Aku pandang ke cermin. Muka aku kini sudah dihias. Tinggal beberapa minit sahaja aku akan menjadi isteri seorang si- Kim Seokjin.
"Sayang" aku toleh kebelakang. Omma.
"Dah tak lama lagi, Hani nak jadi isteri orang. Tak boleh malas malas lagi. Tak boleh nak manja manja lagi. Jaga suami Hani baik baik. Jangan kecewakan omma" Omma mengusap bahu aku.
Aku hanya mengangguk perlahan. Saya akan cuba untuk sayang sir.
"Dah jom"
[Skip part ni]
"You may kiss your bride" Aku pandang Sir Jin. Sir Jin pandang aku.
Sir Jin mendekatkan wajahnya dengan wajah aku. Lalu dia menyengetkan(?) kepalanya dan mencium bibir aku.
First kiss aku.
Pipi aku merah sekarang ni. Tiba tiba Sir Jin mendekatkan bibirnya ke telinga aku. Lalu membisikkan sesuatu
"Flavor cherry, Sir suka"
"Yah!"
~
Aku dan Sir Jin kini menyambut tetamu yamg hadir. Tak ramai pun. Keluarga dan jiran terdekat je.
Tangan Sir Jin tak lepas dari melingkari pinggang aku.
"Sir"
"Ye?"
"Saya lapar"
"Tunggu lah kejap.."
Aku mengeluh perlahan.
Setelah para tetamu mula berkurangan, aku menyambung lagi
"Sir"
"Ye sayang?"
"Saya nak makan, tetamu pun dah kurang kan?" aku merengek. Aku betul betul lapar ni.
"Makan? Okay jom. Sir pun lapar" Sir Jin menarik tangan aku
[Skip partni]
Jam sudah menunjukkan pukul 12 malam. Patutlah aku rasa ngantuk. Tetamu juga sudah tiada.
"Jin, Hani, korang pergilah naik atas. Dah malam ni." kata omma Sir Jin. Anda benar benar memahami saya.
"Nak tidur?" tanya Sir Jin. Aku hanya mengangguk.
"Okay jom" Sir Jin memimpin tangan aku ke atas.
Sampai sahaja di dalam bilik, aku terus meniarap ke atas katil. Sir Jin hanya menggeleng melihat kelakuan aku.
"Kalau ye pun, tukarlah baju tu dulu" aku hanya mengabaikannya. Yang aku tau, aku nak tidur sekarang
Sir Jin mendekatkan bibirnya ke telinga aku
"Baik awak tukar baju sekarang. Jangan sampai esok pagi, awak tak ada baju" aku terus terbangun.
"Yah Sir!" aku menumbuk bahunya perlahan. Sementara Sir Jin hanya ketawa
"Tau pun takut. Dah pergi tukar baju dulu" aku hanya mengangguk lalu mengambil baju tidur aku dalam almari dan masuk ke dalam bilik air
Beberapa minit kemudian aku keluar dengan baju tidur paras lutut yang tersarung di tubuh aku. Aku merebahkan diri atas katil semula
Kini giliran Sir pula untuk menukar bajunya.
Beberapa minit kemudian Sir Jin keluar dengan pyjama hijau tua yang tersarung di tubuhnya.
"Sir"
"Ye?"
"Sir tidur bawah ye"
"Yah! Sir tak boleh tidur atas benda keras"
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...