Kandungan aku yang sudah berusia 5 bulan benar benar melelahkan aku. Lebih lebih dengan Hanseok yang sudah mula lasak.
Aku terdengar bunyi barang jatuh dari dalam bilik. Cepat cepat aku ke sana.
"Kim Hanseok!!!!!" Aku menjerit tatkala melihat Hanseok sedang bermain dengan barang make up aku. Lipstick yang aku beli minggu lepas sudah pun patah. Foundation aku sudah pun tumpah.
Dia tergelak kecil sambil memainkan lipstick yang sudah patah itu di lantai membuatkan warna merah cair melekat di lantai.
Aku angkat dia dan bawa di ke bilik ait. Aku cuci tangan dia yang sudah berwarna merah. Dia mengeliat minta dilepas.
"Diamlah, omma nak basuh ni" ujarku.
"Nak tuuu" dia memandang ke luar bilik air. Aku menggeleng. Tak faham betul dengan dia ni. Padahal ada belalai mini, tapi nak juga main dengan make up aku.
"Ani, sekarang omma nak adik tidur. Dari tengah hari tadi adik tak tidur kan?" aku lap tangan dia dengan kain bersih dan letakkan dia dalam baby cot.
"Nanakk" dia menjerit kuat. Aku ambil botol dia di meja dan sumbatkan dalam mulut dia. Dia mula menghisap susunya dan kemudian merebahkan diri sambil memandang aku.
Aku tepuk punggung dia perlahan. Perlahan lahan mata dia mula layu. Dan akhirnya dia tertidur. Aku ambil botol susu dia yang dah habis.
Aku pandang kotoran yang dia buat tadi. Aku mengeluh perlahan. Nasib baik kau comel.
[Skip]
"Awak" panggilku sewaktu menonton televisyen. Dia hanya berdehem perlahan. Matanya tak lepas dari memandang telefon nya.
"Awak, pandang lah sini!" aku sedikit geram apabila dia tak mengendahkan aku.
"Apa dia sayang?" dia memandang aku sekilas.
"Awak, dah dah lah tu dengan telefon tu" ujarku. Dia mengeluh perlahan lalu meletakkan telefon nya di atas meja.
"Nak apa?" soalnya. Aku peluk lengan dia erat. Dia mengusap rambut aku lembut.
"Keluar jom? Saya bosan.."
"Pergi?"
"Tengok movie? Jungkook Senandung dah keluar. Jom lahh" aku memaparkan senyuman manis.
"Jungkook senandung?"
"Ye, Jungkook yang dulu hitam macam arang dan dia berubah jadi jejaka idaman bila dia dah jumpa cinta hati dia. Aww sweet!"
"Apa apa je lah. Start pukul berapa?" soalnya. Aku mengambil telefon aku dan mengecheck showtime di Jimout Cinema.
Sejak Pakcik Jimout kena reject, beliau mulakan bisness cinema. Huehue.
"Haa! Pukul 8. Setengah jam lagi. Jom!" gesaku. Dia mengangguk.
"Pergi siap." aku bangun dari sofa dan berlari anak ke dalam bilik.
"Eh! Jangan lari!"
[Skip]
Aku tengok ke skrin cinema. Jungkook Senandung pada pukul 8 sudah pun bertukar warna kepada kuning. Maksudnya dah tinggal sikit.
"Jungkook Senandung, dua dewasa satu kanak kanak"
"Maaf, tapi cik mengandung ke?" soal pekerja itu. Aku mengangguk.
"Kalau wanita mengandung, kami tak galakkan sangat. Takut tertular kepada anak cik" balas pekerja aku.
"Tumbuk nak tumbuk!" ujar aku geram.
"Maaf cik, tapi memang kami tak galakkan. Cik boleh pilih Jungkook Juling atau Jungkook Jongang. Saya boleh bagi diskaun" balas pekerja aku. Aku mula membuat muka.
"Taknak! Saya nak Jungkook Senandung juga. Awak.." aku pandang Jin meminta simpati.
"Pilih cerita lain jelah sayang.." Jin mengusap rambut aku. Aku menghentakkan kaki. Lalu beredar dari situ.
"Maaf ye encik, isteri saya memang macam tu" ujar Jin dan menundukkan kepalanya.
"Awak, nak Jungkook Senandung.." aku pandang dia dengan mata berkabur.
"Jom? Kita makan"
"Yeay! Nak!"
Tbc
Weyhh cepat nya weyh😭 memang nak ff ni tamat cepat ke acaner ni?😂
Btw.. Nak season 3 ke?😂 jadahhh ah banyak nya season😂 tapi aku berani jamin yang season 3 ni akan buat air mata tino dan jate mengalir😏 masih nak?😂
Promote:3 bukan minta dipromote tapi aku yang nak promote.
Jungkook senandung by bangtanies
Aku mention sebab taknak ada yang salah sangka aku ciplak sedikit karya dia:3
Aku tak letak target, but aku akan update hari khamis tepat pukul 12 tengah malam. huahua kbye
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...