Kapitel 45

184 8 2
                                    

Harry:

Da jeg løber ud af kirken, er jeg så sur. Sur på mig selv, sur på Mia, sur på Magnus, sur på Stephanie, undskyld men det er jeg. Jeg er sur på alle. 

Da jeg kommer ud slår jeg min hånd ind i muren. Smerten er fantastisk lige nu. 

Jeg trækker vejret stille og roligt.

Jeg skynder mig over mod en taxa. Jeg skal væk herfra inden de kommer ud som et gift par.

"Skal du på skadestuen?" spørger han.

"Nej" siger jeg stille og giver ham adressen på min yndlings bar.

Da jeg kommer ind i baren sætter jeg mig direkte over i hjørnet. Jeg har ikke brug for at være social nu. Jeg har brug for at drikke og ikke tænke på andet end at drikke.

"Hvad kan jeg gøre for dig?" smiler en mand.

"En masse shots" siger jeg stille.

"Så gerne" smiler han og stiller en masse glas op.

Jeg kigger bare på min hånd, fyldt med blod. Det er som om det slet ikke er det som gør ondt. Det der gør mest ondt er at Mia ikke ville have mig.

"Hvad har du så lavet, siden din hånd ser sådan ud?" spørger manden og kigger ned på min hånd med blod.

"Jeg blev vel bare sur og slog min hånd ind i en kirke mur" siger jeg stille og kigger ned på den igen.

"Hvad er der sket?" spørger han.

"Spørgsmålet er, hvad er det ikke sket" siger jeg stille og taget et shot.

"Min aller bedsteveninde, Mia, flyttede da vi var 12. Jeg havde ikke set hende i 7 år, før vi startede på samme uni. Vi blev ret meget uvenner, men så da vi lærte at snakke sammen igen, fandt vi sammen-" forklare jeg men han afbryder mig.

"Altså, blev i kærester?" spørger han.

"Ja" siger jeg stille.

"Så var vi sammen i et par måneder, vi kom godt nok op og skændes men det var de bedste måneder i mit liv-" siger jeg stille men han afbryder mig igen.

"Skænderier er ofte gode i et forhold" smiler han.

"Ja" siger jeg stille kan han ikke holde kæft? Jeg prøver at forklare ham noget.

"Men så kom jeg til at gå i seng med en som ikke var hende, og så slog Mia op med mig" siger jeg stille.

"Så ville hun have afstand. Så jeg flyttede til USA. Da jeg kom tilbage efter et par måneder, havde  hun fundet sammen med en anden så jeg tog tilbage til USA og kom ikke hjem før en af vores fælles venner ringede til mig og sagde den var helt gal" siger jeg stille og tager et shot mere.

"Hvad var der sket?" spørger han.

"Hun var blevet forlovet med ham der" siger jeg stille.

"Det var ikke engang hende der fortalte mig det. Det var hende jeg var i seng med der fortalte mig det." siger jeg stille.

"Lige efter hun fortalte mig det, blev vi begge ramt af en bil. I vores held var Mia og alle vores fælles venner lige i nærheden og hjalp os" siger jeg stille og tager endnu et shot.

"De kom hurtigt over til os, og Mia kom løbende over til mig. Hun sagde så til mig at hun elskede mig. Men det eneste jeg kunne tænke på var at hun skulle giftes med en der ikke var mig" siger jeg stille.

"Kom i til skade?" spørger han.

"Jeg brækkede benet, et par ribben, mit håndled og hende jeg var i seng med døde" siger jeg stille.

"Hold da op" siger han.

"Ja" siger jeg stille.

"Hvad skete der så?" spørger han.

"Ja, så da vi skulle til begravelsen tog Mia med mig. Hendes forlovede skulle noget andet. Men så i bilen på vej hjem kyssede jeg hende og hun kyssede mig tilbage. Det var så starten på vores lille affære som vi havde hele sommeren mens hendes forlovede var ude og rejse. Den forsatte vi så med indtil de besluttede de skulle giftes i efterårsferien" siger jeg stille.

"Så kom dagen så. Jeg havde ingen planer om at tage med til det bryllup selvom jeg var inviteret og min familie skulle også med. Jeg blev så pludselig hentet af hendes søster og hun sagde at Mia ikke var glad og jeg blev nødt til at stoppe det" siger jeg stille.

"Så tog jeg med og prøvede på at stoppe det, men hun ville ikke have jeg skulle stoppe det" siger jeg stille og tager et shot mere.

"Jeg var lige ved at gå ind i kirken da præsten sagde man skulle rejse sig og sige noget hvis man var i mod det. Men hun ville have ham ikke mig så jeg skyndte mig væk" siger jeg stille.

"Og nu er hun sikkert gift og på vej på bryllupsrejse" siger jeg stille og tager det sidste shot.

"Med den lille lort, Magnus" siger jeg stille.

"Hold da op" siger han stille.

"Men det forklare ikke hvorfor du har en blodig hånd" siger han.

"Jeg tyrede den ind i kirken før jeg tog afsted" siger jeg stille og kigger ned på den.

Den er slemmere end jeg huskede.

"Gå ned og skyld den" siger han.

"Så han du få noget på den efter" smiler han.

"Tak" siger jeg stille og rejser mig for at gå på toilettet.

Mens jeg vasker den og smerten kun bliver værre kan jeg ikke tænke på andet end at finde det næste fly og tage tilbage til USA.

"Du ligner da en som kan slå hårdt" smiler en mand.

"Jeg har vel bare meget at være sur over" siger jeg stille.

Jeg tror den er brækket igen, men jeg er ligeglad. Det kan jeg gøre noget ved når jeg kommer tilbage til USA.

"Du har også blod på din skjorte" smiler han og går op igen.

Jeg kigger i spejlet og ser der er små dråber blod på den.

"Pis" siger jeg stille og begynder stille at putte vand på den. 

Da jeg kommer op igen kigger alle overrasket over mod baren.

"Ham!" råber en oppe i baren.

Jeg kigger op i baren og ser en med en stor hvid kjole. Hun vender sig om og kigger over på mig.

"Mia?" spørger jeg overrasket og skynder mig op til hende.

"Hvad laver du her?" spørger jeg da jeg kommer tættere på hende.

"Jeg kunne ikke." siger hun stille.

"Jeg kunne ikke sige ja" siger hun stille og kigger op på mig.

"Det er dig jeg elsker og jeg er ligeglad om det er farligt at jeg er sammen med dig. Bare jeg kan være sammen med dig" siger hun og tager mine hænder.

Jeg kigger ned på hendes hånd. Hun har ikke nogle ringe på.

"Hvad har du lavet med din hånd?" spørger hun stille og kigger på min.

Jeg har det som om min mund er syet sammen. Jeg kan slet ikke sige noget.

"Kys hende dog!" råben manden fra baren.

Vi smiler begge to til hinanden før jeg kysser hende.

Forgotten // H.S DanskWhere stories live. Discover now