CHAPTER11:LOVE

744 61 1
                                    

Jihyo pov

Aku berjalan mendekati meja bernombor 10. Aku terlihat susuk badan seorang lelaki yang sedikit familiar pada aku.

"Kau!! Buat apa kau datang sini hahh!! "Kata aku terkejut. "Anyeong jihyo-ya" kata dya mesra.. Aku benci betul la dia nihh.. "Woo bin please go away. Look aku betul-betul nak kau belah dari sini.. Kau tak paham bahasa ke kita ni dah break. Dah tak de apa-apa hubungan. Yang kau terkedek-kedek datang sini dah kenapa" kata aku.. My god dia ni betul-betul buat aku rasa nak meletop. "I datang sini nak minta maaf dari you. Ya I tahu you marah sebab I pernah dua kan you sebelum ni. But I janji kali ni I tak kan sia-sia kan you lagi." kata dia separuh merayu..

"Tskk.. Tolong la. Aku tak kan percayakan kata-kata kau. And please la kali ni je aku nak minta tolong dengan kau ,tolong pergi dari hidup aku jangan sesekali kau muncul dalam hidup aku lagi." kata aku tegas.. "Eii dah la aku kena cepat ni. Kesian jimin tunggu aku..'.. Aku bergerak untuk meninggalkan meja itu, woo bin tiba-tiba merentap kasar tangan aku.. "Ishh lepas la bodoh. Jijik la tangan kau tu.." kata aku.. "Jihyo please, I love you so much. I tak boleh nak hidup tanpa you." kata woo bin terdesak.. Aku merentap tangan aku kasar namun pegangan woo bin cukup kuat sehinggakan aku tak mampu untuk melepaskan tangan aku..

Tiba-tiba ada seseorang memegang tangan woo bin dengan kuat.. "Dia milik aku.. Lepaskan dia. Kau tak de hak nak buat dia macam ni. " kata dia dengan nada cool. Semua pekerja aku berbisik-bisik sesama sendiri. "Jimin" kata aku perlahan. "Ehh kau mamat pendek yang aku nampak hari tu kan. Hek eleh dah la pendek buat bajet bagus boleh." kata woo bin sinis. "Kalau aku pendek pon,tu tak de kena mengena dengan kau..dan satu lagi aku nak ingatkan kau,jangan pernah dekat dengan bakal isteri aku."  kata jimin tegas.

"Bakal isteri?!!  Betul ke song jihyo yang kau nak khwin dengan mamat pendeks ni." soal woo bin serius.. "Kenapa kau tak percaya ke..meh aku nak tunjukkan kan kat kau.."kata jimin.

No one pov

Jimin kemudian menarik leher jihyo dan memcium lembut bibir jihyo. Muka woo bin memerah melihat kejadian tersebut.

Jimin melepaskan bibir jihyo kemudian dia mengukir sebuah senyuman bak angel (la sngat)

Muka jihyo memerah akibat malu.. Dia menunduk memandang kasutnya.

"Kau dah percaya ke sekarang hah" soal jimin. "Kau tak kan boleh bahagia dengan jihyo. Aku janji aku akan buat korang berdua tersiksa." kata woo bin. Woo bin kemudian melangkah keluar dari cafe jihyo.

"Jangan risau saya akan jaga awak dari lelaki tak guna tu." kata jimin. Seraya tangannya mula melingkar di pinggang jihyo dan menarik jihyo menuju ke arah bilik pejabat jihyo...

Jihyo malu melihat pekerjanya yang sedang tersenyum-senyum.
'Aishh jimin ni suka buat aku malu' monolog jihyo. Mereka masuk ke dalam pejabat jihyo dan jimin menarik jihyo supaya duduk bersebelahan nya di sofa.

"Jihyo" panggil jimin namun jihyo tidak mennyahut panggilannya. Jihyo masih memandang kearah kakinya.. "Love.. Look at me please" kata jimin sambil membuat muka manjanya. Jihyo akur lalu memandang muka jimin. "Love.. Awak malu ke" soal jimin nakal..
"Ma.. Mana ada lahh.. Sapa cakap saya malu" kata jihyo.. "Habis tu kenapa muka awak merah macan tomato" jimin mencubit pipi jihyo perlahan.. Jihyo kemudian menampar perlahan tangan jimin.. "Mana ada lahh" kaya jihyo lagi..

"Ok takpe kalau awak tak nak mengaku." kata jimin.. "Love saya ada something nak cakap" kata jimin perlahan. "Apa dia" kata jihyo.. "Jom keluar dinner dengan saya nak tak malam esok. Saya nak bagitahu awak sesuatu bends Yang penting" Kata jimin dengan nada Yang berdebar-debar. Jimin berasa takut sekiranya jihyo menolak perlawaannya.. "Ermm. Sebab saya sayang awak.... Saya terima. But.. Jangan lewat macam hati tu tauu.. Kalau awak lewat saya akan pastikan awak mati. " ugut jihyo. "Ok Love saya janji saya tak kan lewat.. Btw saya dah kena gerak sebab saya nak kena pergi jumpa klien. P.A saya baru teks saya tdi.. Sorry Love. Baru ingat nk gi dating dengan awak. " kata jimin dengan nada kesal.. " takpe esok kan kita boleh jumpa lagipun awak dh lama sangat duduk kat dalam pejabat. saya ni.. Kang tak pasal-pasal orang ingat kita tengah buat benda yang tak elok" kata jihyo. "Ala suka hati diorang la nak cakap apa. Janji kita bahagia.. Kan Love" kata-kata jimin betul-betul membuatkan hati jihyo lembut..
'Betuahnya aku dapat dia ni sebagai pakwe aku. Dah la baik, sweet, penyayang. Perfectnya dia nihh' monolog jihyo sendirian..

"Dah la Love, saya balik dulu ehh. Esok saya hantar location dekat awak. Saya tak leh ambik awak tau esok.. Bye love you." kata jimin kemudian jimin mencium dahi jihyo dan berlalu keluar meninggal kan jihyo yang tengah blushing tuu..

"You make me crazy park jimin! " jerit jihyo..

Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now