Setelah puas menangis jihyo pun pulang kerumahnya.. Baru dia sedar yang dia telah menangis selama berjam-jam di jalan.. Ketika dia memasuki perkarabgan rumah dia berasa terkejut melihat berkuntum-kuntum bunga ros di pintu rumahnya. Namun dia tidak pula melihat orang disana.. Jihyo keluar dari ketetanya lalu merapati ros tersebut. Ada sebuah kad terselit diantara ros tersebut. "From your dear husband to be. Jihyo I'm so sorry but trust me that I love you. Sumpah saya tak bermaksud sedikit pun untuk buat awak sakit hati. Suzy tu bukan siapa-siapa buat saya.. I love you more than I love my self jihyo." jihyo tersentuh dengan ucapan di kad itu namun dia tetap dengan ego dia. Baru saja dia hendak mencampakkan bunga tersebut namun sudah ada tangan yang menghalangnya.. Tubuhnya dipeluk erat daripada belakang. "I'm sorry chagi. Oppa tak bermaksud pun nak cakap macam tu.. Oppa tahu oppa salah sebab buat chagi menangis sorang-sorang kat tepi jalan. Oppa tau oppa salah. But please maafkan oppa." kata jimin sambil mengeratkan pelukkan. "Apa niat awak untuk dekati saya?" tanya jihyo.. Air matanya mula membasahi pipi. "Niat saya dekati awak kerana saya ikhlas cintai awak sepenuh hati saya." kata jimin sambil melepaskan pelukkan dah menarik jihyo agar jihyo memandangnya.
"Tipu! Awak tipu! " kata jihyo laju. "Apa yang saya tipu sayang. Saya tak pernah tipu awak sayang" kata jimin lembut. "Awak cintakan suzy betul tak?" kata jihyo sinis. "Oh god.. Tak. Sumpah demi tuhan saya tak cintakan dia. Saya cuma cintakkan awak jihyo. Kenapa susah sangat awak nak percayakan saya." balas jimin laju.. "Saya ragu-ragu dengan awak. Kenapa awak selalu sebut tentang perempuan tu. Kalau awak tak cintakan dia awak takkan sebut nama dia.. Kalau awak cintakan saya awak takkan sebut nama dia depan saya!" kata jihyo lantang. "Saya tak cintakan dia. Bahkan sikit pun saya tak cintakan dia. Saya sebut nama dia sebab saya just nak tengok reaksi awak. Saya cuma nak tengok awak cemburu ke tak je tapi tak sangka yang awak punya cemburu ni kuat semacam." kata jimin sambil mencuit lembut hidung jihyo. "Ish tak payah sentuh la" marah jihyo lalu menepis tangan jimin. "Jangan la marah." pujuk jimin. "Suka hati saya la nak marah ke tak saya punya mulut. Awak tak payah nak bising la pergi la dekat suzy tak payah nak dekat saya ni. Pergi jauh-jauh. Sekali saya dah marah saya tak kan cepat-cepat baik tau. Saya b...." "JOM KAHWIN" jimin cepat-cepat memotong leteran jihyo. Krik krik krik termati leteran jihyo. Tiba-tiba jimin melutut. Sekali gus keluarga jihyo dan jimin keluar entah dari mana. "Dengan bersaksikan keluarga kita saya park jimin ingin melamar song jihyo secara rasmi. Saya dah tak sanggup tengok awak menangis sebab saya. Lepas tu awak akan lari dari saya. Semua tu buat saya rasa sangat tertekan. Saya juga nak buktikan ke awak yang saya ni dah tak cintakan suzy since first time saya nampak awak. Saya nak awak tahu yang saya hanya milik awak seorang saja. Walau apa pun yang terjadi awak kena ingat yang saya ni milik awak sepenuhnya. Walaupun lamaran ini tak mewah tidak istimewa yang macam awak bayangkan tapi saya tetap nak awak jadi milik saya seumur hidup saya." jihyo menjadi kelu apabila melihat keadaan di sekelilingnya. "Jihyo will you be my wife in my life?" tanya jimin dengan nada yang lembut. Jihyo tetap berdiam diri. "Saya akan bagi awak tiga pilihan. Yang pertama I do yang kedua I will yang terakhir yes. Awak nak pilih yang mana sayang" tanya jimin sweet. "Mana aci semua maksud dia sama jaa." jihyo bersuara. "Pilih la cepat chagi. Oppa tunggu ni" jimin menghiraukan protes jihyo. "I guess no is the corret answer." kata jihyo selamba. "Aip jiji ni memang kurang dengar ke apa?" kan oppa dah cakap I do, I will dengan yes ja." jihyo mendengus kuat. "Cepatla kitorang tengah tunggu ni" kata mummy jihyo tiba-tiba. "Emm amm ermm" jihyo teragak-agak untuk menjawab. "Dah tak pe lah saya tak kan paksa awak. Bila awak dah ready nanti awak cakap dekat saya." kat jimin lalu mula melangkah pergi. "YES!! " jerit jihyo kuat.. Jimin statik di tempatnya berdiri. Sebuah senyuman bahagia terukir di bibirnya. "I'll marry with you and stay by your side until day I die!" jerit jihyo laju..tanpa berlengah jimin terus berlari dan terus memeluk jihyo erat. "Maafkan saya kerana lamaran ini tak gempak macam yang awak nak." kata jihyo kesal. Plan ini pun dia buat last minute hanya sebab dia nak pujuk jihyo kembali. "Saya tak pernah pun bayangkan lamaran yang gempak-gempak. Saya tak nak awak bazir kan duit awak tu untuk lamar saya. Baik awak simpan je duit awak tu untuk majlis kahwin kita" kata jihyo. "Bila kita nak kahwin? Jom la kahwin cepat-cepat. Saya dah tak sabar ni." kata jimin. Posisi mereka masih berpelukkan. "Sabar sikit boleh tak hmm.. Tak menyempat betul la dia ni" marah jihyo. "Kahwin besok boleh tak".bukk satu tumbukan mengenai dada jimin. "Sakit la." jimin mengadu manja.. "Padan muka" kata jihyo. "Jimin awak betul-betul cintakan saya ka?" tanya jihyo sambil pandangannya jatuh ke lantai. "Kenapa tanya macam tuu. Kan oppa dah cakap yang oppa cintakan chagi. Oppa tak kan main-mainkan perasaan chagi. Oppa akan jaga chagi sampai akhir nafas oppa." kata jimin lembut. Tanpa membuang masa jihyo terus memeluk tubuh jimin. "I love you" kata jihyo.. "Apa tak dengar la chagi.. Cakap la kuat sikit" kata jimin sengaja membuat jihyo panas. "I said I love you chim-chim!! " jihyo menjerit ke telinga jimin. Sampai terkerut-kerut muka jimin dibuatnya. "Dengar tak? " kata jihyo nakal. "Amboi makin berani eh sekarang ni" kata jimin sambil mencium muka jihyo.. "Eii tepi lahh.. Jihyo mula menolak jimin. Namun apakan daya jimin lebih kuat daripadanya. Jimin tetap juga mencium setiap inci muja jihyo..
"Ermm kot ya pon tak sabar tunggu la lepas kahwin nanti." kata-kata daddy jihyo membuatkan jimin dan jihyo terkaku. Muka jihyo sudah memerah.. Tangannya laju mencubit lrngan jimin. "Oppa punya pasal la ni" kata jihyo sambil mengetap mulutnya. "Sorry ahh" kata jimin. "Daddy bia kitorang nak kahwin?" tanya jimin.. "Bila-bila yang korang nak" perhh bapak mithali.. "Esok boleh tak? " jimin membuat muka comel. "Pabo jiminie" kata jihyo sambil menampar jimin. Jimin dan daddy jihyo hanya mampu ketawa melihat jihyo yang malu itu..Tbc~
YOU ARE READING
FOREVER+ P.J.M ft. S.J.H [COMPLETED]
FanfictionWho knows that a girl with a stone heart can fall in love. And a man who were not believe in love can fall in love with a boyish girl. Jihyo who own a famous cafe once spil a coffee at a stranger and thats how the love story started.