CHAPTER8:MERAJUK

825 73 11
                                    

Selepas mereka berdua menyatakan apa Yang terbuku dalam hati.. Mereka pon berjalan-jalan di sekeliling sungai Han sambil memegang tangan masing-masing..

Sejam selepas itu jimin terus menghantar jihyo balik ke rumahnya. "Bye awak.." Kata jihyo lembut.. Kemudian jimin menarik tangan jihyo perlahan. "Kenapa" tanya jihyo pelik.." Tak de goodbye kiss ke. " tanya jimin dengan nada byuntae.. Selepa itu jihyo terus menampar bahu jimin dengan kuat. "Gedik la awak ni. " kemudian jihyo terus menarik tangannya daripada pegangan jimin.. "Dah la pergi balik dah malam lahh". Kata jihyo.. "Amboi halau nampak". Kata jimin ..

Kemudian jihyo keluar dari kereta milik jimin.. Selepas itu jimin terus menghiduplan enjin keretanya lalu dia pon pulang kerumahnya..

Jihyo POV

"Jimin I'm already miss you" kata jihyo sambil tersenyum.. Selepas itu jihyo terus ke tandas untuk mandi.. Selepas mandi jihyo terus tidur kerana esok dia harus pergi kerja awak..

Jihyo end po

Skip~

Jihyo sedang terkial-kial memakai kasut diluar rumah terkejut apabila terlihat jimin Yang sedang bersandar di kereta sambil tersenyum melihat jihyo.. "Hello chagi". Kata jimin sengan nada Yang menggoda.. "Apa awak but dekat sini" tanya jihyo.. "Saya datang sini sebab saya nak pergi kerja dengan kesayangan saya laa.. ". Kata jimin sambil membuka pintu keretanya untuk jihyo.. "Saya boleh pergi sendiri lah.. Saya Ada kereta lagi pun cafe tu bukan jauh sangat pon". Kaya jihyo  lagi.. Sebenarnya dia berasa risau sekiranya orang di sekeliling mereka menganggap jihyo ni seorang perempuan Yang suka menghabiskan duit lelaki..

"Alah jom lahh.. Awak tau tak saya dah tunggu awak dari pukul 6 tadi. Penat tau saya bangun awal-awal lepas tu awak nak suruh saya blah macam tu je" kata jimin sambil mempamerkan muka sedihnya.

Jihyo mula rasa bersalah. "OK. Saya ikut awakk" kata-kata jihyo itu telah membuat jimin tersenyum lebar.. Lalu jihyo pon masuk kedalam kereta jimin.

Selepas 10 minit jimin memandu akhirnya mereka sampai ke cafe jihyo.. "Alahh rasa macam take nak pisah pulak dengan awak.. Rasa macam tak nak pergi kerja la hari ni.. "Kata jimin manja. "Awak jangan nak mengada-ngada ehh. Dah la saya nak kerja dulu bye.." Kata jihyo sambil tangannya membuka pintu kereta.. "Ermm jihyo.. Kejap lagi saya datang ambik awak tau.. Saya nak bawak awak pergi ke satu tempat. " kata jimin .."OK tapi make sure jangan lambat" kata jihyo tegas.. "Ok chagi. Saya datang tepat pukul 6 okk.."kata jimin manja. "Bye chagi" kata jimin sambil membuat finger heart untuk jihyo.. Selepas jihyo masuk ke cafe jimin pin memulakan perjalannya menuju ke arah syarikat milik nya..

Skip~

Jam Sekarang menunjukkan Sekarang sudah hampir pukul 9 namun jimin tetap tidak muncul-muncul juga.. Kesabaran jihyo sudah habis. Jihyo mengambil keputusan untuk balik ke rumahnya kerana dia sudah penat.

Jihyo berjalan di tepi jalan Yang agak sibuk sambil menyumpah jimin di dalam hatinya.. Jihyo menunggu lampu isyarat Yang sedang merah itu untuk bertukar kepada hijau.. Namun langkahnya terhenti apabila tangannya ditarik daripada belakang..

Jihyo agak terkejut. Namun selepas dia melihat muka orang Yang menarik tangannya itu dia terus merentap tangannya hingga terlepas daripada pegangan lelaki tersebut. Lalu jihyo memandang wajah lelaki itu dengan reaksi dingin.

"Ingat tak nak datang dah tadi" kata jihyo dingin. "Sorry la awak tadi saya tertidur saya tak sedar Yang sekarang dah pukul 9 " kata jimin dengan nada kesal "awak boleh tidur sedang kan saya berjam-jam berdiri dekat sini tunggu awak macam Batu. Awak ingat saya ni apa patung ke! " kata jihyo marah.. Jimin meraup mukanya dengan kasar.. "Saya tau saya salah tapi jangan ah marah-marah macam ni. Saya takut la tengok awak macam ni" kata jimin dengan nada memujuk. "Dah la lambat lepas tu banyak cakap pulak.. Dah la saya nak balik penat tunggu orang tu sampai sakit kaki saya." Kata jihyo sinis. Selepas itu jimin terus memandang kaki jihyo Yang kelihatan merah kerana jihyo memakai high heels.. Kemudian dengan Tib-tiba jimin mengangkat jihyo bridal style..  "Apa awak buat ni jimin.. Turunkan saya lah" kata jihyo sambil memukul Dada jimin. Namun jimin tidak memberikan sebarang reaksi..

Jimin meletakkan jihyo di dalam keretanya lalu dia memandu kearah rumah jihyo.. "Awak turunkan saya dekat sini. Saya boleh balik sendiri lahh!! " kata jihyo dengan kuat. "Awak diam boleh tak.. Awak nampak tak kaki awak tu dah merah kat dalam tu mungkin dah melecet. So awak jangan degil" marah jimin kerana jihyo tak nak duduk diam. Selepas itu jihyo terus diam sampai mereka sampai ke rumah jihyo.

Kemidian jimin keluar dari kereta Dan membukakan pintu untuk jihyo. Dia hendak mengangkat jihyo namun jihyo terlebih dahulu menepis tangan jimin Dan menolak Dada jimin Dan menyebabkan jimin terkebelakang.  "Herhh" jimin mengeluh.. Dia mngikut jihyo untuk masuk kedalam rumah jihyo "awak nak buat apa kat dalam.. Dah la baik awak pergi balik.. ". Halau Jihyo.. Namun jimin tidak mendengarkan kata-kata jihyo lalu jimin menolak bahu jihyo Dan masuk kedalam rumah jihyo dengan selambanya..

Jimin terkejut dengan keadaan rumah jihyo manakala muka jihyo sudah panas membahang..
"Awak tutup mata sekarang juga!!!" Jerit jihyo


Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now