CHAPTER4:MENGELAK

1K 90 3
                                    

Sudah dua hari jihyo dan jimin tidak berjumpa itu kerana perangai jihyo yang suka mengelak apabila bertembung dengan jimin.

Jimin pov

"aiss song jihyo!! Aku rindu kau. Aku nk gaduh dengan kau.tpi kenapa kau selalu mengelak bila aku nak jumpa kau.." jimin sudah mula berguling-guling di atas katilnya.

Tok.tok.tok pintu bilik aku diketuk oleh omma aku.. Aku berjalan dan dan membuka pintu bilik aku.

"wae omma"soal aku sejurus selepas membuka pintu.
"chim-chim ni dah kenapa tak turun makan, lepas tu rambut tu macam orang tak betul dah omma tengok"
"mana ada lah chim ok ja tak da apa-apa pon."jawab aku lembut.
"dah la turun makan sekarang!"

Aku pun berjalan dengan malas menuju kearah meja makan. Semakin aku dekat dengan meja makan aku seakan terdengar suara seorang perempuan yang sedang bersembang dengan omma aku.

Aku terpandang wajah perempuan itu. Dengan satu pandangan terus selera aku hilang apabila terlihat muka Suzy yang sedang bersembang dengan omma aku. lalu aku mangambil keputusan keputusan untuk naik kebilik aku semula namun langkah aku terhenti apabila omma aku menegur aku.

"jimin ni ada kawan kamu nak jumpa ni.." aku terus berjalan kearah mereka berdua.

"emm yelaa. Kau nak apa suzy datang sini" soal aku malas

"i nak jumpa you la. You kenapa kasar sangat dengan i" soal suzy dengan nada gediknya itu.

"dah la korang sembang la dulu. Omma nak ke dapur kejap. " kata omma aku.

"kau balik sekarang aku malas la nak layan kau. And one more things jangan pernah datang sini lagi" kata aku lagi..

"kenapa dengan you ni..i datang jauh-jauh lepas tu you suruh i balik macam tu jee" balasnya tidak puas hati.

"ada aku suruh kau datang kee. Xde kann.. So blah skarang. Sebelum aku panggil guard..

"tak pe tapi you ingat i tetap akan tunggu dan ganggu you i akan pastikan you jadi milik i!! " katanya sebelum berambus dari rumah aku..

End POV

Jihyo POV

"Mana dia ni dah dua hari tak datang.. Dia marah aku ke sebab aku mengelak dari dia.. "
Kata jihyo sambil tangannya mengetuk-ngetuk meja kaunter.

Perbuatan itu telah mengundang tanda tanya kepada para pekerjanya..

Skip~

Jimin POV

Aku dah tak boleh nak  tahan rindu aku dahh. Jadi aku ambik keputusan untuk pergi ke cafe jihyo. Aku menelefon P.A aku untuk memberitahunya bahawa aku tidak dapat masuk pejabat petang ini.

Skip~

Aku memberhentikan kereta aku di tempat parking selepas itu aku terus masuk kedalam JIJI CAFE. Aku terus mencari jihyo. Kemudian aku terlihat dia sedang duduk di kaunter.dya sedang termenung melihat ke arah tingkap.

Aku dengan sengaja mendekatinya dan me cuit tangannya.

"hoi apa awak buat kat sini..sekarang kan time kerja..
"Aku datang nak beli coffee la. Tak kan lah aku beli ikan pulak."


Muka dia kelihatan seperti dia tengah terkejut.."awak nak beli coffee apa?" tanya dia lembut
"aku nak latte satu" jawab aku sambil tersenyum..

Aku suka tengok muka jihyo yang kelihatan merah..mungkin dia tengah tahan malu kot.

"nah awak punya latte" kata dia..'aishh knapa laa dia comel sangat.' selepas itu aku terus mengambil cawan latte dari tangan dia. Lalu aku terus menuju ke arah meja yang berada di sebelah tingkap.

Jihyo memandang aku pelik.. Lalu dia berjalan kearah aku dan bertanya "awak tak kerja ke hari ni.." soalnya."tak aku tak masuk petang ni. Aku malas la nak kerja" kata aku selamba..

"Pagi esok boleh tak kau teman aku jalan-jalan dekat mall. Aku bosan lahh asyik jalan sorang-sorang jee."

Mujurlah esok cuti. So ada peluang la untuk aku terus dekat dengan dia..

"erm tengok la kalau saya rajin saya ikut awak" mujur la dia tak tolak ajakkan aku..

"ok esok aku ambik kau dekat depan cafe ni. Aku datang ambik kau dalam pukul 8 tau"

Selepas itu aku terus keluar dari cafe itu...  

"ahh tak sabarnya nak tunggu esok.."

Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now