Sudah beberapa hari sejak jimin debenarkan pulang kerumah.. Sekarang dia sedang on the way ke syarikatnya.. Walaupun sudah dihalang oleh jihyo namun dia tetap berdegil pergi untuk pergi ke tempat kerjanya.. 'TUTT TUTT' nombor jihyo di dail.. "Yeoboseyo" jawab jihyo yang kedengaran masih mamai. "Chagi tngah buat apa tuu.. Oppa rindu" kata jimin manja.. "Tengah tidur.. Kenapa call ni orang ngantuk laa" kata jihyo. Sampai ketawa jimin dibuatnya oleh kerana suara jihyo yang garau bagaikan penyanyi rock.. "Chagi ni lah kann.. Suka buat oppa rindu" kata jimin sambil ketawa kecil.. "Rindu ka apa ka ada org kisah.. Oppa dekat mana ni" kata jihyo dengan suara yang lembut.. "Dekat dalam kereta tengah drive nak pergi kerja" kata jimin selamba.. "WHATT" jerit jihyo kuat sehinggakan jimin terpaksa menjarakkan telefon daripada telinganyaa.. "Hoi.. Jangan la jerit-jerit sangat sayang oii.. Pekak oppa nanti kan susah" kata jimin.. "Oppa kenapa pergi kerja.. Oppa bukannya sihat lagi.." kata jihyo risau. "Rilek arhh oppa kan dah mintak izin daripada chagi haritu" kata jimin dengan nada manja.. "No.. Sekarang oppa U-TURN kalau tak chagi pergi kacau oppa dekat pejabat oppa" kata jihyo dengan nada mengugut.. "Datang laa. Oppa tak kisah" kata jimin. "Ok la chagi oppa dah sampai nii.. Bye oppa masuk duluu.. Saranghae uri jiji" kata jimin lalu jimin meletakkan panggilan.. Jihyo berang dengan tindakkan jimin lalu berlari masuk kedalam tandas.. "KAU TUNGGU AKU DATANG PARK JIMIN!! " jerit jihyo dari dalam tandas...
Skip~
Jihyo melangkah masuk kedalam syarikat jimin dengan amarah yang menggunung. Dia menekan butang lif. Nasib baik omma jimin tu baik dia telah awal-awal lagi memberitahu jihyo lokasi syarikat jimin. Senanglah jihyo nak cari... Setelah 1 minit menunggu jihyo pon masuk kedalam lif.. "Jagalah kau jimin" kata jihyo didalam hatinya.
Jihyo menapak kearah bilik jimin.. Disitu dia terlihat P.A jimin sedang menyusun fail-fail yang tebal.. "Hello" sapa jihyo kepada p.a jimin.. "Ya, cik ni siapa ya?" tanya dia sopan.. "Saya datang sini sebab nak jumpa jimin dia ada tak dalam bilik dia" tanya jihyo tanpa berlengah-lengah.. "Tuan jimin ada dekat dalam bilik dia.. Tuan jimin baru saja habis meeting dengan staff tadi" kata dia. "Nak saya panggil kan ke?"tanya dia lagi.. "Takpe biar saya je uruskan dia" kata jihyo lalu membuka pintu bilik jimin..
Jimin yang sedang tekun menaip itu terkejut setelah melihat muka jihyo yang sedang berada di muka pintu.. "Chagi buat apa kat sini" tanya jimin yang sedang terkejut beruk.. "Owhh budak ni la yang tak nak dengar cakap orang tuu" kata jihyo yang mengecilkan matanya. "Orang cakap jangan datang kerja dia
datang jugak.. Apa nak jadi la dengan dia ni." kata jihyo memerli. "Alaa orang datang kerja sebab oppa just nak tahu tentang perkembangan syarikat ni je.. Alaa oppa bukan selalu pon tak dengar cakap jiji.. " jimin bangun dari kerusinya lalu pergi mendapatkan jihyo yang sedang bercekak pinggang lalu menarik jihyo untuk duduk di sofa. "Habis tu kenapa oppa letak fon tadi orang tak habis cakap lagi tau tak hahhhh!!" marah jihyo lalu dihadiahkan sebuah tamparan di dada jimin. "Auchhh. Sakit gila.. Kenapa tampar orang ni." marah jimin.. "Kalau oppa mati macam mana.. Sapa yang nak sedih. Jihyo jugak kan." kata jimin lalu mencuit hidung jihyo.. "Alahh orang baru tampar sikit pon dah bising.. Bukannya orang letak bom ka apa ka..manja betul laa" kata jihyo sambil membuat muka menyampah.. "Eleh orang nak manja sikit pon tak boleh.. Kalau dengan suzy mesti bolehkan" jimin mula mencurahkan minyak ke atas api yang marak. "Owhh ada hati nak kat perempuan mengeletis tu yaa. Pergi la dekat dia jangan cari aku dah.. Aku pun takkan cari kau ." kata jihyo lalu bangun dan berjalan keluar tanpa menghiraukan jeritan jimin..Jimin termanggu seorang diri.. "Kenapa aku cakap macam tu tadi.. Adoi mulut ni pun kenapa la puaka sangat kan dah kena....padan muka kau jimin.. " bebel jimin sendirian..
Selepas memarahi jimin kata hyo terus menaiki keretanya dan memandu pulang kerumahnya.. Sesungguhnya dia berasa sangat stress dan tidak ada mood untuk pergi kerja.. "Aku benci kau park jimin. Tak boleh ke kau jangan mention nama pompuan tu.. Apa tak dak orang lain ke dalam dunia ni hahh.. Benci gila siall.. Kalau kau nak sangat kat pompuan tu pergi laa.. Aku tak kisah.. Aku harap kau bahagia la bodohh.. " jihyo juga seperti jimin suka sungguh membebel sorang-sorang..
Jiwa jihyo benar-benar kacau.. "Jimin ni masih cintakan si suzy tu ka. Jimin tu hanya pergunakan aku untuk buat suzy cemburu ja ka..atau pun dia hanya nak aku permainkan perasaan aku" kata jihyo seraya menghentikan keretanya di bahu jalan. Dia menangis semahunya..
Jimin pov.
Jimin menelefon seorang anak buahnya untuk mengekori jihyo. Dia tidak menyangka hal suzy itu boleh membuatkan jihyo terbakar seperti ini.. Salah dirinya juga yang tiba-tiba menyebut nama suzy tu. Dia menyesal gila.. Baru pagi tadi dia terfikir untuk melamar jihyo tiba-tiba idea itu bagaikan sudah terkubur dek kerana prmikirannya yang bengap tak ingat dunia..
Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.