayang bagi balik!" dia hulurkan tangan meminta span yang aku rampas tadi. Aku jelirkan lidah dan sembunyikan span di belakang.
"Oh tak nak bagi eh?" dia sinsingkan lengan bajunya dan mengejar aku. Aku berlari keliling kereta sambil kereta.
Buk !
"ADOHHHHHHHH" aku menjerit sakit tatkala punggung aku selamat mendarat di lantai yang basah.
"Ha tu lah, derhaka lagi dengan suami" dia mencekak pinggang memandang aku. Aku pandang ni. Taknak tolong aku?
"Awak.. Tolonglah, sakit ni.." pintaku perlahan.
"Taknak" dia berdiri di hadapan aku sambil peluk tubuh. Aku mencebik. Ingat aku tak boleh bangun lah ni?
Aku cuba angkat tubuh aku namun gagal. Rasanya macam punggung aku dah melekat dekat lantai.
Tiba tiba aku rasa tubuh aku diudara. Aku peluk leher Jin kuat. Aku senyum.
"Tu lah, lan kali jangan lari lari. Kan dah sakit. Padan muka" kutukny. Senyumanku mati. Tak tahu ke aku tengah sakit ni tetan.
Dia dudukkan aku di kerusi. Lalu dia hulurkan tangan. Aku sorokkan span di belakang badan aku.
"Sayang.."
"Taknak taknak" aku jelirkan lidah. Dia dekatkan wajahnya dengan wajah aku.
"Sayang bagi balik"
"Taknak taknak!"
"Saya kata bagi balik kan?!" tengkingnya. Aku terkedu. Sebab span dia sanggup tengking aku. Aku campak span itu berdekatan dengan baldi.
"Pergilah ambil!"
"Yang awak kurang ajar sangat ni kenapa? Siapa ajar awak?" soalnya.
"Saya nak manja manja dengan awak pun salah. Awak dahlah selalu sibuk. Bila ada masa, awak selalu main dengan anak anak je. Selalu palaukan saya. Tak adil tau tak" aku duduk bersila dan tampung dagu aku dengan tangan.
Dia diam. Aku pandang dia. Aku bangun dan ambil span yang aku Baling tadi.
"Ambil balik. Maaf terkurang ajar dengan awak tadi" sebaik sahaja span itu bertukar tangan, aku terus masuk ke dalam rumah.
[Skip]
Aku masuk ke dalam bilik bujangku. Kelihatan dia dan Hana duduk di atas katil sambil menghadap iPad. Aku mengeluh perlahan.
"Bukan macam tulah! A tu letak kat hujung!" ujar Hanseok.
"Ala abang ni! Kasilah adik buat sendiri!" Hana memuncungkan bibir dan menjauhkan ipad nya dari Hanseok.
"Hey apa gaduh gaduh ni. Main tu janganlah gaduh gaduh" aku duduk disebelah Hana.
"Abang ni! Suka kacau Hana!"
"Mana ada. Abang tolong betulkan yang salah je. Tu pun marah"
"Hana, abang kan nak tolong je. Janganlah marah."
[Skip]
"Sayang" langkah aku terhenti. Aku pandang Jin.
"Panggil anak anak makan" arahnya. Aku angguk dan naik semula ke atas.
Pintu bilik anak bujangku aku tolak. Nampaknya dia masih leka bermain gadget.
"Hanseok, Hana, jom makan dulu"
"Ala mama, kejaplah. Kejappp je" balas Hanseok tanpa memandang aku.
"Nak mama rampas ke?"
"Alaaa mama ni!"
[Skip]
Sedang aku leka melayari instagram aku, pintu bilik dibuka dari luar. Aku mengendahkan.
"Sayang, kenapa tak turun makan tadi?" soal Jin lalu duduk di sebelah aku.
"Diet"
Tangan kiri aku diraih. Jari kanan aku berhenti menscroll instagram milik aku.
"Awak marahkan saya? Okay saya minta maaf? Mianhae sayang, janganlah macam ni.."
"Asyik asyik mianhae. Bosan tau tak" Balas aku sambil peluk bantal.
"Habis tu awak nak suruh saya buat apa?"
"Awak ni! Asyik asyik mianhae je. Cuba lah cakap saranghaeyo ke, bogoshipda ke, kan Best sikit" selorohku. Dia mengetap bibir geram.
"Sengaja kan!"
Tbc
1 jam lagi and HAPPY TAEHYUNG DAY!
Just nak bagitau kalau mental tak kuat, boleh tinggalkan fanfic ni. Sebab tadi aku imagine untuk sambungan fanfic ni and im crying. Sediakan tisu bebanyak.
Simen's out.
Fri, 29 Dec 17
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...