Jihyo pov
Aku menyuruh jimin menutup mata dia karana keadaan rumah aku Sekarang tengah tunggang-langgang.. "Wow gempak Gila rumah awak jihyo. " kata jimin dengan nada memerli..
"Saya suruh awak tutup mata kan.. Yang awak pergi buka jugak tu kenapa!!" Marah aku kepada jimin .
"Alahh relax arrr.. Saya tak kisah pon rumah awak macam ni. Lagi pon saya tau Yang awak selalu sibuk jaga cafe sampai awak tak sempat nak kemas rumah" kata jimin tenang."Dah la awak pergi la balik saya nak tidor penat lah. "Kata aku perlahan.. Namun langkah aku terhenti apabila tiba-tiba jimin menarik tangan aku. Dan menyebabkan aku terduduk diatas sofa.. "Angkat kaki awak. " kata jimin.. Aku masih membatu disitu. Jimin melihat aku yang tengah *mong* itu terus menarik kaki aku lalu dia meletakkan kaki aku keatas pahanya.. Kemudian dia mengurut perlahan kaki aku yang tengah kebas akibat berdiri terlalu lama.
Dahi aku berkerut-kerut apabila jimin memicit kaki aku.. "Woi! Perlahan la sikit urut tuu. Aku cepuk jugak budak ni kang!" kata aku dengan nada yang tinggi. Jimin kelihatan sedikit terkejut namun dia tidak kisah kerana dia tau bahawa jihyo masih marah.
"Hek eleh panggil saya budak yang awak tu bebel mcam makcik-makcik" balas jimin balik. "Suka hati awak je panggil orang makcik. Dah la tak payah urut biar je kaki tu baik sendiri. Buat penat awak je nak urut kaki makcik ni." kata aku marah "tadi pujuk orang sekarang buat orang marah balik. Baik tak yah minta maaf. "Kata aku memerli.
"Ok ok maaf saya janji saya tak kan panggil awak makcik lagi.. Lagi pon saya sayang chagi" kata jimin.. "Apa chagi-chagi nama saya jihyo lahh." kata jihyo kuat.
Jimin pov
'Payah betul la kalau ada girlfriend kuat merajuk nih penat gila nak pujuk.'
"Salah ke kalau saya nak panggil kesayangan saya chagi. Sweet kan.. " kata aq selamba. Walaupun Aku tau jihyo marah tapi aku tetap nak pujuk dia malam ni jugak. Sebab kalau aku biarkan kes ni berlarutan hal ini akan jadi lebih besar.
"Tak sweet langsung.. Rasa macam nak muntah bila dengar perkataan chagi tuu" kata jihyo lancar. Aku ketawa apabila melihat jihyo yang sedang pura-pura muntah itu.
"Awak maafkan lah saya. Kalau awak tak maafkan saya nanti saya bunuh diri. Saya tak suka tengok awak marah-marah macam ni tak manis muka awak nampak macam kayu bila awak marah. "Kata aku lagi.
"Muka macam kayu ni lah yang engkau sayang.. Kalau la muka kayu ni pergi tinggalkan kau baru kau tau" kata jihyo marah+bengang. Yela sapa yang tak marah bila orang panggil dia kayu. "Kalau awak tinggalkan saya, saya sumpah saya akan tunggu awak sampai awak datang balik pada saya. Saya sanggup buat apa saja untuk buat awak kembali pada saya." kata aku panjang lebar.
"Hek eleh tunggu la sangat entah-entah awak senang-senang je date dengan orang lain. Maklum lah awak kan ada rupa, kaya, baik mustahil la awak tak kan cari perempuan lain kalau saya tak de. " kata jihyo tenang.
"Saya berani sumpah yang saya tak kan cari perempuan lain walaupun dia lebih baik dari awak. Sebab saya tau tak de orang yang sempurna dlam dunia ni"kata aku lagi.Selepas itu jihyo terus mendiamkan diri dia.. Aku meneruskan urutan aku.
"SARANGHAE song jihyo. I promise from now on I will take care of you until we grey and old." Kata aku ikhlas.Jihyo kelihatan terharu selepas mendengar ucapan aku.. "Do you love me song jihyo" aku Tanya did dengan nada Yang menggoda "Nado saranghae park jimin" kata jihyo perlahan.. Dia memandang tepat kearah mata aku. Aku mendekati tubuh ku kearah jihyo. Ruang diantara kami kini hanya tinggal 3cm lagi.. Bibir kami hampir bersentuhan............................ Ring~ring telefon aku berbunyi
'Whatta hell man' aku mencarut didalam hati.. Lalu aku menjarakkan tubuh kami dan menjawab telefon itu"anyeong hyung" "yah kookie perlu ke kau call sekarang" kata aku marah "sorry la hyung tapi kookie nak tanya something ni. Penting sangat" aku dengar suara jungkook yang agak gelisah itu membuatkan aku risau. "kenapa kookie ada masalah ke" tanya aku risau. " kookie sebenaqnya nak tanya biskut tiger yang hyung beli tiga hari lepas tu kat mana? Kookie lapar laa." Kata-kata jungkook buat aku rasa macam nak bunuh je budak ni. "Kau call aku semata-mata nak tanya biskut tiger tu jee.. Kau ni dah lama hidup ke apa hahh.." kara aku marah.. Jihyo yang berada dibelakang aku ketawa beasar apabila melihat aku yang sedang marah ni."relax arr hyung kookie just nak tanya yang tu je jawab la hyung biskut tu kat mana." kata jungkook lagi
"Biskut tu dah habis semalam v dah makan" kata aku "noo!!!! Biskut kookie!! Hyung Kookie nak biskut tiger.. Hyung tolong laa.. Hyung belikan biskut tu untuk kookie. Kalau hyung tak balik dalam masa 30 minit kookie akan pastikan rumah hyung musnah" sejurus selepas itu jungkook terus memutuskan talian..Aku agak terkejut apabila jungkook kata yang yang dia akan musnahkan rumah aku. Jungkook selalu maksudkan kata-kata dia.. Lalu aku terus mencapai kunci kereta yang terletak diatas meja di sebelah sofa.. Namun sempat lagi aku mencuim dahi jihyo. Dia kelihatan agak terkejut namun dia berpura-pura cool.
"Sorry jihyo kookie call saya dia suruh saya balik sekarang. Dia kata kalau saya tak balik dia akan musnah kan rumah saya. " kata aku.. "Tak pe saya ok je." kata jihyo perlahan. Aku mencium dahinya sekali lagi
"Sarangmghae jihyo" kata akh sebelum melangkah keluar dari rumah jihyo. Aku kemudian pergi ke kedai yang terdekat lalu membeli biskut tiger untuk jungkook aku mengambil sedozen biskut itu. Lalu pergi ke kaunter ..selepas membayar aku terus berjalan ke arah kereta aku namun langkah aku terhenti apabila seseorang menarik tangan aku dengan lembut .. Aku terkejut apabila terlihat insan yang menarik tangan aku...Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.