"Kita cerai, Kim Seokjin."
"A-apa.."
"Awak tipu saya. Awak tak sayang saya."
"Hani-"
"Saya benci awak." perlahan lahan bayangan Hani mula menghilang.
"Hani! Hani awak kat mana! Saya boleh jelaskan!"
"Hani!!!"
Jin terjaga dari tidurnya. Wajahnya berpeluh. Seolah olah baru sahaja bermimpi ngeri.
"Jin? Jin dah sedar?" Puan Kim menekan punat merah di sebelah Jin lalu mengusap kepala anak nya
"Omma, mana Hani?" pertanyaan Jin membuatkan Puan Kim terkedu.
"Jin nak apa apa? Nak makan ke?" tanya Puan Kim menukar topik.
"Tak nak, Jin nak Hani. Omma mana Hani!" tindakan Jin semakin agresif. Dia mula meronta ronta dari pegangan Puan Kim.
"Omma mana Hani!" mujurlah dua orang nurse dan doktor membantu menghalang Jin dari bertindak lebih agresif.
"Omma! Mana Hani! Jin nak Hani! Jin nak minta maaf dengan Hani, omma!" Jin cuba melepaskan pegangan tangan nurse nurse tersebut.
"Hani dah pergi, Jin"
"Omma tipu!" perlahan lahan rontaan Jin beransur lemah disebabkan ubat penenang yang baru dimasukkan oleh doktor. Tak lama kemudian dia terlena.
"Maafkan saya Puan, boleh saya tau siapa wanita yang pesakit sebutkan tadi?" soal doktor tersebut.
"Wife. Tapi dia dah pergi. Katanya menenangkan diri. Entahlah saya pun tak pasti"
"Saya rasa pesakit mempunyai masalah dengan wife pesakit menyebabkan dia meracau dan menyebut nama wanita tersebut. Saya cadangkan pujuk wife pesakit untuk melawat pesakit dan perlahan lahan membantu pesakit untuk sembuh"
~
"Annyeong, Rin?"
"Ah Tae, kenapa?"
"Kau dah jumpa housemate?"
"Belum?"
"Kau terima tak kalau kakak ipar aku jadi housemate kau?"
"Aku on je. Kau datanglah sekarang. Suruh dia tengok tengok. Aku ada kat rumah sekarang"
"Ok cun. Setengahjam lagi aku sampai"
"Alright"
Readers pov
Taehyung menamatkan panggilannya lalu kembali fokus ke pemanduannya.
Aku dah ambil keputusan, untuk tenangkan diri di sini, atas permintaan Taehyung. Lagipun, hanya ego.
Ego yang menguasai aku. Maaf ego, kau kalah kali ni.
"Kau stay dengan classmate aku eh?"
"Dekat mana?"
"Dekat dengan kampus aku. Nanti aku lawat lah kau sekali sekala." balasnya. Aku tak menjawab.
Agaknya, Sir Jin dah sedar ke belum? Kalau dah, dia tengah buat apa sekarang? Makan ke?
"Tae"
"Ye?"
"Jangan bagitau aku dekat mana ye? Kalau omma atau Sir Jin tanya, cakap je aku okay"
Aku terdengar helaan nafas Taehyung
"Ok"
[Skip]
Pacuan empat roda ini berhenti di dalam perkarangan rumah setingkat ini.
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
DiversosHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...