Jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi namun aku masih belum mengantuk. Jari aku ralit menscroll instagram aku.
Tiba tiba perut aku berbunyi menandakan menginginkan sesuatu. Aku ketap bibir.
"Nak coklat.."
Aku pandang Jin yang sudah terlena. Wajahnya nampak penat setelah melayan kerenah aku hari ini. Tapi.. Tak kira. Aku nak coklat malam ni juga.
"Awak.." aku gerakkan bahu dia perlahan. Dia berdehem.
"Boleh tak awak belikan coklat dekat 7e? Bolehlahh.." pujuk ku.
"Esok esok lah sayang, saya penat ni. Esok saya ada kelas pagi. Besok saya belikan coklat sedozen ye?" balasnya sambil menarik selimut menutup kepalanya.
"Tapi saya nak sekarang, awak.." aku dengar dia mengeluh perlahan. Besar sangat ke permintaan aku ni?
"Hani, please?" aku alihkan tangan dari bahu dia. Mata aku sudah mula merah. Apapun aku terasa dengan keluhan dia. Aku rasa membebankan. Aku bangun dari katil.
"Saya pergi sendiri je lah" aku ambil hoodie di dalam almari. Sebelum keluar, aku sempat menjeling ke katil. Dia masih tak berganjak.
Jalan raya hanya dihiasi lampu jalan. 7e tak lah jauh dari rumah. Hanya 3km. Aku berjalan perlahan memandangkan keadaan perut aku yang sudah membesar.
Aku lap air mata aku yang dah jatuh. Sedih dengan keadaan Jin yang semakin dingin dengan aku. Tiba tiba sebuah kereta yang amat aku kenali berhenti betul betul di sebelah aku.
Aku tak mengendahkan dan mempercepatkan langkah. Tangan aku diraih dan serta merta langkah aku terhenti.
"Sayang.."
"Kenapa awak kat sini? Pergilah sambung tidur" balas aku dengan nada merajuk. Aku menyilangkan tangan.
"Kalau ye masuklah dulu. Sejuk kat luar ni" dia menarik tangan aku perlahan.
Aku memandang keluar tingkap. Aku masih terasa dengan dia.
"Saya takkan biarkan isteri saya jalan seorang diri malam malam" balasnya. Aku mencebik. Tapi dia dah biarkan aku jalan seorang diri sejauh 200m.
"Sayang, janganlah merajuk. Ye saya tau saya salah. Mianhae.." tangannya meraih tangan aku. Aku membiarkan.
"Kalau saya menyusahkan awak, kalau awak dah rimas dengan saya, cakap je lah" balasku perlahan. Dia menoleh memandang aku.
"Apa awak cakap ni sayang?"
"Habis tu awak mengeluh. Seolah olah saya ni membebankan. Saya terasa Jin. Bila balik rumah, awak mesti cari Hanseok dulu. Saya yang tunggu awak dekat sofa pun kadang kadang awak tak endahkan. Awak palaukan saya. Saya sedih Jin. Saya terasa" tak semena mena air mata aku mengalir.
Dia memakirkan kereta di hadapan 7e. Dia memandang aku. Tangannya mengusap pipi aku. Dia mendakap tubuh aku. Esakan halus terdengar dari bibir aku.
"Sayang saya minta maaf. Saya tak ada niat nak palaukan awak. Sumpah saya tak ada niat. Sejak akhir akhir ni, saya terasa nak habiskan masa dengan adik"
"Habis tu saya macam mana? Saya mengandungkan anak awak. Saya perlukan awak. Saya tak kisah awak nak habiskan masa dengan Hanseok. Tapi jangan palaukan saya. Ni tak, Awak abaikan saya."
"Ye saya tahu saya salah. Mianhae sayang, saya janji benda ni tak terulang lagi. Nae?" pipi aku diusap perlahan. Aku mengangguk perlahan. Aku rasa tenang bila dah luahkan apa yang aku rasa selama ni.
"Jom sayang? Kata nak coklat?"
"Ocat! Ayeay!"
Tbc
Pftttt aku kata nak update pukul 12 an?") maaf tapi saya betul betul unwell sekarang ni")
Aku update bila dah sihat") bye saya tidur dulu")
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...