JIHYO terjaga dari lenanya.. Baru dia sedar bahawa tidur ada lah satu-satunya benda yang boleh membuatkan dirinya tenang sedikit.. Tanpa membuang masa jihyo terus bangun dari sofa dan menaiki tangga ke biliknya.. Sejak jimin di tembak dia tidak pernah pun balik ke rumah mereka kerana dia tidak mempunyai masa untuk berbuat demikian.
Sebelum masuk kedalam biliknya dia terlihat pintu bilik adiknya terbuka.. Di situ dia terlihat adiknya sedang belajar tanpa sedar jihyo tengah memerhatikannya.. "Moon.. " panggil jihyo perlahan.. ""Ehh kenapa noona bangun awal sangat" soal seung moon terkejut.. "Mana ada awal. Noona dah tidur dari petang tadi.. dari pukul 5 petang tadi sampai la 5 pagi baru noona bangun." jelas jihyo.. "Owhh ok" jawab seung moon sambil dirinya fokus membuat ulang kaji.. "Moon kenapa belum tidur?" soal jihyo. "Moon dah tidur dah.. Dari senja tadi sampai pukul 3 lepas tu moon teringat yang moon nak exam so moon kena la study" jawab adik jihyo.. "Ermm ok lah noona nak mandi pastu kejap lagi noona buatkan breakfast untuk moon." kata jihyo.. "Okay. Moon nak makan nasi goreng ayam tau hari ni" kata seung moon manja. "Okay nanti noona buatkan.. Moon study lahh" kata jihyo lalu pergi masuk kedalan biliknya.
Tepat jam 9 pagi jihyo sudah sampai ke wad ICU milik jimin. Namun terasa sesuatu yang tidak kena kerana jimin tiada di wad itu.. Lalu jihyo ingin ke kaunter pertanyaan belum sempat dia keluar dari bilik itu ada seseorang yang merentap tangan jihyo perlahan.. Jihyo kini berada di dalam pelukkan insan tersebut. "Ji ji jimin" terkelu bibirnya. Air mata mula mengalir ke pipinya.. "Jiji nak pergi mana kalut-kalut tuu?" tanya jimin manja.. "Nak pergi cari suami saya lahh.. Ingatkan dah dia dah pergi tinggalkan saya" balas jihyo tersedu-sedu.. "Don't worry my love. Saya tak kan pergi mana-mana.. Saya akan teman awak sampai bila-bila sampai awak dah tak selera nak tengok muka saya" kata jimin lagi.. "Saya tak kan jemu tengok muka awak. Saya nak tengok muka awak sampai tua" jawab jihyo sambil menyentuh wajah jimin. "Btw bila awak bangun dan kenapa tak de sorang pon yang kasi tau saya" tanya jihyo pelik. "Oii mak cik, dia tu yang tak bukak fon pastu membebel cakap orang tak kasi tau dia. Saya sendiri tau yang call awak semalam. Orang punya risau dia tak angkat call. Nasib baik moon cakap awak tengah tidur. Ingatkan dah hilang dah satu-satunya queenka saya ni" balas jimin panjang. "Oii pak cik dah orang penat sangat orang tidur la pastu fon tak de bateri and saya tak on sampai sekarang.. Hehehe" kata jihyo lalu tersengih comel.
"Lain kali bukak la fon tu. Mana tau kalau ada something important tpi chagi tak on fon macam mna orang nk bagitau chagi" kata jimin sambil melangkah perlahan ke katilnya. "Bukan orang sengaja pun nak off benda tu. Dah habis bateri mcam mana nak on" balas nk nenang walaupun dia sedar yang dia salah. "Dah berapa hari dah chagi tak charge fon tuu" tanya jimin sambil menggerakkan keningnya keatas dan kebawah.. "Ermm 2 hari jaa" balas jihyo perlahan.. "2 hari ja? Are you kidding me!! Lama tuu kenapa tak charge" marah jimin. "Orang sibuk la nak kesana kesini. Bukannya orang duduk goyang kaki.. Kalau orang yang awak sayang duduk dalam ICU awak ada masa ka nak pergi charge fon!" balas jihyo wajahnya sudah mula kemerah-merahan. "Ok look, oppa just risau kan chagi, oppa tak nak apa-apa jadi dekat chagi. Oppa cakap ni sebab oppa risau semalam oppa call chagi beratus kali tapi chagi tak angkat pun" balas jimin sambil menarik jihyo kedalam pelukkan nya.. "Sorry sebab chagi marah oppa. Chagi bkn sengaja tak nak on" balas jihyo.. "Okay dah-dah takmo nangis.. Oppa mengantuk ni chagi tolong la dodoi kann" kata jimin manja.. "Eleh ingat baby ka nak dodoi-dodoi" balas jihyo lalu tersenyum.. Jimin naik ke katil lalu memberikan sedikit ruang kepada jihyo "meh tidur kat sini mehh" panggil jimin manja "tak nak la nanti kalau mummy ke omma datang macam mana" kata jihyo.. "Eleh biarkan jalah diorang tu kita dah sah jadi suami isteri sapa berani nak kacau kita" balas jimin seraya menarik jihyo sehingga jatuh keatas katil tersebut..
"Cepat la dodoikann" kata jimin lalu memeluk erat pinggang jihyo.. "Gatal ehh oppa.. Cucuk perut tu kang" usik jihyo.. "Amboi main kasar nampak nak cucuk-cucuk orang. Tak padan dengan dia tu kecik" balas jimin lalu mencium segenap wajah jihyo tidak henti-henti. "Ni nak tidur ka nak menggatal?" tanya jihyo lemas.. "Orang tua-tua kata sambil menyelam minum air la chagi.." balas jimin lagi.. "Elehh gatal je lebih tu" balas jihyo.. Jimin memandang kearah mata jihyo lama lalu menyatukan bibir mereka... "Klarkk" pintu dibuka dari luar menyebabkan jihyo terkejut lalu melompat turun, dari katil.."amboi-amboi pasangan dua sejoli nii tinggu la keluar wad nanti kalau nak bagi cucu pun" kata omma jimin selamba.. "Omma ni kacau laa baru nak buat anak made in hospital nii" kata-kata jimin membuatkan muka jihyo disapu cat merah..
Tbc
One more chapter guys..
Kita buat happy sweet ending.. Btw kami tak tau nak buat ending.. Kalau tak best tu maafkan lahh 💞💞
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.