CHAPTER5:PLEASE GO!!

1K 86 6
                                    

Jihyo POV

Aku memakai baju berwarna biru tua di padankan dengan seluar jeans berwarna hitam selepas itu aku mencapai sepasang high heel yang berwarna hitam..

Selepas itu aku terus keluar ke cafe. Aku melihat jam baru menunjukkan pukul 7:45 so aku ambik keputusan untuk pergi ke 7E untuk membeli pad pemanas kerana hari ini sangat sejuk..


Selepas aku selesai membeli aku terus berjalan ke arah cafe. Kemudian aku terlihat sebuah kereta berjenama porsche. Dan aku tahu bahawa itu kereta jimin.

"hai awakk..lama ke awak tnggu"soal aku apabila aku sampai di hadapannya
"tak la aku baru ja sampai. Tadi aku ingat nak call kau tapi lupa pulak yang aku tak de nombor fon kau"jawab dia ..
"owh lupa pulak..ok nombor fon saya 010 ??? ????."
Lepas itu terus dia menekan butang save.

"jom la..tak kan kau nak berdiri kat sini sampai malam." tegur dia apabila dia melihat aku yang sedang berdiri..
"ehh jom lahh" kata aku malu

Sebenarnya aku tak pernah keluar dengan lelaki yang aku tak kenal. Tapi entah kenapa aku setuju je apabila dia ajak aku teman dia..

Jimin POV

'Dia nampak comel hari ni dengan baju biru dia..eh aku baru perasan yang baju kitaorang sedondon. Hari ni aku pakai baju tshirt yang berwarna biru laut dan dipadan kan dengan seluar dan kasut yang berwarna hitam..
Jodoh ke apa nii'

Lamunan aku terhenti apabila terdengar dia bertanya
"awak kita nak pergi mana ni" soal dia..
"kita pergi mall kejap lpas tu kita pergi satu lagi tempat secret."
"ok tapi saya tak boleh balik lambat sebab nanti kalau saya balik lambat jalan dekat rumah saya gelap. Saya dah la jalan kaki" kata dia lagii

"alah aku kan ada..nnti aku hantar kau terus sampai depan rumah kau" Kata aku
"erm ok lahh" selepas itu dia terus diam.

Selepas 10 minit memandu akhirnya kami sampai di lotte mall yang terletak di myeong dong. Selepas itu kami berdua berjalan beriringan memasuki mall tersebut..

Jihyo POV

Langkah aku terhenti apabila aku mendengar seseorang memanggil nama aku. "Song jihyo!!" panggilnya lagi. Lalu aku dan jimin mengalih kan kepala untuk melihat siapa kan yang memanggil nama aku..

Aku terpana saat melihat manusia yang sedang berdiri di hadapan aku.."woo bin" itu lah nama yang keluar dari mulut aku..jimin memandang aku pelik.."kau kenal ke dia ni" soal dia pelik..selepas itu aku terus menarik tangan jimin untuk pergi dari situ..namun langkah aku terhenti apabila woo bin berkata "i miss you jihyo" telinga aku panas apabila woo bin berkata bergitu..aku tak suka sebab bagi aku perkataan itu kedengaran terlalu jijik.."kau tak de hak nak kata macam tuu"  kata aku dalam nada yang marah.."jihyo tlong bgi I satu lagi peluang..I sayang kan you..I tak boleh kehilangan you." ucap dia dlam nada kesian.." woo bin please go.Aku dah tak nak tengok muka kau..kau lupa ke apa yang kau dah buat kat aku dulu.."

Kemudian aku melihat jimin yang sedang memandang kearah kami dengan penuh tanda tanya dan kemudian dengan tiba-tiba jimin berkata "dia girlfriend aku so kau tak de hak untuk sruh dia kembali pada kau." aku terpana apabila jimin berkata macam tuu.'dia kata aku yeojachingu dia' kamudian perlahan-lahan aku tersenyum nipis sambil menunduk..

"Jihyo betul ke apa yang lelaki ni cakap" soal woo bin tak puas hati
Belum sempat aku menjawab apa-apa jimin membalas "kenapa kau tak percaya ke..kau nak kitaorang buat apa untuk buktikan kat kau yang kitaorang ni couple" soal jimin dengan nada yang tegas.

Kemudian woo bin meraup kasar muka dia dengan menggunakan kedua-dua belah telapak tangannya. Kemudian jimin menarik tangan aku dan kami berjalan untuk meninggalkan tempat itu.

Selepas itu woo bin berkata "Kau tak kan bahagia dengan lelaki pendek tu jihyo..kau pegang kata-kata aku nii" kata dia dengan geram.

Kemudian jimin berkata "tak payah dengar cakap mamat mata sepet tuu..selagi aku ada kat sisi kau selagi itu lah kau selamat. Kata-kata dia sedikit-sebanyak telah menenagkan aku..

Jimin POV

Aku melihat kearah jam tangan aku dan ia menunjukkan bahawa hari masih awal..kemudian aku memandang wajah jihyo yang yang kelihatan seperti tiada mood.

'aishhh tak guna betul la mamat sepet ni baru je aku nak berkenalan dengan lebi rapat dengan dia.'

Kemudian aku terfikirkan satu tempat yang boleh memulihkan mood jihyo..

Selepas 30 minit memandu aku melihat jihyo yang sedang tidur
nyenyak..aku mencuit sedikit pipinya..lalu dia bngun dan menggosok kan matanya seperti biasa..

Kemudian dia terkejut apabila melihat tempat yang aku bawa dia.."kenapa awak bawak saya datang sinii" soal dia terkejut..

Tbc~

FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]Where stories live. Discover now