Aku belek surat yang ada di dalam peti surat. Satu surat dengan nama aku menarik perhatian. Aku ambil kesemua surat yang ada dan masuk ke dalam rumah.
Aku buka surat yang ada nama aku itu. Aku bacanya dengan teliti. Bulat mata aku tatkala membaca isi surat itu.
Ini permohonan untuk aku sambung belajar. Dan ia diluluskan. Malangnya, university yang ditawarkan adalah di Busan.
[Skip]
"Mama!!!" Hana menjerit dan memeluk kaki aku erat. Aku senyum dan usap kepala dia.
"Ala adik ni! Asyik adik je dapat peluk mama!" Hanseok menghentakkan kakinya sambil memuncungkan bibir. Comel!
"Aigo apa gaduh gaduh ni. Sini mama peluk" aku duduk berlutut dan peluk kedua dua anak aku.
"Hana dengan Hanseok mandi dulu,lepas mandi baru makan okay?" mereka mengangguk serentak lalu berlari naik ke atas.
Aku senyum bila nampak Jin mendekati aku. Dahi aku dikucup singkat lalu dia mendaki anak tangga.
"Awak!" langkahnya terhenti. Dia menoleh ke arah aku.
"Hm?"
"Saya nak cakap sikit"
"Temanlah saya naik atas dulu" aku angguk dan ikut langkah dia.
Sampai sahaja di bilik, dia labuhkan punggung di katil dan buka ikatan tali lehernya. Dua butang bajunya dibuka.
Seksi."Awak nak cakap apa?"
Aku ambil surat di atas meja solek dan serahkan kepada dia. Dia ambil dan bacanya. Aku dengar dia mengeluh.
"Kenapa awak mohon tak bagitahu saya?"
"Um, saya ingat.. Tak dapat. Saya cuba nasib je.."
"Kalau macam tu tak payah"
"Ala awak.. Saya janji akan belajar betul betul. Saya-"
"Bukan tu masalahnya. Masalahnya, Busan sayang. Awak ingat Busan tu dekat. Kalau dekat mungkin saya boleh pertimbangkan. Saya takkan biarkan isteri saya duduk 3-4 tahun dekat sana. Saya risaukan keselamatan awak"
Aku tunduk memandang lantai. Seperti jangkaan, dia takkan bagi.
"Sayang, dengarlah cakap saya. Saya cuma risaukan awak je." aku sangkat sedikit muka dan angguk perlahan.
Aku letak surat itu di atas meja solek semula dan keluar dari bilik.
Tbc
Tbh bila tahun baru datang, idea aku semakin kering") Idea dekat fanfic ni je yang banyak but aku tak ada masa nak tulis since cikgu bagi banyak hw dan aku kena faham dan hafal fizik bio kimia")
Simen's out
Sat, 6 Jan
YOU ARE READING
History Teacher || K.S.J || (S2/S2)
RandomHighest rangking : #9 in random Aku Min Hani. Aku, paling benci mata pelajaran Sejarah. Siapa yang suka weyh ha tell me. Sejarah tak penting pun an an. Buat apa nak tau kisah masa silam. Move on lah wey. Tapi guru sejarah aku sem au. Sem nak matey...