CHAPTER6:HAPPY

949 72 1
                                    

Jihyo POV

'Amusement park!! Biar betul dia ni..dah la aku tengah tak de mood ni..'...

"kenapa awak bawak saya datang sini.." soal aku
"aku bawak kau datang sini sebab aku nak kita berdua have fun untuk satu hari..aku nak kau lupakan kejadian yang berlaku dekat mall tadi tu.." kata dia panjang..

Dya kemudia keluar dari kereta dan berjalan kearah pintu tempat penumpang lalu dia membukakan pintu untuk aku..
"jom keluar..kita pergi naik roller coaster." terkejut aku apa bila dia sebut roller coaster

"awak saya takut lahh..saya tak pernah naik roller coaster.." kata aku takut. "tak pe aku kan ada" jawab jimin selamba lalu dia menarik tangan aku untuk pergi ke kaunter membeli tiket..

"klau kau tak naik aku tinggal kau dekat sini."...'gila ke apa dia ni nak tinggal aku dekat sini..kalau dia tinggal aku dekat sini aku nak balik naik apa.?'

"alaa awak saya takut laa..lagi pon ada banyak lagi lan permainan yang lain..kenapa awak mesti bawak saya naik roller coaster jugak.."
"suka hati aku lah nak bawak kau pergi mana pon. Aku yang bayar kan bukan kau.." kata jimin"  "Eleh kalau setakat datang sini je saya pon mampu.."  " ada ke aku cakap kau tak mampu tak de kan...Dah la jom kita pergi naik roller coaster"

Aku dan dia mengambil tempat di tengah- tengah kerana ia kurang menakutkan...sejurus selepas itu rollee coaster itu pon bergerak..

Tanpa aku sedari aku telah memeluk tangan jimin.

Jimin POV

Jantung aku berdebar-debar apabila jihyo memeluk tangan aku....

"aaaaa!!!" jihyo menjerit ketakutan apabila roller coaster itu menggelongsor laju kebawah..aku ketawa kuat apabila melihat muka jihyo yang merah itu..

Skip~

"awak saya dahaga lahh..saya nak pergi beli air kejap ehh" kata dia lembut "macam mana tak dahaga kalau kau jerit tadi sampai nak roboh tempat ni." kemudian aku terlihat muka dia yang sedang merah.."awak la yang salah saya dah cakapkan tadi yang saya takut..lepastu siap paksa saya lagi...dah la malas nak layan awak baik saya pergi beli air"

Kemudian dia melangkah laju ke kedai air. "eh tunggu lah aku kau ingat kau sorang je ke yang dahaga. Aku pon dahaga jugak."
Selepas itu aku terus mengejar dia..

Selepas membeli air aku terus mengajak dia pergi ke arah permainan yang di panggil bumper cars.. Aku mengambil kereta berwarna merah manakala jihyo mengambil kereta berwarna biru..

Jihyo melanggar aku dengan kuat lalu dia mengelakkan aku..selepas itu aku terlihat jihyo yang sedang mengundur ke belakang lalu aku mengambil peluang untuk melanggarnya..aku membawa kereta itu dengab laju lalu aku terus melanggar dia..dia kelihatab sedikit terkejut namun selepas itu dia pon melanggar aku kembali...kami saling langgar-melanggar..

Selepas 10 minit bermain bumper cars kami berdua mengambil keputusan untuk makan kerana kami tidak makan dari pagi tadi..sekarang dah pukul 3ptg..

"kau nak makan apa hari ni" tanya aku .."saya nak makan ayam goreng boleh tak" tanya dia manja.."boleh je kau nak apa pon aku boleh bagi" dia tersipu malu apabila mendengar ucapan aku..

Skip~

Selepas kami makan aku terus mengajak dia ke sebuah taman permainan..apabila kami sampai aku terlihat jihyo yang sedang tidur..'ishh kau ni keja tidur jee.'.. "oii bangun laa."..dia hanya bergerak sedikit namun dia tidak membuka matanya. 'perempuan ni tidur mati ke apa'..kemudian aku terfikirkan satu cara..aku kemudian mendekatkan muka aku dengan dia lalu aku berkata "sayang bangun lahh..kalau tak saya kiss sayang." kata aku dalam nada yang menggoda..

Dia terus bangun dan mengangkat kepalanya namun aku terkeku apabila bibir kami bersentuhan..sejurus selepas itu jihyo terus menolak dadaku dan keluar dari kereta..

Aku pon keluar dari kereta.."aku mintak maaf..aku tak sengaja..aku tak de niat pon nak kiss kau..akuu...." kata-kata aku tergantung .."tak pe saya tau awak tak sengaja.." 
'fuhh nsib baik dia tak marah.'
Suasana kekok menyelubungi kami..

"jom lah duduk atas buaian tu" kata aku sambil menunjukkan jari kearah buaian tersebut..
"jom la" balasnya malu-malu mungkin sebab dia masih terkenangkan kejadian tadi.

Kami duduk di atas buaian tersebut lalu aku memulakab perbualan "kau happy tak sepanjang kau keluar dengan aku hari ni" tanya aku.."happy sangat.sebenarnya saya tak pernah keluar dengan lelaki lain selain woo bin. Dah lama saya tak happy mcam ni." kata dia dengan penuh keikhlasan..

"kalau macam tu kau terima tak kalau aku jadi kawan kau..aku tak pernah ada kawan perempuan yang macam kau."
"ok my new friend" kata dia denga nada ceria..

Skip~

Aku menghantar dia balik kerumah dia..aku agak kagum apabila terlihat rumah jihyo yang cantik dan mewah..

"Anyeong..jumpa lagii.." kata dia.."anyeong..nanti kita pergi naik roller coaster lagi tau" kata aku bergurau.."tak nak kalau awak bawak saya pergi sana lagi saya tak nak kawan dengan awak..".."eleh orang gurau je lahh. Ok aku janji aku tak kan bawak kau pergi sana lagi." kata aku sambil menggangkat tangan aku...

"btw awak boleh tak kalau saya nak mintak awak buat satu perkara.." tanya dia..
"apa" soal aku pelik .."awak boleh tak jangan panggil saya kau..saya tak selesa laa..boleh tak awak panggil saya AWAK  lagi pon kita kan kawan.." kata dia manja...lepas tu aku terus berkata."baik lah AWAKKK" kata aku..

"ok awak saya masuk dulu.." kata dia lagi.."ok goodnight..bye.." kata aku sambil menghidupkan kereta..selepas itu dia terus masuk kedalam rumah lalu aku pon pulang kerumah....

Tbc...

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now