Jihyo duduk di bangku yang disediakan di luar hospital sambil tangannya memegang secawan coffee panas.. "Macam mana awak boleh tau jimin cedera?" tanya jihyo tanpa memandang gerangan itu.. "Saya ternampak dekat dalam ig saya semalam.." Jawab woo bin.. "Bukan ke awak dah pindah ke luar negara ke?" tanya jihyo binggung.. "Saya balik minggu lepas sebab nak ambil barang omma saya.. Malam nanti baru saya balik ke sana balik.. Before that saya terpikir untuk lawat jimin buat kali terakhir.." jihyo hanya menagguk kan kepalanya.. "Macam mana dengan keadaan awak jihyo?" tanya woo bin prihatin. "Macam yang awak nampak still bernafas.." jawab jihyo selamba.. "Maksud saya macam mana dengan keadaan hati awak perasaan awakk" kata woo bin lagi.."siapa tak sedih woo bin bila suami sendiri terbaring macam tu.. Siapa tak susah hati tengok suami dia dalam keadaan kritikal macam tuu.. Saya tak kuat nak hadap benda ni.. Saya nak jimin saya balik.. Saya tak sanggup nak tengok dia macam tuu.. Saya harap sangat saya boleh tukar tempat saya dengan dia.. Saya lebih rela sakit daripada menderita.." kata jihyo bersama air mata..
Woo bin menghulurkan sapu tangan kepada jihyo. "Sabar jihyo.. Tuhan nak uji awak sekarang ni." kata woo bin perlahan.. "Saya rindukan senyuman jimin. Saya rindukan suara jimin. Saya rindukan suami saya.. Saya harap sangat dia bangun cepat-cepat lepas tu peluk saya macam biasa.. Saya terseksa tanpa jimin.. Saya rasa macam separuh jiwa saya dah mati"kata jihyo sambil memandang ke arah lantai simen itu.. "Jangan mengalah jihyo saya tau jimin tu kuat dia tak kan biarkan awak terseksa.. Saya jamin dia akan bangun jihyo" pujuk woo nin until menyedapkan hati jihyo.. "Saya harap apa Yang awak Kata betul woo bin sebab saya dah penat menangis" kata jihyo sambil memberikan sebuah senyuman nipis kepada woo bin.. "Dah la saya dah kena balik ni.. Nak kemas barang.. Apa-apa pon saya harap awak kuat tauu jihyo.. Jangan menyerah.." kata woo bin.. "Thanks datang woo bin.. Say hello to your mum bila dah sampai nanti." kata jihyo.. "Ok nanti saya cakap kat dia" kata woo bin.
JIHYO termenung memandang muka pucat jimin.. "Kenapa oppa tak bangun lagi tak penat ke tidur jee.. Bangun laa teman jiji.. Sampai bila nak macam ni.. Jiji penat la nak cakap sorang-sorang macam ni.. Jangan sampai jiji merajuk baru padan muka oppa" ugut jihyo bersama air mata yang tiada tanda-tanda hndak berhenti.. "Oppa tak kesian ke dekat jiji nii. Kenapa oppa suka sangat buat jiji nangis." jihyo mengusap rambut jimin.. "Jiji" panggil seseorang di muka pintu.. "Ye mummy." jawab jihyo seraya mengelap air matanya.. "Jiji balik la dulu biat mummy dgn daddy yang jaga jimin.. Jiji balik mandi lepas ti tidur dulu ehh sayang" pujuk mummy jihyo.. "Tapi mummy jiji nak stay dgn jimin" kata jihyo sedih.. "Balik dulu rehat nanti kalau jiji sakit sapa yang nak jaga jiji.." kata mummynya lagi. "Jiji balik kejap je eh malam nanti jiji datang balik ehh sayang" pujuk daddynya pula.. "Okk tpi klau jimin dah sedar nanti call jiji tauu" pesan jihyo.. "Okay sayang" balas mummynya.. Jihyo mendekati jimin lalu dia mengucup dahi jimin lama.. "Jiji nak balik kejap tauu.. Oppa jangan risau nnti jiji datang balik tau.. " kata jihyo perlahan..
JIHYO terlelap di sofa setelah sampainya ia dirumah...adik jihyo masuk kedalam rumah kerana mendapati jihyo tidak mrngunci rumah nya.. "Bahaya btul la noona ni.. Kalau orang masuk rumah macam mana." bebelnya sambil membuka kasut.. "Noon.. " kata-katanya terhenti apabila terlihat kakaknya yang sedang berbaring di atas sofa.. 'Kesian noona. Moon harap moon bleh tlong noona tpi moon tau tak de apa yang bleh buat noona bahagia balik kecuali jimin hyong' monolog dia sendirian..
Tbc~
Bye hampa kami dah nak pt3 2mnggu lagi.. Kami nak kena study sampai kami bleh brjaya.. Kami nak p korea bila besaq so kami kena jadi peguam dulu.. Hahahahahahahaha..
#ideamati
#prayforpt3candidates
#sayaharappt3nisemuadapatAOk nnti kami smbung tau ff ni. Dah brhabuk dahh 😂...SKIT LGI NK ENDING DAHH.. NAK HAPPY KA SWEET.. BAGITAU PENDAPAT ANDA HUHUHUHU
BUBBYE 😘😘😘
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.